Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-12, 17:28   #16
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Tänkte även att ni skulle få se en avslappnad bild av mig så ni får lite korrekt formbesked så här nu i starten! Förhoppningsvis blir det en fröjd att se efterbilden!



Sudda bort ansiktet då jag såg alldeles för koncentrerad ut på denna bild! Jag var faktiskt stark i benen en gång i tiden. Lite tragiskt! Men rykten säger att det man tappat tar man väldigt lätt igen. Jag hoppas!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 15:51   #17
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Funderar på att lägga om träningsschemat lite. Byta plats på rygg-axlar med Biceps-mage. Annars kommer jag inte klara av att köra mark idag! Så det blir nog allt så! Idag blir det hat-passet som aldrig tar som det ska!

subway och onyttiga skogaholmsmackor blev dagens frukost :o
En liten lunch nu sen bär det av till gymmet!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 19:37   #18
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Om dina mål är att bli stark i böj, bänk, mark, har du då funderat på att börja träna på en atletklubb? I brist på det, har du kollat upp träningsprogrammet Stronglifts 5x5?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 21:41   #19
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Big up for all the papaz!



Inledning: Först och främst vill jag bekänna att det vart faktiskt 66cl starköl och en 6a whiskey igår
Det vart som sagt ommöblering av schemat pga att jag gjort en liten miss. Kan inte köra rygg direkt efter ben. Så idag vart det Biccar och maggish! Inget annat utöver det vanliga att tillägga faktiskt vad jag kan komma på.


Biceps

Stående Bicepscurls
Set1: 30kgx8
Set2: 35kgx8 (PB!)
Set3: 37,5kgx4 (PB!)
Set4: 37,5kgx4 (PB!)
Kommentar: JA! Jävla bicepsjävlar! Där vakna ni äntligen! Ökade med 5kg! klarade precis mitt krav på 4 rep som minimum. Var lite nervöst sista repetitionen

Kabelbicepscurl (böjd stång)
Set1: 41kgx8
Set2: 41kgx8
Set3: 45kgx8
Set4: 50kgx5
Set5: 50kgx5
Kommentar: Snacka om förvirrat här. Första setet var på rekordvikt och jag klarade 8 hur lätt som helst. Tänkte att det kanske var tyngre vid de andra kabelvikterna. klarade 8 lätt där också och började nu känna mig som någon jävla hulken när jag hade 10 kg mer än rekordet. Så kom jag på att det var ju med REP jag skulle köra här = ICKE rekord. Vet inte vad jag kört på här innan. Suck!

Sittande konentrerad bicepscurl med hantel (vikt/hand)
Set1: 9kgx6
Set2: 9kgx6 (PB!)
Set3: 9kgx6 (PB!)
Set4: 9kgx6 (PB!)
Kommentar: Dagens överraskning! Jag trodde jag hade tagit 8kgs hantlarna som jag låg på sist. Det var först när jag la tillbaka dem som jag märkte. 1 ynka kg som ökning är inte mycket men det är alltid något.


Mage

Hängande benlyft(inga vikter
10x
12x
9x
6x
Kommentar: Orkade 1 mer rep än sist men ja lite svårt att avgöra PB här så skriver inget. Det viktiga är att jag får skiten överstökat så får man kolla på resultatet i slutändan!

Bosu Russian Twist
Öste på med 3-2-1kg medicinboll.
Kommentar: Gryyym övning. Var länge sen man kände av magen så här smärtsamt! Tog ett bra tag och många roliga vurpor innan man började sätta den här övning någorlunda. Skam den som ger sig! 1kg medicinboll var den jag nöjde mig med denna gång.

Situps
Öste på med händerna på axlarna... ca 30-40.
Kommentar: Inga konstigheter mer än att jag var helt slut i magen redan från första situp'en!


Summering: Bicepspasset kändes bättre än vanligt och magen med tack vare en ny övning! Kändes lite mer naturligt denna gång! Återigen lite folk på gymmet



Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Om dina mål är att bli stark i böj, bänk, mark, har du då funderat på att börja träna på en atletklubb? I brist på det, har du kollat upp träningsprogrammet Stronglifts 5x5?
Jag ska kolla upp det till en skål spagetti och köttfärssås om en liten stund. Tack för tipset!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 23:46   #20
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Om dina mål är att bli stark i böj, bänk, mark, har du då funderat på att börja träna på en atletklubb? I brist på det, har du kollat upp träningsprogrammet Stronglifts 5x5?
Sådär. Nu har jag kollat upp exakt vad som menas med atletklubb! Tydligen en förening som fokuserar på huvudsakligen tävlingar i form av styrkelyft och diverse. Det låter som något som är till för folk som redan är starka i de 3 stora? Inte för något som mig - En som vill sluta ligga på pinsammt 2 siffrigt. Rätta mig om jag har fel!

Angående stronglift 5x5 har jag märkt av framförallt här som en växande trend. Jag kan förstå varför. Det är ju jävligt roliga och viktiga övningar man fokuserar på. Kanske något jag byter till sen helt klart! Jag vill dock ta lite mer allround nu i början. Har rätt stor fokus på rejäla rörelsemönster osv.

Men stor chans att jag skiftar över sen! Speciellt om det börjar gå onödigt trögt i min egna metod. Tack för tipset återigen!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 22:32   #21
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
en trött djävels noteringar


Inledning: Kom hem efter andra dagen på skiftet. Ännu ett 12timmar pass avklarat alltså. Vilodag avklarad dagen innan. Ja jäklar vad tröttheten slog mig hårt sådär lagom till en timme innan jag skulle träna. Hade iaf hunnit få maten klar och då bara kunde glida mina tunga fötter mot gymmet!... Som var smockfullt! Jävlar! Fick inte ens ett skåp. Det var en riktig gymfest och folk hade snott mina resurser! Inte det bästa upplägget det här. Snickrade ihop så jag fick öppna med mina marklyft iaf.

Rygg

Marklyft
Set1: 50kgx8
Set2: 70kgx8 (PB!)
Set3: 70kgx6 (PB!)
Set4: 70kgx4 (PB!)
Set5: 70kgx3
Kommentar: Nu körde jag all in på mark'en. Fick slita som ett odjur för att inte tappa hållningen här och tvivlar på att sista repen i 3 sista seten var så snygga som man kunnat önska. Trött + marklyft = mental prövning.

kabelrodd sittandes
Set1: 73kgx11
Set2: 73kgx12
Set3: 77kgx12
Set4: 82kgx10
Set5: 86kgx8
Kommentar: nya höjder av vikter jag inte vandrat på tidigare. Men vem bryr sig :/. Att göra den här på vanlig kabelmaskin funkar fan inte för mig. Jag får fokusera på att inte flyga av stolen och blir distraherad av att bänken rör sig kanske. Ska ersätta denna med framåtlutande enarms rodd med hantlar.

Lats Pulldowns (böjd stång)
Set1: 48kgx8
Set2: 54kgx5
Set3: 48kgx6
Set4: 48kgx5
Kommentar: Perkeleövning som jag så gärna vill bli bra på! Känns helt obalanserat med motståndet. Dröjer nog ett tag innan musklerna utvecklats så pass att det blir ett jämnt motstånd hela vägen verkar det som.


Axlar

Cabel side lateral raise
Set1: 14kgx8
Set2: 14kgx9
Set3: 14kgx7
Set4: 14kgx6
Kommentar: Inget nytt här tyvärr! men en biff bredvid körde på samma vikter så man kanske utvecklas ändå fast resulterar kanske bara i bättre teknik. Tid får utvinna.

Axelpress med hantlar(totala vikt)
Set1: 30kgx10
Set2: 30kgx10
Set3: 30kgx8
Set4: 30kgx7
Kommentar: Visserligen en del PB i form av reps. Men jag räknar inte med dem pga att jag körde denna övning lite tidigare i ordningen än vanligt.

Kabel framåtlyft
Set1: 10kgx10
Set2: 10kgx9
Set3: 10kgx8
Kommentar: Identiska reps som förra passet fast då körde jag den innan axelpress. I like!


Summering: Trots mycket motgångar så känner jag att det här var ett helt ok pass ändå! För jag dog nästan av marklyften och aldrig haft sådan stor respons av axelövningarna! Jag kommer nog köra axlar i den här ordningen ett tag.

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-15 klockan 22:41.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 23:21   #22
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Lite bröst och Triceps kanske?


Inledning: Jobbade sista dagen på skiftet idag och har inte återhämtat mig alls från den stora tröttheten. har bara blivit 4-6 timmars sömn nu under det här skiftet. Så det var återigen tunga steg. Men det var ju som tur var mitt favoritpass. Nämligen bröst och triceps!

bröst

Bänkpress
Set1: 50kgx6
Set2: 62.5kgx8
Set3: 62.5kgx7
Set4: 62.5kgx6
Set5: 62.5kgx5
Kommentar: Jag trodde 62.5kg var min rekordvikt men tydligen har jag gjort ett bra pass på 65kg i sommras. Jag tror jag gjorde en stark ökning sen förra passet iaf! Känns grymt! Ska bli trevligt att slänga på 65kg nästa gång!

Hantelpress (vikt/hantel)
Set1: 25kgx7 (PB!)
Set2: 25kgx5
Set3: 25kgx5
Set4: 25kgx4
Kommentar: Skönt att vara uppe i rekordform redan. Jag som har tappat så i bröst! Skönt att känna att den stora tröskeln är avklarad.

Kabel Crossover
Set1: 27kgx9
Set2: 27kgx7
Set3: 27kgx6 (PB)
Set4: 27kgx5 (PB)
kommentar: Kändes riktigt bra. Jag hade extra kort vila här men kom ändå starkt på slutet

Triceps

Overhead barpress liggande(EZ)
Set1: 25kgx8 (PB)
Set2: 25kgx6
Set3: 25kgx4
Set4: 25kgx4
Kommentar: Jag började här med att be en vän som var på gymmet just då, att spana in om jag fuskar med tekniken. Han påpekade att mina armbågar pekade utåt. Jag erkännner att jag inte tänkt på den detaljen och såg till att köra rätt på mina 4 set. Fan vad kontakt jag fick nu!

Kabel overhead med rep
Set1: 36kgx5 PB!
Set2: 36kgx6 PB!
Set3: 36kgx5 PB!
Set4: 36kgx5 PB!
kommentar: Fan vad skönt att man kan öka och öka här. Hade så otroligt låga vikter i sommras. De är fortfarande låga men synd att klaga när man höjer nästan en platta per pass! . Det här var f.ö. dagens kriga mot mjölksyran. Därav de udda antal rep-följderna.

Kabel Pushdowns
Set1: 50kgx6
Set2: 50kgx7 (PB!)
Set3: 50kgx6 (PB!)
Set4: 50kgx6 (PB!)
Kommentar: Jag vilade knappt en sekund mellan förra och denna övning. Mjölksyran som fanns kvar gjorde sitt. Skakade av den lite till set2.



Summering: Åh vad skönt pass! Nu är man inne på 3e varvet på mitt seriösa träningsschema som jag satt igång. Nu känner man att det är på riktigt. Börjar komma ikapp alla mina PB. Uppförsbacken är avklarad nu är det dags för nerförsbacke!
Fick mina maskiner riktigt snabbt idag också! Det är man tacksam för. Ska piska mig att sova min behövliga dos också när jag jobbar så kan det här faktiskt gå riktigt bra! Imorgon är det dags att plåga benen igen!

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-17 klockan 23:22.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 01:24   #23
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Burn legy burn!

Inledning: Äntligen ledighet igen! 4 färska dagar att se fram emot att förbruka. Hade lite träningsvärk när jag vaknade imorse och fick fundera lite kring om jag verkligen skulle köra ben idag. Skulle knäböjen funka snyggt eller inte. Tog tillslut beslutet att köra ett sent pass och se hur det kändes. Det var helt ok ju mer man körde! Kom till ett lagom tomt gym.



Ben

Knäböj
Set1: 50kgx8 (uppvärming)
Set2: 65kgx8 (benen dog och återupplivades i rep7)??
Set3: 67.5kgx8
Set4: 67.5kgx8
Set5: 67.5kgx7
Kommentar: Har gjort 90kg i knäböj i gymnasiet. Så PB dröjer någon månad eller 3 iaf. Märks att jag inte har vanan inne för den här. Tar så jävla mycket mer så fort man hamnar i lite obalans. Men nu är vi uppe på mina seriös vikter snart. Ska höja lite mer även nästa pass. Underbart att ha tomt gym så även vi spinkisar får låta som vikingar när vi pressar

Benpress
Set1: 70kgx13
Set2: 90kgx12
Set3: 100kgx10
Set4: 100kgx11
Kommentar: Nu rann svetten som efter en halvtimmes spurtande. Hade fått ha blöja på mig om jag varit skitnödig samtidigt här! Skönt att ha med den här som komplement och kunna mörda lite extra när knäböjen börjar bli läskigt mjölksyriga!

Benspark
Set1: 45kgx12
Set2: 50kgx10
Set3: 50kgx9
Set4: 50kgx8
Kommentar: Tog bra. Spagettibenen var ett faktum. Brukade öka en platta per pass här förut. Än så länge håller trenden i sig verkar det som.

Lårcurl
Set1: 55kgx12
Set2: 65kgx8
Set3: 65kgx8
Set4: 65kgx6
Kommentar: Baksida lår är den del av benen jag har svårast att få kontakt med. Troligtvis pga att allt springande i mitt liv kanske. Men nog kändes det alltid! inte minst i blodflödet.

Vadpress Stående i smithen
Set1: 64kgx14
Set2: 68kgx12
Set3: 68kgx8
Set4: 68kgx9
Kommentar: Med tanke på 10kgs höjningen sen sist var jag beredd på sjukt jävla motstånd. Men vadpressade ju nästan sönder topplösningen pga att de flög upp lite för fort :p. En övning många fuskar med i Bålsta och gör bara halva rörelsen. Upp på tårna!

Summering Grymt nöjd över dagens benpass. Jag har lite för mycket respekt för knäböjen så pass att jag nästan fruktar den lite. När jag blir mer kompis med den kommer nog vikterna flygga uppåt. Iofs slängde jag på över 10 kg mer än sist i många övningar! Men som sagt jag var som starkast i ben fram tills jag kom in i jobb/nerdlivet. För många 1000 timmar i datorstolen har varit som att någon filéat bort allt sakta men säkert ;(. Men ja det är mina ben som är det enda ställe på min kropp där jag har lätt att lägga på mig massa så låt oss hoppas på att kycklingbenen har tagit ny form till deffen 2012.

Offtopic

Dagens pepplåtar!
För er som gillar mer åt det digitala hållet
http://open.spotify.com/track/5uJSW6sDJf7HTSe5tcE8e6
För er metal-freaks får ni höra på en av mina favoritgrupper sen länge
http://open.spotify.com/track/6OptR6EHe5yEhZcWdQB9VU
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19, 13:36   #24
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Sådär. Nu har jag kollat upp exakt vad som menas med atletklubb! Tydligen en förening som fokuserar på huvudsakligen tävlingar i form av styrkelyft och diverse. Det låter som något som är till för folk som redan är starka i de 3 stora? Inte för något som mig - En som vill sluta ligga på pinsammt 2 siffrigt. Rätta mig om jag har fel!

Angående stronglift 5x5 har jag märkt av framförallt här som en växande trend. Jag kan förstå varför. Det är ju jävligt roliga och viktiga övningar man fokuserar på. Kanske något jag byter till sen helt klart! Jag vill dock ta lite mer allround nu i början. Har rätt stor fokus på rejäla rörelsemönster osv.

Men stor chans att jag skiftar över sen! Speciellt om det börjar gå onödigt trögt i min egna metod. Tack för tipset återigen!
Nejdå, alla är välkomna på atletklubbar. Det första brukar faktiskt vara att fixa en dålig teknik i lyften, så ju förr du kommer till en klubb, desto bättre. Alla klubbar jag besökt har varit både snälla och hjälpsamma.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 18:07   #25
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Nu har man kommit hem från tjejen! Spagetti-o-köttfärssås-lasset är klart. I med lite pepp-drink efter det och sen bär det av till gymmet att träna mage och biceps! Magen har jag dock rätt grov träningsverk i för att vara magen pga gårdagens godnattaktivitet


Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Nejdå, alla är välkomna på atletklubbar. Det första brukar faktiskt vara att fixa en dålig teknik i lyften, så ju förr du kommer till en klubb, desto bättre. Alla klubbar jag besökt har varit både snälla och hjälpsamma.
Postat via en mobil enhet
Ah ok, Ja jag skulle kunna tänka mig byta till "Bista Atletklubb"-gymmet igen och be någon av rossarna titta lite på min teknik. Men att gå med i själva klubben vettefan! Känns lite halvhjärtat när mina mål inte är tävlingsinriktade på något sätt!
Känns som att allt förutom knäböjarna har relativt bra teknik. Men jag tror allt kommer sitta tillslut så länga jag är självkritisk. Jag måste hålla tvångstankarna om att höja vikter borta så är nog allt på det torra!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-20, 21:38   #26
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Den stora fasan - WAR!


Inledning: Ja som tidigare sagt så har man kommit hem från att varit borta något dygn i andra sidan sthlm. Har suttit och drömt mig bort till dagens pass medan jag var snäll mot tjejen och sällskapade henne på Twilight efter mycket tjat från hennes sida. F.ö. en av de segaste filmerna jag någonsin sett. Var 10 minuter slagsmål på vad som kändes över 2 timmar lång film. Tillslut var jag fri iaf. Nu till dagens pass som var det som brukar vara tråkigast. Mage och biceps. Träningsvärk i magen redan innan som sagt.

Biceps

Stående bicepscurl (EZ)
Set1: 37.5kgx8 (PB!)
Set2: 37.5kgx6 (PB!)
Set3: 37.5kgx5 (PB!)
Set4: 37.5kgx4
Kommentar: Var lite orolig över hur det skulle gå här men så jävla skönt att se vikterna flyga upp. Kändes riktigt bra och nu kunde man pusta ut lite över dagsformen.

Kabel hammercurls
Set1: 41kgx10 (PB!)
Set2: 45kgx7 (PB!)
Set3: 45kgx6 (PB!)
Set4: 45kgx6 (PB!)
Kommentar Wtf? ökning med 9 kg jämfört med 2 biceps-pass sen. Blev fortfarande stabila och många reps! Fyfan vad kul att se att det inte blir som annars att plötsligt dör bara batterierna.

Koncentrerade hantelcurls sittandes
Set1: 9kgx10
Set2: 10kgx9 (PB!)
Set3: 10kgx8 (PB!)
Set4: 10kgx6 (PB!)
Kommentar: JA! Nu slipper jag använda ful-hantlarna och kunde äntligen lyfta av den normala sorten. Fortfarande klarades det av för höga rep så det blir att pröva på 11kg hantel nästa gång! Aldrig varit så ådrig på armarna som jag var här btw!

Mage

hängande benlyft
Bosu Russian Twist
Situps
(klarade inte av en enda haha)
Kommentar: Mördade magen rätt bra här eftersom jag inte klarade en enda situp. Var bara att nöjt hoppa in i duschen!

Summering: Bästa biceps/mage-passet i mitt liv faktiskt. Fan vad kul med de höga ökningarna. Känns redan nu att man börjar göra framsteg. Tjejen tyckte jag gått ner i vikt. Blev orolig nu och ska genast köpa mig en våg innan frukost imorgon för att börja kolla nyvakenvikten!
Undrar om det var att jag fick komma till skott i helgen som gjorde att man fick superkrafter? :o. Ska ta ett snack med henne om det! Nu blir det lite leftovers av den där smaskiga köttfärssåsen och ska nerda resten av natten

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-20 klockan 21:40.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 23:40   #27
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
FAIL!


Inledning: Hade dålig aptit hela dagen idag. Gick nog under opti kcal-intag idag ganska säkert eftersom jag hoppade över en-två mål. Fick i mig de viktigaste målen innan träning iaf. Rörde mig annars inte mycket på mig alls. Idag var det dags för Rygg och axlar

Rygg

Marklyft
Set1: 50kgx4
Set2: 70kgx4 (FAIL!)
Set3: 60kgx4 (FAIL!)
Set4: 50kgx4
Set5: 50kgx4
Kommentar: Jahopp.. Jag var tydligen helt jävla död i bålen sen bålpasset nyligen. Bra att jag inte räknat ut den detaljen innan

Enarms Rodd hantel (vikt/hantel)
Set1: 17.5kgx12
Set2: 22.5kgx8 (PB!)
Set3: 22.5kgx8 (PB!)
Set4: 22.5kgx7 (PB!)
Kommentar: Så jävla trångt det ska vara på detta gym. Tappade koncentrationen i den ihopklämda miljön med flygande vikter och folk som hoppar framför spegeln. Kul att se att det hänt grejer här när man kört misslyckade kabelrodd istället.

Latsdrag Bred Stång
Set1: 48kgx10 (PB!)
Set2: 54kgx4 (VAFAN! )
Set3: 48kgx6
Set4: 48kgx5
Set5: 41kgx8
kommentar: Alltså vad jag hatar mina lats. Så jävla envisa. Kommer vara kvar på 48kg i all evighet! Alltid haft problem att utveckla dem. Legat på 5 chins i oändlighet med. Trodde verkligen att jag skulle greja 54kg idag hela vägen ut.

Axlar

Axelpress med hantlar sittande (vikt/hantel)
Set1: 17.5kgx9 (misslyckad teknik)
Set2: 17.5kgx6 (misslyckad teknik)
Set3: 15kgx8
Set4: 15kgx8
Kommentar: Fick höra att jag slarvade med svanken här. Återigen spökade alltså bålen! Jävligt synd eftersom jag kände mig annars grymt stark här.

Cable Side Lateral Raise
Set1: 14kgx6
Set2: 14kgx6
Set3: 14kgx5
Set4: 14kgx5
Kommentar: Var lite tyngre idag än annars. Nåja.

Cable Front Raise
Set1: 10kgx12 (PB!)
Set2: 10kgx11 (PB!)
Set3: 10kgx10 (PB!)
Set4: 10kgx9 (PB!)
Kommentar: Alltså PB i antal reps för de seten. Ska börja med att bara registrera vikt pb eller total vikt*rep*set-PB efter denna gång.

Summering: Ja som sagt jag märkte här att schemat fungerar inte. Jag kan inte köra bål så pass nära ett rygg/axlar-pass. Faktum är att jag behöver den så fräsch som möjligt hela tiden. Så jag kommer för tillfället ta ut den helt ur schemat. Fick rådet av en av PT-biffarna på gymmet. Tränar den så pass ändå i alla basövningar jag kör. Får se hur det känns.
Funderar även på att ha 5 pass i rullning istället för 4 som nu. Vill ha enbart rygg när jag tränar ryggen och inga andra muskelgrupper i fokus. Frågan är bara vart ska jag klämma in Axlarna isf? Får nog bli ett extra pass där jag kör bara axlar. Så av 7 dagar kommer jag köra 5 dagar träning och 2 vilodagar.

Exempel:
Dag1: Bröst, Triceps
Dag2: Rygg
Dag3: Vila
Dag4: Axlar
Dag5: Biceps, Mage
Dag6: Vila
Dag7: Ben
Börja om på dag1

Om ni har bättre förslag så kom gärna med dem. För hur jag än gör så bråkar muskelgrupperna med varandra. Funkar inte det här får jag rulla på 8 dagar med en extra vilodag.

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-21 klockan 23:43.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 00:11   #28
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Gött med en massa PB:n! Uppläget ser kanon ut imo! Bara kötta på!
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 23:25   #29
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
Gött med en massa PB:n! Uppläget ser kanon ut imo! Bara kötta på!
Fan vad gött att du tycker det. Känns som du har bra koll på det där med snabba resultat.

Min fördelning är ju dock inte densamma på rep och set. Jag kanske får switcha för lite mördar-resultat!
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-24, 23:57   #30
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
...Och så kör vi igen


Inledning: Igår kom man hem från jobbet, åt upp min färdiggrillade höna och somna direkt efter. Det resulterade i att jag äntligen kom ikapp i sömn vilket jag låg så grovt efter med. Skulle annars egentligen kört ett pass igår. Men det känns som jag gjorde rätt val. Har ingen lust att vara utmattad flera pass på raken om man kan fixa det med att offra en dag. Idag var det Bröst och triceps. Det roligaste!

Bröst

Bänkpress
Uppvärmning: 50kgx6
Set1: 65kgx8 (PB!+2rep)
Set2: 65kgx7
Set3: 65kgx6
Set4: 65kgx4
Totalt antal reps: 25 (PB!+6)
Kommentar: Då var man tillbaks på PB-vikter efter att ha tappat mycket. Var lite nervös om jag ens skulle kunna köra på vikten alla set. Men som det gick! Helt galant! Kanske t o m provar ny vikt nästa bröstpass.

Hantelpress Lutande
Set1: 25kgx8 (PB!+1rep)
Set2: 25kgx5
Set3: 25kgx4
Set4: 25kgx5 (ja fråga mig inte)
Totalt antal reps: 22 (PB!+1)
Kommentar: Djuuupa fina! Går ju åt rätt håll även här!

Cable Crossover
Set1: 27kgx10 (PB!+1rep)
Set2: 27kgx8
Set3: 27kgx6
Set4: 27kgx6
Totalt antal reps: 30 (PB!+3)
Kommentar: Börjar äntligen kännas stabilt i den här övningen. Inte lika mycket balansproblem och liknande som tidigare. Känns som jag gör rätt som väntar med att öka vikter här.

Triceps

Overhead Bar Press
Set1: 25kgx11
Set2: 25kgx8
Set3: 25kgx7
Set4: 25kgx4
Kommentar: Ja nu börjar det bli högreppat här. Nästa gång är det dags att slå på rekordvikterna 30kg

Cabel triceps Overhead med rep
Set1: 36kgx8 (PB!+3rep)
Set2: 36kgx6
Set3: 36kgx6
Set4: 36kgx5
Totalt antal reps: 25 (PB!+4)
Kommentar: Känner mig bara starkare och starkare i den här. Kanske pga pilen uppåt i resultat!

Kabel Pushdowns
Set1: 50kgx8 (PB!+1rep)
Set2: 50kgx6
Set3: 50kgx6
Set4: 50kgx6
Totalt antal reps: 26 (PB!+1rep)
Kommentar: hade hoppats på att man skulle flyga upp i resultat här med. Men nåja! Går åt rätt håll som sagt.


Summering:
Dagens utropstecken är att få sätta PB i Bänkpress redan. Första myrsteget närmare en av mina delmål. Ska min bänk gå om mina patetiska mark och böj-siffror? hmm!
Riktigt nöjd med att det går framåt och kontakten i musklerna var lika underbar som förra bröst/triceps-passet. Riktigt kul. Äntligen kan man jobba med ett leende på läpparna igen när man dagdrömmer. Mina muskler har börjat få mycket bättre återhämtning nu också. Behöver snart bara vila 60 sekunder mellan seten utan att mjölksyran förstör i stort sett allt.

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-24 klockan 23:59.
Filthy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)