Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-23, 09:31   #1501
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Sjkskriven t.o.m nästa fredag..... Jävligt svårt att hålla motivationen vid liv nu kan jag säga! Jävla ryggskott!!!!
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 09:34   #1502
Lärlingen
Registered User
 
Lärlingens avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 573
Jag lider med dig . Hoppas skiten släpper snart!
Lärlingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 12:36   #1503
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Jao hoppas vilan kirrar biffen. Större underskott, bra matplaneringen och promenader med dottern ska nogkunna hålla mig vid liv samt att läsa på träningslära.se
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-23, 13:14   #1504
Ekkan
Registered User
 
Ekkans avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 245
Trist att höra! Älskar att se din vilja och man ser ju stor skillnad sen starten! Det kommer alltid motgångar men det är bara att fortsätta kriga
Ekkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 09:20   #1505
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Det är förbannat tråkigt med ryggen, hoppas det reder sig med behandling och vila.

Vill skriva att du är ytterligare ett bevis för hur man kan styra in livet på en bättre bana, och samtidigt njuta under resans gång. Att du startade på 143kg och nu ligger på vad? 120? Om ens det? Sjukt bra jobbat.

Kan man inte träna vissa aspekter så får man anpassa sig. Hitta andra träningsformer som är lindriga mot din skada, och kör på! Heja!

Hoppas på detta:

Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 10:11   #1506
Mouline
Mästerbantaren
 
Moulines avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 5 983
Citat:
Ursprungligen postat av azeriath Visa inlägg
Jao hoppas vilan kirrar biffen. Större underskott, bra matplaneringen och promenader med dottern ska nogkunna hålla mig vid liv samt att läsa på träningslära.se
Är de nått så är de bara å skriva en rad! )
__________________
Mouline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 10:54   #1507
al3ks
Registered User
 
al3kss avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 495
Hoppas ryggen löser sig snart!
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 18:59   #1508
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Thanks boys! Kiropraktorn imorgon iaf och kanske ett armpass efter det faktiskt! Ryggen har känts bra i va 2 dagar nu så jag hoppas på en bra dom från kiropraktorn
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 17:42   #1509
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Copy paste från bloggen...

Hörlurarna sitter där dom ska, playlisten är igång. På vägen till gymmet spelas ”Till I Collapse” med Eminem på högsta volym. Textraden etsar sig in i skallen på mig medan jag promenerar mot gymdörrarna.

‘Cause sometimes you just feel tired,
Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse.

Jag är så fokuserad att jag knappt nickar åt gymägaren, är redan ombytt sedan kiropraktorbesöket så tar av mig skorna, hänger av mig jackan och går fram till hantlarna. Jag vet ju vad det är jag är där för idag…
Muskelfibrer i mina arma ska slitas i stycken idag… Inleder med uppvärmningset och går sedan över mot lite tyngre vikter. Sakta men säkert, vill ju inte förstöra ryggen ytterligare. Samtidigt som uppvärmningsetet är klart så kommer ”Age of Rage” med Corroded igång! Underbart! Upp med hantlarna och sakta ner hela vägen… Upp och ner sakta men säkert. Musklerna ber om nåd efter mina Hammercurls med det är ju bara min första övning.

Jag har ju tonvis med övningar kvar innan det är dags att röra sig hemåt! Efter hantlarna går jag på stången och det är dags för stångcurls. Även här tar jag det lugnt med vikterna och fokuserar istället på att träna exentrisk styrketräning dvs jag lyfter vikten snabbt upp och sakta ner. Stannar i uppläget i 1 sekund för att sedan under fyra sekunder släppa ner vikten också upp igen, om och om igen.
Mina armar vet inte vart dom ska ta vägen och om någon kunde fota mig i det läget skulle jag nog mest se skitnödig ut gissar jag… Tur att jag är där för MIG!



Klar med den övningen ger jag mig på bicepscurls i maskin för att ta slut på det sista som finns men innan detta blir det en Celsius för extra energi.
Kunde mina biceps prata så hade dom bett mig fara åt helvete vid det här laget… Dom svider så fruktansvärt mycket och jag njuter, jag njuter så mycket så att jag ryser av välbehag! Det smärtar men det är så jävla skönt på samma gång!

Biceps klara och dags för triceps då, inleder med tricepsextensions, samma här. Exentrisk träning men trots detta ett stort PB med vikterna på denna övning. Armarna gör ont nu men ändå står jag och ler? Vad är det som händer egentligen? Musiken har växlat över från Corroded till In Flames och samtidigt som jag gör mig redo för mina Pushdowns så börjar ”Only for the weak” att spelas i mina hörlurar… Kötta, kötta och kötta ännu mera, sista övningen nu! Kör tre set men jag är inte nöjd! Kör ett fjärde set, fortfarande kräm kvar, minskar vikten och kör ett till! Minskar vikten igen och kör ett sista set tills det bara inte går mer…

Nu… Nu är jag klar…



Efter detta inlägg kanske ni förstår att det gick bra hos kiropraktorn, jag ska träffa en sjukgymnast på onsdag för att kolla min bålstabilitet. Därefter görs en bedömning på om jag ska genomgå en till behandling eller inte sen bör jag vara frisk och kan träna som vanligt igen. Dock kommer jag att skippa knäböj och byta ut den mot benpress ett tag framöver.





VEINS!! Små men dom är fan på väg!
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 11:54   #1510
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Fan vilket bra inlägg!
Och fyfan för att hålla emot längre på negativa fasen, det bränner på bra som fan i biceps!! En mental prövning måste man få säga!
Hantarlna sa till dig; "Thomas... Go home.. You're drunk!"

Kul att höra att det gick bra hos kiropraktorn iallafall! Hoppas sjukgymnasten kan göra något magiskt också.
Helt rätt att byta ut böjen mot benpress ibland. Se bara till att hela tiden ha ryggen i kontakt med ryggstödet där, annars blir det nog t.o.m värre än knäböj!

Och kul att du hoppade på no shave februari! du lär ju dock slå mig med skägglängder (ej hästlängder!)
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 12:15   #1511
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Citat:
Ursprungligen postat av Zizou Visa inlägg
Fan vilket bra inlägg!
Och fyfan för att hålla emot längre på negativa fasen, det bränner på bra som fan i biceps!! En mental prövning måste man få säga!
Hantarlna sa till dig; "Thomas... Go home.. You're drunk!"

Kul att höra att det gick bra hos kiropraktorn iallafall! Hoppas sjukgymnasten kan göra något magiskt också.
Helt rätt att byta ut böjen mot benpress ibland. Se bara till att hela tiden ha ryggen i kontakt med ryggstödet där, annars blir det nog t.o.m värre än knäböj!

Och kul att du hoppade på no shave februari! du lär ju dock slå mig med skägglängder (ej hästlängder!)
Haha tack gubben! Kul att du gillade inlägget

Jao får se vad sjukgymnasten säger imorgon!
Haha mitt skägg växer kanske 1 mm per månad eller nått :P
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 14:05   #1512
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Sjukgymnastbesök klart. Han tror det kan vara diskbråck men fick lite övningar för att strecha rumpan och baksida lår samt stärka bålen. Jag FÅR styrketräna så mkt jag vill men bör slopa benträning ett litet tag. Gymmet, jag har saknat dig <3
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 14:08   #1513
Zizou
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Piteå
Inlägg: 4 357
Ah men härligt! Kul besked att du ändå får träna!! Bara kötta överkropp för fulla muggar!
__________________
Journal
Zizou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 14:26   #1514
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
fan skönt att få komma igång igen!! kör hårt men ta det försiktigt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 15:16   #1515
azeriath
Registered User
 
azeriaths avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Nacka
Inlägg: 2 097
Tack gubbar! Japp blir ett pass imorgon hoppas jag!
__________________
Vägen till min drömvikt och mitt nya liv - Min träningsjournal

Länk till bloggen: Ge aldrig upp!
Instagram: Gauthomas
Följ mig på Facebook Ge aldrig upp!
azeriath är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)