Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-02, 23:04   #46
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Jo jag körde militärpress i smithen förut.
Provade senare med hantlar och tyckte det kändes bättre. Inte helt omöjligt att jag växlar tillbaka sen när jag vill ha lite omväxling eller bara vill se hur mycket man ökat. Men så länge jag får bra resultat här så känns det dumt att byta tillbaka.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 23:12   #47
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Testa med fri stång !
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 23:14   #48
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Testa med fri stång !
Ja jag är klar med smithandet känner jag. Ogillar allt som är låst egentligen.
Men kommer växla över 12kg-stången sen som sagt så fort axelpressarna slutar belöna mig med extra styrka! :p. Har lika mycket respekt för båda övningarna så känns dumt att utesluta den andra. De ger bra kontakt! Så det kanske tillslut blir vartannat pass.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 23:38   #49
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
De låter bra de ! Enda som smithen duger till är stående vadpressar ! ^^
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 00:42   #50
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Lite nattlig discotraining en lördagnatt?


Inledning: Ja då var återigen 4x12h skift på jobbet avklarat! Dags för 4 dagar ledigt igen. De ska innehålla massvis med sömn, träning och nerdande i form av spel tror jag allt. Sov 2 timmar "powernap" efter jobbet, proppade i mig min sedvanliga höna med fk-ris och en pwo sen var det yalla yalla lingonfralla.

Biceps

Stångcurl EZ
Set1: 40kgx7 (PB!+2rep)
Set2: 40kgx6
Set3: 40kgx5
Set4: 40kgx4
Kommentar: Skönt att kunna ligga hela omgången på 40kg nu

Cabel Hammercurls rep
Set1: 50kgx10 (PB!+3rep)
Set2: 55kgx7 (PB!+5kg)
Set3. 55kgx5
Set4: 55kgx5
Kommentar: Lassar på platta efter platta i denna övning. Skönt! Eftersom jag är så grymt mycket efter i just hammercurls känner jag.

Koncentrerade hantelcurles sittande bredbent
Set1: 10kgx11 (PB!+2rep)
Set2: 10kgx10
Set3: 10kgx8
Set4: 10kgx7
Kommentar: Denna övning hittar så jäkla rätt. Brukade hata koncentrerade curles men nu har det blivit en mer balanserad rörelse ju mer jag nöter.

Mage
Hängande Benlyft
Crunch-maskin

Kommentar: Boom boom boom.. Tråkiga jäkla muskel att träna. Det enda roliga med mage är när man får den där extrema kontakten så det nästan rinner en tår. men ja. kul att träna något som ligger gömt 6 feet under? NIX! Speciellt inte med de tråkiga övningarna som existerar. Men någon gång ska man deffa fram den så


Summering: Man tänker inte på hur många pb man sätter förens man kommer hem och börjar analysera. Ännu en frisk dag. Ännu ett steg åt rätt håll! Har f.ö. satt som ribba att vägra deffa innan 90kg eller innan mars månad. 14 kg kvar dit så. Ska bli feeet
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 16:47   #51
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Le legs!


Inledning: Skönt att få sova ut. Skulle egentligen ha en vilodag idag. Men efter att ha läst lite träningsjournaler till morgonkaffet fick jag bara ångest över att vara hemma... Så jag smet iväg


Ben

Knäböj
uppvärmning: 50kgx6
Set1: 60kgx8
Set2: 72.5kgx4 (Failteknik)
Set3: 70kgx6
Set4: 70kgx5
Set5: 50kgx12
Kommentar: Försökte på PB-vikter men jag hamnade lite FÖR djupt för min smak. Dvs djupare än låren vertikalt med golvet. Fick böja mig framåt för att komma upp och nästa reps faila på annat vis. Bl.a. hamna för långt fram direkt. Nåja. Inge pb men benen straffades så.

Benpress
Set1: 110kgx8
Set2: 120kgx6 (PB!+10kg)
Set3: 120kgx6
Set4: 120kgx5
Kommentar så inihelveddi tungt med benpress. Önska man kunde ta i mer från hälarna i benpress för att stärka mina knäböj sen.. Men ja verkar omöjligt om man samtidigt vill gå djupt.

Benspark
Set1: 65kgx10 (PB!+2rep)
Set2: 70kgx8 (PB!+5kg)
Set3: 70kgx8
Set4: 70kgx7
Kommentar: Göttit. Benspark never disappoint! Men vad ont i skenbenet det gjorde idag

Lårcurl
Set1: 75kgx0... Göääääh!
Set1: 70kgx6
Set2: 70kgx6
Set3: 70kgx5
Set4: 70kgx4
kommentar: Jävlarrrr vad tungt pb-försöket kändes.

Vadpress Stående Smith
Set1: 58kgx10
Set2: 68kgx10
Set3: 78kgx10
Set4: 80.5kgx8 (PB!+2.5kg)
Set5: 80.5kgx8
Kommentar. Riktigt skönt. Kände mig verkligen starkare i vaderna idag än sist. Fina rörelser enligt mig. Klarade av PB trots en tight brud i för tajta byxor som bestämde sig för att göra hantelrodd när bara jag och hon var kvar.


Summering: Härligt pass! Hade ju gjort min dag om jag fick till tekniken perfekt i böj men den övningen är fan ingen lek. Träna simultanförmågan samtidigt som hjärnan är rätt påfrestad är inte min grej! men ett myrsteg i rätt riktning känns det som ändå. F.ö. är det väldigt svårt frustrerande att träna Böj utan en riktig böjställning. Speciellt eftersom jag tränar ensam. Läskigt varje gång man råkar böja för djupt i sista repsen eller när låren plötsligt bara dör i nedersta läget.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 17:00   #52
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Summering: Man tänker inte på hur många pb man sätter förens man kommer hem och börjar analysera. Ännu en frisk dag. Ännu ett steg åt rätt håll! Har f.ö. satt som ribba att vägra deffa innan 90kg eller innan mars månad. 14 kg kvar dit så. Ska bli feeet
Grisbulka inte bara .. Du kommer ångra dig sen när du ska deffa ^^
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 17:09   #53
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Grisbulka inte bara .. Du kommer ångra dig sen när du ska deffa ^^
Haha ja jag tänkte lite fel kom jag på sen. Tänkte att det är 6-8 månader kvar till deffen/mars. Men egentligen var det ju sommaren jag tänkte på då. Så ja jag kommer inte hinna gå upp till 90 kg . just nu verkar jag gå upp 1-2kg/månaden (morgonvikt). Det är lagom. 8kg till kan jag allt bulka upp. En bulk på 10 kg är en rätt mesig bulk. Fast jag hade ju 6~ kg för mycket bodyfat redan i starten så. Går det som planerat landar jag väl på runt 84kg innan jag tokdeffar.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 19:08   #54
Botte 1992
Registered User
 
Botte 1992s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 402
Keep the good work up
Botte 1992 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 02:52   #55
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Botte 1992 Visa inlägg
Keep the good work up
Danke och ska bli!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 03:17   #56
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Skumt pass


Inledning: Ja hela dagen var grymt seg eftersom jag hade huvudvärk sen jag vaknade. Kände mig riktigt klen också när jag hasa mig iväg till gymmet när huvudvärken väl hade släppt. Vid sådär midnatt. Det påverkade nog passet som idag var bröst och triceps

Bröst

Bänkpress
Uppvärmning: 50kgx6
Set1: 70kgx5 (PB!+2.5kg)
Set2: 67.5kgx5
Set3: 65kgx5
Set4: 65kgx5
Kommentar: Alltså fan vad musklerna bara försvann fort här! Fick kriga varenda rep. Kändes som förr i tiden när man inte tog träningen seriöst nog när musklerna bara la av. Kanske borde tagit en vilodag trots allt.

Hantelpress
Set1: 25kgx5
Set2: 25kgx4
Set3: 22.5kgx5
Set4: 22.5kgx5
Kommentar: Men va? Det var nå fel på mina bröst idag! Kände i översta delen, precis därinnan axlarna börjar att det tog som fan idag. Skumt var det iaf. Trist också!

Cable Crossover
Set1: 27kgx12 (PB!+2rep)
Set2: 32kgx7 (PB! +5kg)
Set3: 32kgx6
Set4: 32kgx5
Kommentar: Ahopp. jag blir inte klok på brösten. Här slår man pb? Nåja! Får väl tacka för miraklen. Var grymt tungt på 32 dock.

Skullcrushers EZ
Set1: 30kgx9 (PB!+2rep)
Set2: 30kgx7
Set3: 30kgx6
Set4: 30kgx4
Kommentar: Var orolig att tricepsen inte skulle vilja vara med alls idag men blev lättad efter första setet sen kände man sig game igen. Med en jävla massa ilska går det mesta. Kommer upp en film på ett av seten.

Kabel overhead med rep
Set1: 41kgx10 (PB!+5kg)
Set2: 45kgx6 (PB!+4kg)
Set3: 45kgx5
Set4: 45kgx5
Kommentar: Dagens stora glädje. Höjer med 9 kg på ett pass!

Pushdowns
Set1: 55kgx9 (PB!+5kg)
Set2: 55kgx7
Set3: 55kgx7
Set4: 55kgx6
Kommentar: jag klarade den planerade ökningen galant och förlorade inte ett enda rep. Precis som libero när man böjer så känns det tryggt! Ladda plattor!

Kommentar: Alltså när jag var på gymmet så gick jag bara runt och svor och ville avreagera mig på något sätt. Kände mig så underlägsen alla vikter idag. Ungefär som att undermedvetet tänkte man "shit det här kommer gå åt helvete hur ska jag klara det?". Även om man egentligen försökte peppa sig som fan hela tiden. Men nu när man skriver ner facit så gick det ändå rätt bra. Men det kändes inte bra när man var på gymmet. Var väl väldigt psykologiskt att göra fritt fall i ork i de 2 första övningarna antar jag. Ska se om jag fattar hur man ska lägga över filmer från telefon till youtube nu då.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 04:12   #57
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
så vad sägs om lite teknikvideos


Ber om ursäkt för att det blev smalt! och värt att notera att mina bröstmuskler var allmänt förstörda idag av någon anledning som ni kan se på mina set. Därav lite snabba fall för att ens kunna köra! :/

Bänkpress: 67.5kg


Bänkpress 65kg


Scullcrushers 30kg
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 16:30   #58
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Ryggpass med rätt teknik = Win!


Inledning: Slarvat en hel del med dygnsrythmen men så här sista lediga dagen så lyckades man faktiskt snubbla så pass att man kände sig ganska fräsh idag ändå när man vaknade. Eftersom PWOn inte hjälpte mig ett skit sist så fick det bli en halv skopa extra. Det gjorde susen! Ska försöka sluta träna så sent. Tror det påverkar det mentala ganska mycket. Idag blev det nästan ett lunchpass dock . Har längtat efter den här dagen. För idag skulle jag fixa ett stort error i min teknik. Dvs att jag inte drog stången längs benen utan en bit ifrån. Inte konstigt att man var tvungen att ta av så mycket vikter.

Rygg

Marklyft
Set1: 50kgx5
Set2: 55kgx6 (PB!+5kg)
Set3: 60kgx4 (PB!+5kg)
Set4: 60kgx5
Set5: 60kgx6 (FILM)
Set6: 65kgx2 (PB!+5kg)
Kommentar: Fick in tekniken mer och mer. Hade stora problem att titta åt sidan samtidigt som man lyfte så jag bad en kille filma tillslut.

Latsdrag brett grepp
Set1: 54kgx12 (PB!+4rep)
Set2: 54kgx7
Set3: 54kgx6
Set4: 54kgx5
Kommentar: Blir alltid lika glad när det går framåt i lats. Är så van att försöka öka och misslyckas. Vill ha liiite bredd iaf(egentligen mycket).

Hantelrodd
Set1: 27.5kgx9 (PB!+2.5kg)
Set2: 27.5kgx8
Set3: 27.5kgx5
Set4: 27.5kgx5
Kommentar: Det gick som jag hade hoppats på!

Latsmaskin

Set1: 65kgx7 (PB!+1rep)
Set2: 65kgx6
Set3: 65kgx5
Set4: 65kgx5
kommentar: Fokuserade på att hålla kvar vikterna i slutläget några sekunder. Det är alltid sista biten som sabbar för mig i latsdrag.

Backextensions (ny övning)
uppvärmning: kvx6
Set1: 10kgx14
Set2: 10kgx12
Set3: 10kgx10
Kommentar: Rätt kul att försöka stå upp efter man kört det här. Skönt att hela ryggen finns med på programmet ordentligt nu. Bred rodd skulle vara fint och kunna klämma in på nå vis.

Summering: Känns så jävla skönt att det var tekniken som var orsaken till att man tappade gigantiskt med kg förut mot vad man trodde man kunde köra. Nu känns det iaf lite mer naturligt. Även om benen ligger en mil före ryggen. Men det är väl så det ska vara i början. Skönt att benen får vila lite extra också .

Marklyften då. Finns säkert vissa som vill att man ska gå 100% upp. Men är det verkligen nödvändigt? Jag gör ju hela rörelsen ändå kan man tycka plus att nu får aldrig vikten vila på kotorna fullt ut. Men ös på med era teorier och kritik ändå. Jag suger åt mig allt som en svamp.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 17:05   #59
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Fan va roligt med filmer! Bra bänkar där!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 17:29   #60
Bänkbjörnen
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 247
1. Vilka otroligt låga mål du har. 3-siffrigt i 3 stora klarar du väldigt fort. Du kommer märka snart. Dock bra att du satt upp mål. Under hur lång period har du tänkt att dessa mål ska sitta uppe?

2. Skippa dips, årets skadeövning och ger dig egentligen inte speciellt mycket. Antar att du tränar för att få Beachbody 2012?

3. Dina marklyft? Inte för att vara sån, men hur tror du att dina ben kommer må när du stryker med 150 kg längs låren och benen. Påminner om rumänska marken fast ändå inte... Gällande att du inte stretchar ryggen: du MÅSTE väl inte göra det om du inte vill, men utan att jag på rak arm kan garantera, kan jag nästan lova att det är mer än direkt skadligt att låsa ryggen i det läget som du låser i.
Övningen är till för att du ska nå toppen och overstretcha lite och låsa i en-två sekunder.
Det blir dessutom en form av statisk träning du sysslar med för korsryggen, du använder den knappt om än alls? Och vid statisk träning blir du inte mycket större jämfört med dynamisk.
Du gör ju som du vill, men hett tips, gör riktiga marklyft från grunden så blir det inte fel längre fram. För att låsa fast 150 kg i det läget... Aj!
I övrigt har du rak rygg, vilket är bra, dock ska du använda ryggen mer.

4. Du ser rätt ojämn ut, tänker på att du trycker ner 55 kg i pushdowns, hur pass bra utförande har du där? Får du kontakt?

5. Bänken ser ut att vara bra, försök att filma lite mer framifrån så att man ser hela utförandet, du göms väldigt bra bakom vikterna.

6. Bra jobbat, fortsätt slit på gymmet så blir det bra.
__________________
Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...%E4nkbj%F6rnen

"Are you the bear? The bear in shoooouuulders?"
Bänkbjörnen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)