Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-26, 02:11   #31
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
så var det dags igen!

Inledning: Äntligen superfredag! 4 dagar ledigt, en äkta fredag plus lön! Jobbade klart mitt skift åt en höna sen hoppa man ner i säng och sov 2 timmar för att sedan ladda upp inför ett gympass! Nästan tomt gym en fredagkväll åter igen .

Biceps

Stående Biceps curl EZ
Set1: 40kgx5 (PB! +2.5kg)
Set2: 37.5kgx7
Set3: 37.5kgx6
Set4: 37.5kgx5
Kommentar: Var väl inte så snyggt utförande på 40kg. Fick ta i ända från ändtarmen annars känns det som att man var starkare än sist iaf.

Kabel HammerCurl Rep
Set1: 45kgx10 (PB! +3rep)
Set2: 50kgx7 (PB!+5kg)
Set3: 50kgx6
Set4: 50kgx5
Kommentar: Återigen. Mina omöjliga hammercurls ger ju rekordresultat. Kul. Får nog börja högreppa den här snart så stabiliseringsmusklerna hakar på också. Än så länge funkar det! Men man får fokusera mer och mer

Koncentrations curl sittandes med hantel(vikt/hantel)
Set1: 10kgx9
Set2: 10kgx9
Set3: 10kgx7
Set4: 10kgx6
Kommentar: Inte mycket att säga här. Pumpade på bra återigen

Mage

Hängande benlyft
Crunchmaskin
Situps

Kommentar: inte särskillt hardcore. Men ja de fick lite stryk iaf!

Summering: Riktigt skönt pass. Biceps börjar bli kul att träna nu när de faktiskt går att utveckla äntligen. Ska bli intressant hur länge den positiva trenden håller i sig! Imorgon "bitti" blir det att plåga benen innan man drar in till södra sidan om Sthlm och hälsar på fruntimret och firar hennes käre far.

Fråga: Har börjat få acne lite här och där. Kör pwo, gainer, pro-bars, och whey som kosttillskott plus vitaminer då. Kan det vara deras fel? Eller är de oskyldiga och är det all flottigt kött som är skurken?
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 17:59   #32
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Skulle egentligen kört ett härligt benpass igår. Men försov mig som fan så det uteblev. Istället skulle man ta det idag. Men vad gjorde man inte igår om inte tappa bort min korthållare. Det händer aldrig. Är det något jag alltid har koll på så är det korthållaren, telefon och nycklar. Efter mycket letande på de platser jag kom åt så var det tillslut dags att spärra av visa-kortet :/. Inga pengar hade försvunnit konstigt nog. Eftersom det måste varit en ficktjuv eller något som lyckats slå till. Så även mitt körkort försvann igår. Men värst av allt. Jag kan inte träna ben ikväll för att mitt 24/7-kort försvann på köpet ;(. Blir ett frukostpass imorgon helt enkelt om de tillåter mig! Osäker på hur de gör när man tappat sitt kort.

Så imorgon blir det en runda i centrum. Polishuset -> Banken -> Gymmet.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-27, 21:51   #33
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Uppdatering!

Mina kort är hittade. De låg i tjejens byrålåda bland en massa kläder.
Klart som korvspad! Nåja. Dröjer till eftermiddagen tills jag får det kortet så förhoppningsvis räcker det med legitimation på mitt frukostpass imorgon
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 00:36   #34
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Griniga kycklingben böjer vidare


Inledning: Vilken otorlig anusledighet man haft. Varit så irriterad och ilsken. Jag orkar inte ens skriva ner allting som gått fel för det kommer bara förstöra mitt humör igen. Kort och gott har det gått åt otroligt många timmar till att fixa till problem och åter problem. Har fått skjuta upp mitt böjande 2 dagar pga några av problemen. Nåja jag har åter mitt gymkort iaf så nu var det bara att pressa även om dagens måltider vart helt F'd upp av diverse problem. Ett problem som är relaterat till träningen är iaf att hela min logg på mobilen är borta då det tydligen inte finns till senaste OS på iphone.
Tur att jag har den här journalen som säkerhetskopia på mina resultat.

Ben

Knäböj
Uppvärmning: 50x7
Set1: 60kgx8
Set2: 70kgx6 (PB!+2.5kg)
Set3: 70kgx6
Set4: 70kgx4
Set5: 60kgx7
Set6: 60kgx6
Kommentar: Jag körde extra många set för jag var så ilsken plus att smärtan och pressandet var otroligt stimulerande för mitt sinne. När jag sa tidigare att jag gjorde 90kg. Stryk det. Vågar inte ens tänka på hur dålig teknik jag hade där. 70kg är det första jag pressat ordentligt. En fråga dock. Visst har man rätt balans så länge axlarna pekar framåt och man tar i 100% från hälarna?

Benpress
Set1: 100kgx10
Set2: 110kgx8 (PB!+10kg)
Set3: 110kgx8
Set4: 110kgx6
Kommentar: Jag ville bara vråla här. Det tog så jävla hårt och fick knappt nog med syre trots tung andning mellan. Fan att man är så svensk (och spinkig). Riktigt frustrerande att hålla inne. Som att hålla käften under en orgasm det är fan inte ok och distraherar en så in åt helvete.

Benspark
Set1: 65kgx8 (PB!+15kg)
Set2: 65kgx6
Set3: 65kgx6
Set4: 65kgx5
Kommentar: Nu kör jag på rätt rep-antal och rörelsen går finfint. Sparkar upp ordentligt precis så kuddarna nästan lämnar skenbenet. Nästan komiska pb nu så här i början. Det här är ju bara 3e benpasset.

Lårcurl
Set1: 70kgx8 (PB!+5kg)
Set2: 70kgx8
Set3: 70kgx7
Set4: 70kgx6
Kommentar: Ok nu är det inte min hatmuskel längre. Nu är det favoritmuskeln på benet. Helvete vad det tog bra i baksida lår. Jävligt viktigt eftersom jag tror det är baksida lår som sabbar min teknik lite i knäböjen. Dagens pump!

Stående Vadpress i Smithen
Set1: 68kgx12
Set2: 78kgx8 (PB!+10kg)
Set3: 78kgx7
Set4: 78kgx6
Kommentar: Börjar repa rätt här också. Återigen lite larvigt höga PBn. Men kul att ribban snart sitter rätt iaf.

Summering: Var helt död i benen som back in the days. när trappor var livsfarliga efter ett pass. Ska steka en hög kycklingfiléer nu så det här resulterar i nå fint. Jag mår så mycket bättre nu. Nu kan man lägga alla problemen bakom sig nästan. Kul att öka en massa. Kommer fortsätta knäböja på 70 ett pass till iaf så man får lite ordning. Min balans är inte 100%. Ibland är man böjd lite för långt fram och ibland lite för långt bak genom överkompensering. Grymt iaf! Ser fram emot att få plåga de här äckliga kycklingbenen igen om ungefär en vecka.

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-29 klockan 00:42.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 00:40   #35
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Inge dåligt pass de där !

Grattis till alla pb !
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 00:46   #36
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Sjukt gött med så många PB:n på ett pass! Gött!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 01:04   #37
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Tack som fan grabbar!
Det är väl lite som det ska vara i benpass #3. Stora ökningar när man får in trygghet, stabilitet och vana. Men jag kände i böjen att det faktiskt går framåt i styrka också! Likaså i Bensparken. Alltid varit bästis med bensparken när vi väl ses
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 05:43   #38
iPad
chasing the dream
 
iPads avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Västervik
Inlägg: 558
Saftigt benpass du bränner av!
iPad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 21:01   #39
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Ännu en dag - ännu en mantity makeover


Inledning: Skönt med en smärtfri dag äntligen. Inge strul eller skit som trycker ner mitt humör alls idag. Tröck i mig massa kyckling och lövbiff och äggmackor för att sedan preppa inför ännu ett bröst, triceps-pass!

Bröst

Bänkpress
Uppvärmning: 50kgx6
Set1: 67.5kgx8 (PB!+2.5kg)
Set2: 67.5kgx6
Set3: 67.5kgx6
Set4: 67.5kgx4
Kommentar: Fan vad gött att kunna slänga på 2.5kg extra ännu ett pass och ha i stort sett samma repantal. Det händer grejer med tuttarna uppenbart

Hantelpress
Set1: 25kgx8
Set2: 25kgx6
Set3: 25kgx5
Set4: 25kgx4
Totalt antal reps: 23 (PB!+1)
Kommentar: Inte mycket att kommentera här. Allt flöt på.

Cable Crossover
Set1: 27kgx10
Set2: 27kgx8
Set3: 27kgx7
Set4: 27kgx6
Totalt antal reps: 31 (PB!+1)
Kommentar: Verkar som resultaten mest syns på bänkpressen

Triceps

Overhead Barpress EZ
Set1: 27.5kgx10 (PB!+2.5kg)
Set2: 30kgx7 (PB!+2.5kg)
Set3: 30kgx5
Set4: 30kgx4
kommentar: ökade inte vikter förra gången utan slog reprekord. Nu kunde man öka 5 kg(!). Fyfan vad gött det var. Kommer ikapp mina bicepscurl-vikt om det fortsätter så här.

Kabel Triceps Overhead med rep
Set1: 36kgx9 (PB!+1rep)
Set2: 36kgx7
Set3: 36kgx7
Set4: 36kgx6
Totalt antal reps: 29 (PB!+4rep)
Kommentar: Gjorde nästan ont i triceps här. Var beredd på bristningar!

Kabel Pushdowns
Set1: 50kgx9 (PB!+1rep)
Set2: 50kgx8
Set3: 50kgx7
Set4: 50kgx6
Totalt antal reps: 30 (PB!+4rep)
Kommentar: Ska se om man kan lägga på en platta nästa pass!

Summering: Favoritmuskelgrupperna att träna avklarade och jag var extra bra polare med dem idag! Gladaste överraskningen är ju bänkpressen som tar små kliv framåt hela tiden, Skullcrushern var inte dålig heller för den delen! Känns grymt viktigt och nu kan man hoppa på jobbskiftet imorn med ett leende! Jag hoppas verkligen den här trenden håller i sig. Då kanske man ser lite resultat sen i sommar på formbilderna! och tack för all pepp! Det gör det extra lätt att sparka iväg sig till gymmet återigen.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 04:40   #40
Sundqvist
Winners Never Quit
 
Sundqvists avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 5 201
Riktigt många PBS! riktigt kul! fortsätt så här så kommer du bli riktigt tunga vikter inom en kort framtid!
__________________
Träningsjournal: What Doesnt Kill You Makes You Stronger!
Citat:
Ursprungligen postat av Bikken Visa inlägg
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 22:35   #41
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
När man kommer till en tråkig insikt på gymmet

Inledning: Första dagen på jobbet. Kryptiska allvarliga sms från tjejen. Förutom det så fanns det inte mycket som distrahera en idag. Ännu en dag man med hel kropp kunde ta sig till gymmet . Idag stod det Rygg på schemat!

Rygg

Marklyft
Set1: 50kgx6
Set2: 50kgx6
Set3: 50kgx4
Set4: 50kgx5
Set5: 50kgx4
Set6. 50kgx5
Kommentar: Efter att ha fixat till min teknik tills jag är helt nöjd hamna jag tydligen så långt ner som på 50kg. Den tydligt lägsta vikten av mina "3 stora". Väldigt, väldigt förvånande och riktigt besviken. Frustrerande att kunna flyga upp med vikterna på 50 men samtidigt få kriga för att ryggen ska vara spikrak. Det är tyvärr centrala ryggpartiet som är som bortblåst. Men jag fick grym kontakt i den redan i 3e setet. jag SKA upp till 100kg i mark oavsett. Skiter i denna facepalm... men just nu känns min centrala rygg som en förbannelse :/

Latsdrag med bred stång
Set1: 48kgx12
Set2: 54kgx8 (PB!+4rep)
Set3: 54kgx6
Set4: 54kg5
Kommentar: JA! Jag lyckades komma upp på en ny platta i latsdrag. Det händer inte ofta! Dagens tröstpris!

Hantel Rodd
Set1: 25kgx10 (PB!+2.5kg)
Set2: 25kgx10
Set3: 25kgx7
Set4: 25kgx7
Kommentar: Nya vikter och de kändes lätta! Vet inte om jag ska bli glad eller orolig när övre del av ryggen drar ifrån.

Latsdrag i maskin (ny övning)
Set1: 65kgx6
Set2: 60kgx6
Set3: 60kgx6
Set4: 60kgx5
Kommentar: Ny övning. Funkade riktigt bra som avrundning på ryggpasset! Den hittade rätt.


Summering: Ja passet förföljdes ju av besvikelsen och insikten i marklyft. Känns overkligt att man måste ner på så låga vikter för att kunna hålla en rak rygg. Jag fattar ingenting där egentligen. Men ja. Nu har jag kommit till insikt, ribban är placerad. Nu ska jag ta mig härifrån botten och klättra uppåt. Mot 100kg+ i mark!
Slängde in en maskin som avrundning. Funderar på att slänga in en till ryggmaskin som avrundning. Men helst vill jag nog fortsätta köra många set på markylft tror jag.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 19:39   #42
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Sköna återhämtning



Sådå. första vilodagen efter 3 dagar på på raken med stenhårda pass! Ska bli skönt att framförallt få sova en massa och bli av med lite träningsvärk. Har ju nu från topp till tå. Känner av som mest den övre delen av ryggen. Hade önskat att jag var helt död i centrala delen med men lite känner man där allt. Blir den vanliga maten. Ett par bananer, ett lass fullkornsmackor med hamburgerkött, en massa fk-pasta med köttfärssås och tidigare och innan det så vart det ett lass lättkeso och tonfisk i vinäger.

Jag har funderat lite mer kring Marklyften. Det måste vara någon form av teknikfail jag gör. Jag kan inte vara så vek.... eller? Lyckas väl inte fokusera på muskeln ordentligt eller något. Längtar till nästa ryggpass hur som helst! För enligt mig så är en biffig rygg det jag tycker är snyggast på the man body. Vet att koloister generellt säger axlar. Men de ser jag mer som en inramning för en snygg rygg . Min rygg är ju ett livsprojekt dock tydligen! Men jag ser fram emot att få bygga på den. Ser på den som en konstnär ser på ett tomt ark. Dags att färglägga! .

Ni kommer höra från mig imorgon efter ett härligt Axel-pass!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 19:51   #43
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Jag hann inte editera mitt inlägg så får göra ett till ;S.

köpte en ny våg idag äntligen! Hoppas den här håller längre än den förra. Jag vägde mig nyligen innan "middag" och vägde då 75.9kg. Vilket är den högsta siffran en våg någonsin påstått mig väga! Fan vad gött. Då äter jag förhoppningsvis inte för lite. Jag kommer börja skriva upp min morgonvikt i en logg för mig själv och slänga upp min vikt här när det hänt något noterbart.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 22:40   #44
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Mörda axlar!


Inledning: Nästsisda dagen på arbetsskiftet. La huvudet på kudden när man kom en snabbis. Jäklar vad tungt det var att få upp huvudet igen! Ville bara somna. Men proppade i mig lite kycklingfiléer och en PWO sen var det dags för dagens Axelpass. Första gången jag kör enbart axlar på ett pass. Fredag = Nästan tomt gym

Axlar

Axelpress med hantlar Sittandes(vikt/hantel
Set1: 17.5kgx9 (PB!+2.5kg)
Set2: 17.5kgx9
Set3: 17.5kgx7
Set4: 17.5kgx6
Set5: 17.5kgx5
Kommentar: Fortfarande riktigt tungt att hålla ryggen rakt här. Vilket distraherar en hel del. Men jag var nöjd!

Cabel side lateral raise
Set1: 14kgx8
Set2: 14kgx7
Set3: 14kgx6
Set4: 14kgx3 (aj)
Kommentar: Började kännas konstigt i set 3 i ena axeln. Gjorde ont i 4e setet så jag slutade i rep3.

Cabel Framåtlyft
Set1: 10kgx11
Set2: 10kgx10
Set3: 10kgx10
Set4: 10kgx10
Kommentar: Inte mycket att tilläga.

Drag till hakan (ny övning!)
Set1: 22kgx11
Set2: 22kgx10
Set3: 22kgx7
Set4: 22kgx8
Kommentar: Riktigt grym övning. Jag spände underarmna lite för mycket bara. För de tog verkligen stryk och fick t o m pump i dem. Men men. Bra att även de får smisk.

Baksida axel i kabel
Set1: lol
Kommentar: nej vi skiter i denna övning. Kändes bara riktigt konstigt och bökigt. Istället gick jag till kärringhantlarna

Baksida axel framåtlutad med hantlar(vikt/hantel)
Set1: 3kgx10
Set2: 4kgx14
Set3: 5kgx12
Set4: 6kgx10
Set5: 6kgx8
Kommentar: Prövade mig fram här lite. Jävligt bra övning som tog bra tycker jag allt. Även om folk fick kisa med ögonen om jag verkligen höll i hantlar eller om jag bara stod och showa röven


Summering: Riktigt nöjd med de nya övningarna som kommit in i passet. Tycker allt jag har ett väldigt komplett axel-upplägg nu och ser fram emot att öka i dessa övningar!

övrigt.. Ska bli skönt att få köra sista passet imorgon på jobbet för återigen få 4 dagar ledigt!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 22:52   #45
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Testat att köra militärpress istället för press med hantlar ? Personligen är militärpress en favorit !
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)