Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-29, 16:38   #16
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Härligt!
Men kommer 5x5 ge mig den viktnedgång jag strävar efter också?
Alltid hört att man ska köra ca 15 min kondition 30 min gym 15 kondition för att få maximal fettförbränning.
Antar att du Lychgate körde med det och jag menar, du lyckades ju jävligt bra. Din vikt runt 97 där är mitt mål just nu så
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 16:46   #17
perfection
Registered User
 
perfections avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Nu är jag här av en anledning egentligen.
Att gå ner i vikt i samband med att vår blivande dotter växer upp för jag vägrar bli en pappa som inte orkar leka med sitt barn. Det finns inte för mig så nu jävlar är det allvar.
Grymt tänk o grym motivationsboost kommer du ha där!
Man kan itne annat än att älska det tänket



Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Hur värmer man upp på gymmet då eller kör ni bara 10 min på nån cykel, cross eller rodd?
Som någon nämnt tidigare så finns det miljontals olika sätt, mitt tips är helt enkelt: Hitta ditt egna sätt

Själv brukar jag väll köra i stil med;

Överkropp --> Rodd alt. gå lite på crosstrainern
Ben --> Lite löp på bandet / gå i raskt tempo för att få upp pulsen och få igång benen

Återigen vill jag dock betona, finns hur många sätt som helst, testa dig fram min vän !

Denna journal kommer följas aktivt! LYCKA TILL!
perfection är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 16:49   #18
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jo, jag får nog göra det helt enkelt.
Kanske en rask promenad runt kvarteret på 30 min innan själva träningen börjar. Möjligheterna är oändliga

Huvudsaken för mig är att jag börjar tappa mina kilon helt enkelt och med det motivationsboost jag har samt alla fantastiska människor som finns här på Kolo så kommer jag fan att lyckas den här gången. Lika övertygad om detta som jag var när jag slutade röka för 2 år sedan.

It will be done
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 16:55   #19
perfection
Registered User
 
perfections avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 164
Hur gör ni angående kost hemma? Det kanske kan bli ett gemensamt mål att nå vikt XX för både dig och din fru?

Dvs. äta nyttigt hela familjen?
perfection är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 16:58   #20
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jodå, då hon lagt på sig 20 kg sedan graviditetens start så vill ju även hon ner till sin målvikt. Hon har alltid varit en naturmänniska men pga svår foglossning har hon varit liggandes större delen av graviditeten och vill självklart komma i form igen.

Det bästa av allt? Hon vägen 80 kg förut och gick ner till 55 på ett halvår genom att slopa onyttigheter och promenera så jag har fördel även där att hon verkligen vill hjälpa mig dit och inte sitta och äta godis framför mig t-ex utan hon hjälper mig med matval osv
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 17:00   #21
perfection
Registered User
 
perfections avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Jodå, då hon lagt på sig 20 kg sedan graviditetens start så vill ju även hon ner till sin målvikt. Hon har alltid varit en naturmänniska men pga svår foglossning har hon varit liggandes större delen av graviditeten och vill självklart komma i form igen.

Det bästa av allt? Hon vägen 80 kg förut och gick ner till 55 på ett halvår genom att slopa onyttigheter och promenera så jag har fördel även där att hon verkligen vill hjälpa mig dit och inte sitta och äta godis framför mig t-ex utan hon hjälper mig med matval osv
ouch

Är ju bara o införa en no-candy policy Chill med en fru som stöttar en i ens träning i vilket fall!
perfection är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 17:02   #22
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jo, vi äter inte så mycket godis generellt, blir det nånting så blir det glass men då med frusna bär på
Men jag har sagt åt mig själv att jag nu börjar träna och minska portionerna men förbjuder ingenting i matväg utan låter det komma naturligt sen. Ju mer man går ner desto mindre skit vill man stoppa i sig.

Jo det känns bra att ha henne vid min sida genom denna resa
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 08:13   #23
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Idag fick det bli 2 dl havregrynsgröt till frukost med 2 stora glas vatten till.
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 08:18   #24
Lychgate
Deff Incarnate
 
Lychgates avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 1 471
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Jo, vi äter inte så mycket godis generellt, blir det nånting så blir det glass men då med frusna bär på
Men jag har sagt åt mig själv att jag nu börjar träna och minska portionerna men förbjuder ingenting i matväg utan låter det komma naturligt sen. Ju mer man går ner desto mindre skit vill man stoppa i sig.

Jo det känns bra att ha henne vid min sida genom denna resa
Bra utgångspunkt! Många gör felet att bli överdrivet nitiska när det gäller viktnedgång.

Förövrigt starkt att du slutat röka, det är mitt nästa projekt personligen.
__________________
184 cm, 148kg - ~98,
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
Lychgate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 08:39   #25
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Tror det är felet jag gjort tidigare. Blivit manisk från dag ett att itne äta det och det och det osv.
Den här gången börjar jag med att säga om jag äter onyttigt ja då blir det extra promenader eller extra tid i gymmet den veckan punkt slut. Med tiden kommer jag inte ens vilja äta onyttigt då min mage redan mår bättre och det säger ju en del

Jo 2 år sedan nu i april
Härligt, ett tips? Läs boken Äntligen icke rökare
En helt fantastisk bok!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 11:17   #26
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Sådär, nu har jag sparat mitt schema i Google Docs. Nu kan jag skriva i det via mobilen, jobbet eller hemma utan svårigheter vilket innebär att jag kan skriva ner allt jag stoppar i käften. Fyller även på med min träning i det dokumentet men uppdaterar även här då det blir en extra motivation för mig.
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 11:40   #27
Silveta
Registered User
 
Silvetas avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 690
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Sådär, nu har jag sparat mitt schema i Google Docs. Nu kan jag skriva i det via mobilen, jobbet eller hemma utan svårigheter vilket innebär att jag kan skriva ner allt jag stoppar i käften. Fyller även på med min träning i det dokumentet men uppdaterar även här då det blir en extra motivation för mig.
Google docs är en gudagåva
Jag använder det numer till i princip allt, googleskadad sen man skaffade android tror jag. Hela mitt liv finns i princip hos google nu

har du android så kan jag tipsa om Kostanalys BETA, bästa jäkla matappen nånsin
__________________
Tjockfet, magersmal ectogainer
BP: 107.5/115 - KB: 147.5/150 - ML: 200/200
Total: 455/465
Silveta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 11:44   #28
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Har Iphone men hittade Shape up, kan kasta in allt jag äter så räknar den ut hur många kcal jag har kvar att äta, klockrent! Nu blir det t.o.m roligt att räkna kalorier
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 11:46   #29
Silveta
Registered User
 
Silvetas avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 690
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Har Iphone men hittade Shape up, kan kasta in allt jag äter så räknar den ut hur många kcal jag har kvar att äta, klockrent! Nu blir det t.o.m roligt att räkna kalorier
frugan min kör också shapeupclub och hon är nöjd.

Håller med att det nästan blir som en tävling haha
__________________
Tjockfet, magersmal ectogainer
BP: 107.5/115 - KB: 147.5/150 - ML: 200/200
Total: 455/465
Silveta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 11:49   #30
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Den sa att jag ska äta ca 2200 kalorier för att nå mitt mål på 90 kg på 52 veckor. Nu till min fråga. Om jag äter mindre än 2200 kalorier är det nån fara? Vad är det minsta man måste äta om man samtidigt tränar osv? Man vill ju tappa men man vill ju inte att kroppen ska må dåligt.
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)