Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-08-15, 18:57   #16
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Att det inte har varit något intresse för EM i bänkpress kan ha en mycket enkel förklaring. Denna har inget att göra med att folk i allmänhet plötsligt har tappat intresse utan snarare att Karro, mini eller spoon har inte orkat starta en tråd

Tillåt mig att demonstrera! Följande trådar är startade av Karro.

-Lite ryska mästerskap 2012
-U/J-SM i Örebro 2012!
-EM bänkpress Pilsen 4-6 aug (2011)
-U/J/S-VM i Bänkpress, 24-29/5 Österrike (2011)
-SL-EM i Pilsen, 3-7 maj (2011)
-Ryska Mästerskapen styrkelyft 2011
-Ryska mästerskapen i bänkpress 2011

Resterande större mästerskapstrådar står i stort sett mini och spoon för med undantag för veterantävlingarna som i huvudsak startats av sattersta och nitrometan.

Vi inblandade kanske borde bli bättre på att basunera ut att tävlingar hålls? Själv hade min träning också gått skit inför tävlingen, så jag var inte heller sugen på att få några ögon på mig. Jag är å andra sidan aldrig sugen på uppmärksamhet inför tävlingar så jag kommer nog aldrig att starta en tråd överhuvudtaget!
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 19:17   #17
kjell33
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 3 928
Från lokalpressen:
http://st.nu/sport/lokalt/1.4993925-...e-kroppsvikten
kjell33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:06   #18
Klenmenren
Registered User
 
Klenmenrens avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 986
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Body.se är ju en synnerligen kommersiell hemsida och ska nog inte jämföras med SSF i det avseendet, speciellt när det gäller resurser.
SSF har en anställd sportchef och en anställd kanslist och båda har haft semester den senaste månaden och man kan knappast begära att någon av dom ska arbeta då. Tror inte så många andra jobbar under sin semester. Dock kan jag tycka att den allmänna bevakningen av tävlingen varit tämligen dålig från alla håll. Speciellt när det som Karro skrev blev sju medaljer på nio tävlande, dvs det bästa bänk-EM ett svenskt landslag någonsin gjort.

Angående att body.se bevakade arrangemanget kan ju SSF:s bara tacka för, men om inte ens sportens egna förbund lyfter fram sina atleter, och de tävlingar de skickas till, så kan man knappast tro att gemene man eller ens den intresserade ska få upp ögonen för bänkpress. Varje tävling där Sverige har framgångsrika lyftare med i är ju ett ypperligt tillfälle att använda i marknadsföringen av sporten. Bänkpresslandslaget är väl ett av de bästa landslagen som finns bland RF idrotterna sett till medaljskörd?

Bänkpress EM har funnits i EPF:s kalender i minst ett år tillbaka och truppen togs väl ut några veckor efter bänkpress VM i maj. Så i likhet med övriga tävlingar hade väl ändå truppen kunnat presenteras och en länk till lämplig sida där mer info om tävlingen kommer. Typ EPF:s sida. Redan i juni alltså.

Men det är ju klart, resurserna räcker nog inte till.
Klenmenren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 20:45   #19
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Klenmenren Visa inlägg
Angående att body.se bevakade arrangemanget kan ju SSF:s bara tacka för, men om inte ens sportens egna förbund lyfter fram sina atleter, och de tävlingar de skickas till, så kan man knappast tro att gemene man eller ens den intresserade ska få upp ögonen för bänkpress. Varje tävling där Sverige har framgångsrika lyftare med i är ju ett ypperligt tillfälle att använda i marknadsföringen av sporten. Bänkpresslandslaget är väl ett av de bästa landslagen som finns bland RF idrotterna sett till medaljskörd?

Bänkpress EM har funnits i EPF:s kalender i minst ett år tillbaka och truppen togs väl ut några veckor efter bänkpress VM i maj. Så i likhet med övriga tävlingar hade väl ändå truppen kunnat presenteras och en länk till lämplig sida där mer info om tävlingen kommer. Typ EPF:s sida. Redan i juni alltså.

Men det är ju klart, resurserna räcker nog inte till.
Ptja både resursmässigt men ibland skulle det kanske vara bra med en sorts medial plan? Jag har länge funderat om man inte skulle kunna leja ut ett lösenord till SSF's hemsida till någon betrodd engagerad själ som skulle kunna ha tex uppdatering efter mästerskap som syssla. Båda anställda är ju faktiskt rätt ofta själva ute på tävling, det är ju lite knepigt ibland då att hitta möjligheter för uppdateringar. Men oavsett så håller jag med, om inte förbundet är först med att uppdatera, så framstår det lite slappt och oengagerat. Men jag tror det skulle vara bra att sprida på arbetsuppgifterna, och kanske även till ideella krafter.

Och ang vad Jamroz skrev, så är det ju så enkelt att jag har samma ursäkt, jag är ur form och hade således ingen lust att starta upp nån uppmärksamhet.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-15, 23:47   #20
Hirvis
My warm-up>your 1RM
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 564
Citat:
Ursprungligen postat av Klenmenren Visa inlägg
Angående att body.se bevakade arrangemanget kan ju SSF:s bara tacka för, men om inte ens sportens egna förbund lyfter fram sina atleter, och de tävlingar de skickas till, så kan man knappast tro att gemene man eller ens den intresserade ska få upp ögonen för bänkpress. Varje tävling där Sverige har framgångsrika lyftare med i är ju ett ypperligt tillfälle att använda i marknadsföringen av sporten. Bänkpresslandslaget är väl ett av de bästa landslagen som finns bland RF idrotterna sett till medaljskörd?

Bänkpress EM har funnits i EPF:s kalender i minst ett år tillbaka och truppen togs väl ut några veckor efter bänkpress VM i maj. Så i likhet med övriga tävlingar hade väl ändå truppen kunnat presenteras och en länk till lämplig sida där mer info om tävlingen kommer. Typ EPF:s sida. Redan i juni alltså.

Men det är ju klart, resurserna räcker nog inte till.
Det var du som jämförde med Body som har vad, 100 000 läsare och ett kompani med anställda? Det är ju superbra att dom skriver om lyftning, men man kan ju inte jämföra resurser även om du verkar finna det roligt. Om man som du säger hade skrivit om EM i juni så hade nog en rätt liten skara människor kommit ihåg att tävlingen var i augusti. Och som sagt så har ingen på SSF arbetat på en månad.

Vem som helst, tex du, hade kunnat starta en tråd här på kolo om tävlingen låt säga en vecka innan den avgjordes om man nu ville skapa uppmärksamhet kring mästerskapet. Det verkar ju ganska mycket mer konstruktivt än att gnälla i efterhand. Visst, man hade mycket väl kunnat skriva ut truppen när den togs ut och jag vet inte varför det inte skedde. Det görs ju i regel alltid inför ett internationellt mästerskap.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 10:12   #21
Klenmenren
Registered User
 
Klenmenrens avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 986
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvis Visa inlägg
Det var du som jämförde med Body som har vad, 100 000 läsare och ett kompani med anställda? Det är ju superbra att dom skriver om lyftning, men man kan ju inte jämföra resurser även om du verkar finna det roligt. Om man som du säger hade skrivit om EM i juni så hade nog en rätt liten skara människor kommit ihåg att tävlingen var i augusti. Och som sagt så har ingen på SSF arbetat på en månad.

Vem som helst, tex du, hade kunnat starta en tråd här på kolo om tävlingen låt säga en vecka innan den avgjordes om man nu ville skapa uppmärksamhet kring mästerskapet. Det verkar ju ganska mycket mer konstruktivt än att gnälla i efterhand. Visst, man hade mycket väl kunnat skriva ut truppen när den togs ut och jag vet inte varför det inte skedde. Det görs ju i regel alltid inför ett internationellt mästerskap.
För det första så var den initiala frågeställningen som jag svarade på huruvida det varit dåligt drag här på kolozzeum gällande bänkpress EM. Min ståndpunkt i den frågan var att om inte SSF uppmärksammar att bänkpress EM är igång kan man inte tro att andra forum ska veta av det. SSF bör ju vara den svenska grundkällan till styrkelyft i såna här sammanhang.

Jag håller helt enkelt inte med att informationen som finns på SSFs hemsida inte fyller ett syfte. Desto tidigare den läggs ut desto bättre, i det här fallet. Skillnaden med att body.se skriver en nyhet på deras hemsida och att SSF gör det är ju att då SSF skriver sin hamnar den på RF.se och den sidans nyhetsflöde från de olika förbunden. Som ett exempel. Det beror kanske lite i vilka sammanhang man som förbund vill synas.

Mitt intresse i Bänkpress EM i sig är nog precis lika litet som de som inte visste om tävlingen. Däremot är mitt intresse i de lyftare jag hjälper med träning, rehab, coachning etc. betydligt större. Och råkar någon delta på EM/VM följer jag den tävlingen. Därför tycker jag att det är synd att man från förbundets sida inte utifrån kan se den stöttning de i SSF ger deras landslagsaktiva, med t.ex. att bara uppmärksamma att de ska fara iväg på ett landslagsuppdrag och representera Sverige. Det kan tyckas vara en petitess och onödigt "gnäll" men tänker som förbund så om tillräckligt många landslagsrelaterade saker blir snart ett EM guld en petitess. Och då är man illa ute som förbund, tror jag.

Personligen så kvittar det om ett EM hypas upp på t.ex. kolozzeum. Det är ju såklart roligt men jag tror inte att det är därför de aktiva satsar på sin idrott. För min del duger det bra om jag får veta resultaten och kanske få ett litet referat om formen under dagen från den aktive, som utvärdering av träningen. De som är framgångsrika skapar sin egen uppmärksamhet i media. Detta är ju min inställning men så är ju inte jag engagerad av SSF nationellt i något sammanhang heller och det är nog tur för hade SSF resonerat på det sättet hade inte många varit varse att bänkpress EM 2012 ägt rum.

Detta finns det som tur är bevis för på SSF:s hemsida sedan 14/8 där resultat och gratulationer skrivits som sig bör, i likhet med hur andra RF anslutna idrotter rapporterar från tävlingar.
Klenmenren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)