Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-09-28, 04:43   #1
paddingtonbear
Registered User
 
paddingtonbears avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 0
Question Hur många av er har kvar era gamla VHS inspelningar?

Samlat VHS under snart två års tid och fått intrycket av att det endå är ganska många som har kvar VHS-band som är över 30 år gamla


Så hur många av er här på denna sidan tillhör skaran som ännu inte har slängt iväg era saker. ?


Vilket var favoritprogrammet förr under eran uppväxt
Vilka barnprogram såg ni på, spelade ni/du något
Vilken kanal var bäst utav dom ni hade hemma på den tiden





Alltid kul att drömma sig tillbaka ett tag
paddingtonbear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 04:57   #2
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Förutom sant som morsan filmade vid utflykter och liknande har jag bara ett enda VHS-band kvar, en helt ospelad utgåva av Pulp Fiction. Nostalgi i all ara men det tar for mycket plats att samla pa och det ar for risig kvalité for att jag nagonsin ska orka kolla pa det.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2015-09-28 klockan 04:58.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 05:21   #3
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Jag satt och spelade in ca 80 VHS band till datorn. Det tog kanske 2 månader att göra det. Sedan gick jag igenom allt material och klippte ihop 3st filmer med allt material. Spelade upp dem för familjen på julafton. Där fanns ju farfar, morfar, mormor etc så blev en fin liten stund där för oss.
Akerhage är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 06:24   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har en hel hylla full, bl a de tre original-Star-Wars-filmerna, inspelade från TV4. Inte de nya värdelösa omgjorda versionerna med massa tillagda irritationsmoment, alltså. En skatt som är mig mycket dyr, då den inte går att köpa för pengar idag!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 07:53   #5
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Vissa inspelade, men också samlat köpt på mig vissa vhs från loppisar nu på äldre dagar, filmer jag hade men endå saknar! och vill ha dem i VHS!

bla turtles filmerna:
saxad bild
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 08:22   #6
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Föråldrade format är ett intressant ämne. När man hittar Nintendo Gamecube etc på loppmarknader. Hopplöst föråldrad högteknologi

Folk som har samlat på sig 5.000 CD-skivor.

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Jag satt och spelade in ca 80 VHS band till datorn. Det tog kanske 2 månader att göra det. Sedan gick jag igenom allt material och klippte ihop 3st filmer med allt material. Spelade upp dem för familjen på julafton. Där fanns ju farfar, morfar, mormor etc så blev en fin liten stund där för oss.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 08:53   #7
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Jag har bara en kassett kvar i en låda i källaren. Det är kassetten för självbefläckelse som togs fram med stor möda under 80-talet. Det mesta är videos från MTV men det finns även andra pärlor från diverse live-sändningar.

Vi pratar Sabrina, Samantha Fox, Kim Wilde, Madonna och Salt ´n Pepa. Ja herregud, det finns även noga inspelade sekvenser från Solstollarna.

Flickor i spandex är alltid en favorit så dessa två var ett par favoriter:



MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 12:51   #8
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Con Air på VHS såg jag säkert 30 gånger. Hela samlingen med Lillefot var en höjdare också

Skickat från min GT-I9505
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:07   #9
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Har nog kvar några lådor med filmer för att jag är för lat för att föra till avfallscentralen. Egna printade etiketter på guldkorn inbandade från Canal+ så som Seinfeld maraton, Braveheart, The Usual Suspects. En drös köpta filmer med.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:08   #10
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Ligger på vinden i lådor
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:11   #11
Tomas W
Nambla-SYD
 
Tomas Ws avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 265
Hur är livstiden på VHS band? Vet att ska ha programmet med Anders Granheim på VHS någonstans i en flyttlåda. Sista posen tror jag programmet hette .
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:18   #12
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Det ligger ett par flyttlådor med vhs hemma hos morsan. Har bett henne köra dom till tippen men hon har inte gjort det så dom ligger kvar där. Bruce Lee filmer, Massa skräck som jag inte skulle se på idag. Dawn of the dead, Zombie Flesheaters och George. A Romero. Äger ingen VHS-spelare och cd-spelaren står i källaren tillsammans med skivorna. Dom har jag dock svårare att kasta. Dom betydde mycket mer för mig än mina filmer.

Jag lyssnade mer noggrant på musik då jag köpte skivor. Det var något speciellt med att få hem en beställning från Ginza. Ligga i soffan och läsa konvolutet med texterna till punkplattor. Lära sig riffen och bara lyssna på en skiva i en vecka eller ibland månader. Det blir inte samma sak med spotify. Om det beror på konceptet eller min egen lathet vet jag ej.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:22   #13
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas W Visa inlägg
Hur är livstiden på VHS band? Vet att ska ha programmet med Anders Granheim på VHS någonstans i en flyttlåda. Sista posen tror jag programmet hette .
Den har jag på hårddisken
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 13:26   #14
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en hel hylla full, bl a de tre original-Star-Wars-filmerna, inspelade från TV4. Inte de nya värdelösa omgjorda versionerna med massa tillagda irritationsmoment, alltså. En skatt som är mig mycket dyr, då den inte går att köpa för pengar idag!
JO serru det gör det visst det!

Bara att buda.

http://www.ebay.com/itm/RARE-VHS-SET...item33aa110798



Ont så slängde jag 4 kartonger fulla med vhs band i somras, fanns både köpefilm och inspelade från tv. Mycket skräck från italien som jag nog kunnat få en slant för men jag pallade inte. Underbart att slänga lådor man inte tittat i på 15 år!

Senast redigerad av timoat den 2015-09-28 klockan 13:28.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-09-28, 14:02   #15
ducedo
Registered User
 
ducedos avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 181
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag har en hel hylla full, bl a de tre original-Star-Wars-filmerna, inspelade från TV4. Inte de nya värdelösa omgjorda versionerna med massa tillagda irritationsmoment, alltså. En skatt som är mig mycket dyr, då den inte går att köpa för pengar idag!
Finns en Despecialized Edition ute där man använt en drös olika källor för att få en högupplöst version av originalfilmerna. Fantastiskt arbete av personerna bakom.
__________________
// Stefan Nilsson | Twitter

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)