Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-06, 19:11   #91
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Bästa där är att jag är helt ensam också, skönt som fan
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 09:05   #92
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Bästa där är att jag är helt ensam också, skönt som fan
Alltid skönast när man är ensam tycker jag
Det mest irriterande är ändå när någon person är på väg ut genom dörren och ska fara hem, så säger dom "hej då!" till en när man är mitt i ett tungt set knäböj eller bänkpress, så förväntar dom sig att man ska svara tillbaka
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 21:18   #93
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Hahaha aldrig nån som sagt så här

Tränade i lördags iaf, gick inte speciellt bra alls...

Knäböj (utan stång) Sket sig med stång
5x5

Militärpress
5x5 20kg

Marklyft (bad om hjälp och vet nu äntligen hur man utför det)
1x5 40 kg

Imorgon bär det av till gymmet igen för att dels bränna kalorier på crossen och rodden och även köra SL pass. Har blivit alldeles för mycket jävla påskgodis och skit, att man inte bara kan säga nej...

Nåväl fördelen är väl att jag vet att jag gjort fel och att vågen kanske inte visar mkt neråt pga det.

Bara köra dubbelt så hårt denna vecka!
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 21:49   #94
eken90
Registered User
 
eken90s avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 173
Hur ser din viktnedgång ut? Kriga vidare!
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=152630
eken90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-08, 22:28   #95
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Händer inte sådär jättemkt vilket börjar irritera mig men efter att ha tappat 3.1 kg på en vecka kan jag inte begära så mkt. Det kanske helt enkelt tar nån vecka till innan det minskar mer

Men ska försöka slänga in mer kondition i träningen innan SL passen och se om jag tappar mer i vikt samt börja räkna kalorierna för jag tror jag får i mig för mkt fortfarande
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 05:26   #96
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Hej på er,

Thomas var namnet, 28 år gammal och 143 kg tung.
Har länge försökt att komma ner i vikt. När jag vägde 90 kg tog jag studenten...

Nu är jag här av en anledning egentligen.
Att gå ner i vikt i samband med att vår blivande dotter växer upp för jag vägrar bli en pappa som inte orkar leka med sitt barn. Det finns inte för mig så nu jävlar är det allvar.
Jag var i samma/liknande situation. Vägde 132 som mest och min dotter som då var 4 år sa hela tiden att pappa var tjock. Jobbigt som fan att höra. Sen fick man sig en tankeställare: -Ska jag dö snart och inte få se min dotter växa upp? Jag ville se henne lära sig läsa/räkna, simma, börja skolan, cykla, skaffa kompisar, pojkvänner, barnbarn osv.
Tänk på det och styr upp nu!
Jag gick från 132 till 90 på ca 8 mån tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Kämparglöden finns där dock undrar jag vad man kan göra åt denna envisa hungerkänsla som infinner sig 10 min efter att man redan ätit något?

15 min efter frukosten som bestod av knäckemackor samt 2 ägg var jag ändå hungrig.
Samma nu när jag ätit ett äpple till mellanmål.

Är det något man helt enkelt får vänja sig vid och ungefär hur lång tid talar vi om?
Drick mycket vatten när du äter och tugga maten väl. Ät långsamt.
Såg ett tv-program där man gjorde ett test på ett gäng soldater. Halva gänget fick typ kött och potatis som vanligt och andra halva fick samma mat men mosad till en sörja/soppa. Allt skulle ätas.
Sen efter 1 timma frågade man alla om dom var hungriga/mätta.
Gruppen som åt den vanliga maten var hungriga igen, men gruppen med sörjan var mätta. Man gjorde även ett ultraljudstest och man såg att gruppen med sörjan hade föda kvar i magsäcken, men den som åt vanlig mat hade tom magsäck.
Alltså, ät soppa, potatismos och sånt som stannar längre i magen.

Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Den sa att jag ska äta ca 2200 kalorier för att nå mitt mål på 90 kg på 52 veckor. Nu till min fråga. Om jag äter mindre än 2200 kalorier är det nån fara? Vad är det minsta man måste äta om man samtidigt tränar osv? Man vill ju tappa men man vill ju inte att kroppen ska må dåligt.
Du kan äta 600-800 kalorier i 2-4 veckor utan att det är farligt. Köp lite vitaminpiller bara. Köp Multivitamin Kvinna (ja du läste rätt) och B12-vitamin, så är du safe.
Men fråga din läkare!
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Tror jag håller mig till att minska kolhydraterna på tallriken, öka proteinet och bara minska magsäcken samt träna. Det kommer ju göra skillnad så enkelt är det
Japp. Vräk i dig fisk och kyckling bara. Lasta på med grönsaker. Drick mycket vatten. Frossa i frukt. Bananer, apelsin och äpplen är fina saker.
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Lämnar er med en bild jag tog innan jag började idag. Har nog aldrig sett så beslutsam ut som här
Fint! Hoppas du kör igång igen stenhårt.
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Efter att ha snackat med en polare så får det bli till att köpa lite proteinpulver så jag får i mig det direkt efter träningen samt som mellanmål under dagarnas gång.

Någon som kan rekommendera något?
Why FX som Zizou skrev. Jag dricker den och tycker den är fantastiskt god. Iofs har jag inte testat någon annan, så jag har inget att jämföra med. Har svårt att tänka mig att någon annan kan vara godare.
Köp inte naturell, den är inte god. Mocha Cream och Vanilla är gudomliga. Choklad och Blueberry är super! Smakar precis som milkshake. Blanda med iskall minimjölk. Jag brukar blanda en stor shaker (man får en 0,7 liters från dom på köpet) och frysa in 1 timma före jag går till gymmet. Ställ din drink i skåpet och när du är klar med passet har du bästa belöningen! Himmelskt gott.
Sajten som jag köper mitt på får man inte skriva namnet på här. Länken censureras.
109 kr för 750 gram, köper du 3 st kostar dom 99/st, 10 st för 89,90/st.
Gym Varu Huset . com
Citat:
Ursprungligen postat av Zizou Visa inlägg
Whey FX är billigast och riktigt gott tycker jag
Blueberry smoothie, Banan/Choklad och Hallon är mina favoriter av dom jag smakat.
Vanilla och Mocha Cream var mina. Choklad var väl bra också? Banan/choklad har jag inte testat.
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Filma var en bra idé, kan se om jag kan placera kameran på nån bra plats för dom som är där är mest pensionärer som bara tränar på sin förbannade crosstrainer :P
Crosstrainer är bra för dig. Jag tycker att du ska köra mycket cross. Det sliter inte på kän/leder och du kan köra längre pass utan problem. På med hörlurarna (hårdrock) och KÖR! Bästa sättet att tappa vikt på, imo.

Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Händer inte sådär jättemkt vilket börjar irritera mig men efter att ha tappat 3.1 kg på en vecka kan jag inte begära så mkt. Det kanske helt enkelt tar nån vecka till innan det minskar mer

Men ska försöka slänga in mer kondition i träningen innan SL passen och se om jag tappar mer i vikt samt börja räkna kalorierna för jag tror jag får i mig för mkt fortfarande
Viktigt är att få in en rutin.
T.ex att köra 1 styrkepass i veckan + 2 crosstrainer. Alla andra dagar går du 1-2 timmar med barnvagnen.

Efter 1-2 månader ökar du till 2+2 + barnvagnspromenader alla 7 dagar.
Sen 2+3... sen 3+3 om 6 månader...om 1 år kör du 3+4 eller 4+3.

Ja, SL5*5 är väl ballt. Men jag tycker att du som är kraftigt överviktig ska fokusera på mer cardio. Hjärtat ska jobba mera. Högre puls! Du har burit omkring på ganska många extra kilon och där under har du ganska mycket muskler ändå. Musklerna kommer inte att synas på bra länge ändå, viktminskning gör större skillnad och ger dig större ego-boost. Så var det för mig iaf.
MrLomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 07:55   #97
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Tack för alla svar! Jo har insett att jag måste köra mer kondition för att minska min vikt. Crossen är väl då det bästa även om jag fullständigt HATAR allt som har med cykel, cross och gångband att göra (antagligen för att jag är slut efter 5 min) och då känner att jag inte kan prestera speciellt bra.

Tanken var att jag skulle ha dragit till gymmet nu på morgonen men dottern är klarvaken och sambon tyckte jag då skulle vara hemma när hon är vaken. Så det får bli en powerwalk på en timme snart och sen kanske gymmet senare i eftermiddag.

SL är bara så mycket roligare. Jag blir skitsvettig när jag kör det trots att det bara tar nån halvtimme. Mycket därför jag inte kört kondition förutom uppvärmning för att jag tycker det är så tråkigt och är rädd för att hamna i samma sits som dom andra gångerna jag har tränat dvs att det blir trist att gå till gymmet. När jag tränar SL så är det kul, jag vill dit om man säger så. Men självklart kan man slänga in 1-2 konditionspass utöver styrketräningen.
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 08:36   #98
MrLomax
Registered User
 
MrLomaxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Swedensland
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Tack för alla svar! Jo har insett att jag måste köra mer kondition för att minska min vikt. Crossen är väl då det bästa även om jag fullständigt HATAR allt som har med cykel, cross och gångband att göra (antagligen för att jag är slut efter 5 min) och då känner att jag inte kan prestera speciellt bra.
Mitt tips är att du tävlar mot dig själv. Börja med ett crosspass på 20 min. Nästa gång 22...24 osv tills du orkar köra 60 minuter. Nu kollar du hur långt du hinner på 60 min, beroende på vilken maskin/cross det är.

Hinner du 5, 7 eller 9 km på 60 min? Nästa gång lite mera... lite till.
Håll koll på pulsen. Du bör väl ligga på 70-80% av maxpulsen i minst 25 min för att få riktigt bra effekt.

Intervaller kanske är din grej. Kör järnet i 2 minuter och sen långsamt i 2 minuter. Nästa gång kör du 2:05 hårt och 2 min soft... öka till 2:10... osv. Hitta din grej och tävla mot dig själv. Högre motstånd kanske? Bokför allt.
MrLomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 08:56   #99
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Japp! Var precis så jag hade tänkt. Köra 20 min och se hur man mår, sen öka med typ 2 min per pass eller något, till slut ökar man säkert med 10 per pass. Minns för ett år sen när jag var död efter 10 min på en cross, men gav mig fan på att köra 45 vilket jag gjorde så jag KAN ju. Man ska bara ge sig fan på det helt enkelt
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:09   #100
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
En fundering, skulle det ge någon negativ skillnad om jag var på gymmet 1.2 dagar till i veckan och körde cardio? Detta för vikten tänker jag på nu.
Ligger för övrigt nu på 137 kg så det går ju neråt iaf!
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:22   #101
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
En fundering, skulle det ge någon negativ skillnad om jag var på gymmet 1.2 dagar till i veckan och körde cardio? Detta för vikten tänker jag på nu.
Ligger för övrigt nu på 137 kg så det går ju neråt iaf!
Nejdå, det skulle inte göra negativt för viktminskningen. Säkert bara positivt
Härligt, kul och se att vikten rör sig nedåt! Måste kännas otroligt skönt att det ger resultat =)
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:26   #102
Lychgate
Deff Incarnate
 
Lychgates avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 1 471
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
En fundering, skulle det ge någon negativ skillnad om jag var på gymmet 1.2 dagar till i veckan och körde cardio? Detta för vikten tänker jag på nu.
Ligger för övrigt nu på 137 kg så det går ju neråt iaf!
Egentligen behövs inte cardio alls för viktnedgång. Det bästa du kan göra med förutsättningarna är att anpassa kosten och träna med tunga vikter som du gör med SL 5x5. Förstår att du vill att vågen tittar neråt kontinuerligt men det är lätt att man börjar förvänta sig resultat från dag till dag och man pressar sig hårdare än man bör göra.

Fokusera på att behålla maximalt med muskelmassa och göra en kontrollerad viktnedgång medans du lär dig mer om en hälsosam kosthållning istället för att nita ner det genom cardio. I längden kommer detta rent fysiskt ge ett bättre resultat genom att eventuell löshud får mer tid att dra ihop sig och att den behöver dra ihop sig mindre för muskelmassan under finns kvar. Mentalt kommer du få mer tid att både vänja dig vid ny kosthållning och mer kunskap gällande mat och träning.

Skriv ner ditt nuvarande schema så ger jag förslag.
__________________
184 cm, 148kg - ~98,
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
Lychgate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:34   #103
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Okej, blir lätt förvirrad då 50% säger en sak och 50% en annan och man läser sig ju till en massa också.

Träningsschemat du tänker på?

Måndagar:
Knäböj
Bänkpress
Stående rodd
(Här har jag inte ökat med vikter ännu men ska göra på onsdag, mest för att jag är rädd ärligt talat att trilla bakåt vid knäböj t.ex.)
Promenad på lunchen á 30 min

Tisdag:
Promenad på lunchen á 30 min

Onsdag:
Knäböj
Militärpress
Marklyft
(Här är det vikt på marklyftet för att få upp stången. 20 kg sist)
Promenad på lunchen á 30 min

Torsdag: Promenad på lunchen á 30 min

Fredag:
Knäböj
Bänkpress
Stående rodd
Promenad på lunchen á 30 min

Helgerna brukar vi ta det lugnt men nu i helgen vart det en powerwalk på 45 min.
När jag skriver ner det själv inser jag att det säkerligen har med vikterna att göra. Jag vet att jag är så mycket starkare att jag kan lyfta mer än stången men tror att allt bottnar i min rädsla över att dels göra fel men även att höra folk säga att min prio bör va vikten inte mina muskler t.ex.

Jag är en liten förvirrad själ :P
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:37   #104
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Citat:
Ursprungligen postat av Zizou Visa inlägg
Nejdå, det skulle inte göra negativt för viktminskningen. Säkert bara positivt
Härligt, kul och se att vikten rör sig nedåt! Måste kännas otroligt skönt att det ger resultat =)
Det var lite så jag tänkte också att ju mer jag rör mig desto bättre. Men sen bottnar det ändå i att jag verkligen avskyr dom maskinerna. Kanske mest för att jag inte orkar mer än 5 min på dom som det är nu också men man får ta det som en utmaning.

Tack! Ja det känns underbart, sambon tyckte jag såg hemsk ut i jeansen i morse då dom bara hänger :P Ser förjävligt ut men glad är jag iaf
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 07:46   #105
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Just för själva viktnedgången så är det positivt.
Men om ens mål är att behålla så mycket muskelmassa som möjligt samtidigt som man tappar vikt, så är det inte optimalt.

Det beror så klart på vilket av dom man prioriterar som mest Så där +1ar jag Lychgate.
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)