Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-31, 18:42   #241
Jeneric
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 622
Någon som har erfarenhet av Thor Fitness viktskivor i järn (eller Thor fitness viktskivor i allmänhet)?

Jag är inte superanal med att billiga skivor ska vara kalibrerade på grammet, men tänkte även i övrig kvalité, sitter dom bra på skivstång etc.
Jeneric är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 16:04   #242
mäshashe
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 1
Jag har 230 kg Thor fitness bumpers. Nöjd med allt utom tjocklek på 25 kg's kakorna, de är 9 cm breda så de bygger för mycket. Har inte kontrollerat vikten men om jag lastar många kakor så blir det tyngre och vise versa

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
mäshashe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 22:46   #243
simp4n
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 31
Är i tankarna att köpa in lite gymgrejer att ha i garaget, läst att ni rekommenderar Thor Fitness skivstänger, men vad är skillnaden mellan dessa två?

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

Den ena har "Hybrid" med i namnet, men vad jag kan se är dom likadana?
simp4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-20, 09:33   #244
pe11e
Registered User
 
pe11es avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Sverige
Inlägg: 2 007
Citat:
Ursprungligen postat av simp4n Visa inlägg
Är i tankarna att köpa in lite gymgrejer att ha i garaget, läst att ni rekommenderar Thor Fitness skivstänger, men vad är skillnaden mellan dessa två?

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

Den ena har "Hybrid" med i namnet, men vad jag kan se är dom likadana?
Jag har den övre, 28mm tjock är en detalj. SL stång är vanligtvis 29. Hyffsad kvalitet men den börjar böja sig redan vid 140kg, känns lite sådär. Ok skitstång, men hade jag köpt igen hade jag beställt "Ohio Powerbar" från rogueeurope istället för nån tusenlapp extra.
__________________
Träningsjournal

INSTAGRAM @pernordling
pe11e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 07:28   #245
LASEGAR
Registered User
 
LASEGARs avatar
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 114
Citat:
Ursprungligen postat av simp4n Visa inlägg
Är i tankarna att köpa in lite gymgrejer att ha i garaget, läst att ni rekommenderar Thor Fitness skivstänger, men vad är skillnaden mellan dessa två?

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

http://www.nordicfighter.com/x-fit/s...i-216-200.html

Den ena har "Hybrid" med i namnet, men vad jag kan se är dom likadana?
lägg på en tusenlapp och köp en rogue ohio power bar.
LASEGAR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 10:15   #246
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Något bra material att ha under/inne i en powercage (bur)? Ska skydda golvet; har folk som kör viktade chins med järnvikter i buren. Släpper ned och flisar upp golvet. Ska gå att stå på för böj och ha bänkpressbänk på.
Behöver väl vara 130x150 cm.

Läste i tråden om slitskyddsplywood, det går på en tusenlapp. Ingen billigare lösning? Matta? De är dyra också. Behöver vara hård och inte svampig.
Kommer ju inte släppas några marklyft på den utan bara stå på.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-14, 19:14   #247
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Något bra material att ha under/inne i en powercage (bur)? Ska skydda golvet; har folk som kör viktade chins med järnvikter i buren. Släpper ned och flisar upp golvet. Ska gå att stå på för böj och ha bänkpressbänk på.
Behöver väl vara 130x150 cm.

Läste i tråden om slitskyddsplywood, det går på en tusenlapp. Ingen billigare lösning? Matta? De är dyra också. Behöver vara hård och inte svampig.
Kommer ju inte släppas några marklyft på den utan bara stå på.
Släng in en entrématta eller liknande när de ska köra chins, om de nu absolut måste släppa vikterna inne i racket.




Det finns ju annars gummigolv till gym som är mellan typ 20-40 mm tjocka. Dessa blir dock lite mjuka att stå på om man böjer tungt.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus

Senast redigerad av Ristretto den 2017-10-14 klockan 19:17.
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-16, 17:45   #248
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
Citat:
Ursprungligen postat av Jeneric Visa inlägg
Någon som har erfarenhet av Thor Fitness viktskivor i järn (eller Thor fitness viktskivor i allmänhet)?

Jag är inte superanal med att billiga skivor ska vara kalibrerade på grammet, men tänkte även i övrig kvalité, sitter dom bra på skivstång etc.
Jag har sånna, väldigt nöjd! däremot skull jag inte rekommendera järnskivor alls. det är värt alla dagar i veckan att köra gummibumpers!

Slippa allt slammer, gummibumpersarna glider på stången lättare (oftast finslipad metall i hålet och inte den "grova" som järnbumpers har), enklre att hålla på med generellt.

Även Thor Fitness SL-stång tycker jag funkar jäkligt bra. skönt grepp och håller hög klass.
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 10:47   #249
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Något bra material att ha under/inne i en powercage (bur)? Ska skydda golvet; har folk som kör viktade chins med järnvikter i buren. Släpper ned och flisar upp golvet. Ska gå att stå på för böj och ha bänkpressbänk på.
Behöver väl vara 130x150 cm.

Läste i tråden om slitskyddsplywood, det går på en tusenlapp. Ingen billigare lösning? Matta? De är dyra också. Behöver vara hård och inte svampig.
Kommer ju inte släppas några marklyft på den utan bara stå på.
Slitskyddsplywood håller bättre men inte bra när den misshandlas.

Ska det vara en permanent konstruktion och kraven på underlaget inte är av tävlingsklass så funkar det med stallmattor.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-06, 16:02   #250
SettlingAtFat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 33
Ska slänga in ett gym i pannrummet. Har bestämt mig för att köpa Eleikos XR med tillhörande 128kg bumpers.

Nu saknas en bur med chinsräcke (rakt & räfflat) och en bra bänk.

Någon som har tips på en stabil bur och en bra bänk till ett överkomligt pris? Det hade varit fantastiskt om det fanns någon bur där man kunde sätta fast medföljande bänk men det kanske är för mycket att begära.
SettlingAtFat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 07:35   #251
SettlingAtFat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av SettlingAtFat Visa inlägg
Ska slänga in ett gym i pannrummet. Har bestämt mig för att köpa Eleikos XR med tillhörande 128kg bumpers.

Nu saknas en bur med chinsräcke (rakt & räfflat) och en bra bänk.

Någon som har tips på en stabil bur och en bra bänk till ett överkomligt pris? Det hade varit fantastiskt om det fanns någon bur där man kunde sätta fast medföljande bänk men det kanske är för mycket att begära.
Beställt XR+128kg och en Power cage / GPR378. Saknar fortfarande bänk och hittar ingen som ser skön ut för ett rimligt pris. Några förslag?
SettlingAtFat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-15, 10:48   #252
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av SettlingAtFat Visa inlägg
Beställt XR+128kg och en Power cage / GPR378. Saknar fortfarande bänk och hittar ingen som ser skön ut för ett rimligt pris. Några förslag?
Strengthshop har prisvärda bänkar. Jag har inte just den här men ett par andra bänkar från dem som jag är riktigt nöjd med:

https://www.strengthshop.de/equipmen...eavy-duty.html

Rogue gör generellt bra grejor:

https://www.rogueeurope.eu/rogue-bol...-utility-bench

Problemet med många billiga bänkar annars är att de är rangliga, smala och med dåliga dyna. Jag tror att båda ovanstående är betydligt bättre än bänkar du hittar i allmänhet med en prislapp för konsument.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-04, 16:53   #253
Sarcoidosis
Registered User
 
Sarcoidosiss avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 3
Är det någon som har erfarenhet av Strength shops grejer? Tänker främst på deras Riot Power Cage men även övriga saker.
Sarcoidosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-12, 00:19   #254
FyllSkalle
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 240
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcoidosis Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av Strength shops grejer? Tänker främst på deras Riot Power Cage men även övriga saker.
Nu har jag bara köpt en Texas Power Bar och ett par handledslindor men nöjd med bägge.
Nu är väl inte stången direkt "deras" produkt men även handledslindorna som är deras egna märke var bra.
__________________
"Det är aldrig försent att ge upp"
"Man skall aldrig förvänta sig något , för då blir man bara besviken"
"Är det för bra för att vara sant-Då är det inte sant"
FyllSkalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 11:24   #255
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Sarcoidosis Visa inlägg
Är det någon som har erfarenhet av Strength shops grejer? Tänker främst på deras Riot Power Cage men även övriga saker.
Sent svar...

Jag har deras bänkpress ställning, en ställbar bänk och har köpt en hel del annat av dem genom åren.

Sammanfattningen är att det jag köpt i form av bänkar och ställningar är att de är väldigt robusta och prisvärda. Finish och det lilla extra får man inte, men det betalar man inte heller för.

Jämför jag med mycket annat som säljs i andra butiker till låga priser så är Strengthshops grejor mycket vettigare.

Jag har inte använt deras burar dock.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)