Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-30, 15:58   #556
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ooh, the Angelägenhet!!

"... när hon blir presenterad för en kille och han ser lite gullig ut. Redan innan han har hunnit öppna munnen och sagt något, i princip kunde han lika gärna vara dövstum eller sinnesförvirrad eller något, har hon börjat gå igenom deras eventuella liv tillsammans och prövat hans efternamn till sitt förnamn."

(Vad gör alla superokända människor hela dagarna?, Fredrik Lindström)
Ja, precis så. Jag nallar den boken från dig! Fredrik Lindström är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Men det är det jag menar, det kallar jag för dating
Jamendåså!

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om man vill bli ett par eller ej vet man ju inte förrän man umgåtts ett tag och lärt känna varandra i olika situationer och omständigheter. Däremot kan man ha två känslor i magen när man lär känna en person sådär. Antingen inget alls - eller så har man lite pirr, lite upprymdhet, lite sådär som känslan innan bergochdalbanan precis drar neröver sin första nedförsbacke. Lite attraktion dvs.
Jag har varit med om att det inte funnits någon sådan pirrighet till att börja med, vad gäller vänner då, som sedan blivit till en pirrighet. Det kan säkerligen ha berott på förändrade yttre omständigheter, t ex en sån där trivial grej som att någon av oss blivit singel. ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Det jag syftade på med min frågeställning är två singlar som enbart är vänner, där ingen genomgår någon förändring och en vacker dag blir de ett par bara. Efter typ 4 års vänskap eller så.
Nu har jag glömt av din exakta formulering: var det en fråga om sådant alls kan ske, eller var det en undran över ett fall där det faktiskt skett?

Men visst, helt utan förändringar lär väl inte så mycket hända. Jag vet inte om man kan leva helt utan förändringar. Mycket kanske man inte ens märker att de skett? *tänker fritt*
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 17:05   #557
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Fan också. Jag är officiellt lite småkär och fast i påsen.

Bara en tidsfråga innan jag muppar ur och förstör allt igen.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 17:34   #558
Fabregas
Registered User
 
Fabregass avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 88
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Jo det är sant, lite mer avslappnatBrukar inte ens ta kontakt med flickorna när man väl är på krogen lol.Ung är man men många man känner som är 20-30 har sällskapat sen dom var 15.Härtills har jag ofta trott att tiden fixar allt men inget kommer gratis man måste sjäv ta initiativ.Jag fick möjligheten till en dejt en gång via kontaktannons men det var en man=/
Som du säger så måste man ta initiativ själv också! Allra helst om man ska försöka ragga upp någon på krogen.
Om du nu är ute efter något seriösare, så träffar du någon på krogen som verkar intressant så kan du ju bara be om nummer och nöja dig med det för kvällen. Tror tjejer uppskattar mer att man hör av sig i nyktert tillstånd, än i packadalfahanne-mode! Tror definitivt det är en bättre grogrund för att skapa något seriösare...

Förresten, appropå kontaktannsonsen. Är det sant, och isåfall har du lust att utveckla? Vill inte snoka, men spontant låter det sjukt kul!
__________________
Fabregas är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 17:41   #559
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=144677

Mein deit
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-30, 21:33   #560
sz0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 83
Tackar mikaelj och mini, jag gjorde som ni sa och hon var ju entusiastisk till att ses igen.
Får bara se till att ta det lugnt och fortsätta vara awsome, men ni hjälpe mig att sluta nojja över inget.
sz0 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-31, 19:11   #561
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Fan också. Jag är officiellt lite småkär och fast i påsen.

Bara en tidsfråga innan jag muppar ur och förstör allt igen.
Grattis *s*
Går du omkring och konstant småler lite sådär töntigt också?
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-31, 19:13   #562
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av sz0 Visa inlägg
Tackar mikaelj och mini, jag gjorde som ni sa och hon var ju entusiastisk till att ses igen.
Får bara se till att ta det lugnt och fortsätta vara awsome, men ni hjälpe mig att sluta nojja över inget.
grats mate

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Fan också. Jag är officiellt lite småkär och fast i påsen.

Bara en tidsfråga innan jag muppar ur och förstör allt igen.
haha följ råden sz0 fick och sluta noja
bra iaf, på tiden att finlands mest eftertraktade ungkarl blev hooked
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-31, 21:19   #563
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Grattis *s*
Går du omkring och konstant småler lite sådär töntigt också?
nä, riktigt på den nivån är jag inte än, men jag saknar henne lite iaf det är stort för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
haha följ råden sz0 fick och sluta noja
bra iaf, på tiden att finlands mest eftertraktade ungkarl blev hooked
Hon är lika relationsnojjig som jag, så antagligen blir det inget. Men det är en skön känsla. Har redan laddat batterierna rejält.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2010-05-31, 21:46   #564
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
nä, riktigt på den nivån är jag inte än, men jag saknar henne lite iaf det är stort för mig.



Hon är lika relationsnojjig som jag, så antagligen blir det inget. Men det är en skön känsla. Har redan laddat batterierna rejält.
e likadan just nu eller ja jag har ingen relationsnojja men sitter fast i o vara småkär i en tjej helt underbart men samtidigt förjävligt för jag vet inte vad som kommer hända.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 18:09   #565
fiskarn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 62
Om man skulle råka kläcka ur sig meningen: "Vad fin du är!" till en tjej som man bara är vän med och inte dejtat, hur skulle det då tolkas?
fiskarn är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 18:13   #566
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn Visa inlägg
Om man skulle råka kläcka ur sig meningen: "Vad fin du är!" till en tjej som man bara är vän med och inte dejtat, hur skulle det då tolkas?
lugna puckar!
Jag säger till mina vänner ibland att jag tycker de är fina (om jag verkligen tycker det, vill inte missbruka såna värdefulla ord), och en del kan skriva i sms eller msn eller så, typ, hej fina du, godnatt fina, osv.
Det är najs ju att visa att man gillar sina vänner Spread the löööve!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 18:13   #567
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn Visa inlägg
Om man skulle råka kläcka ur sig meningen: "Vad fin du är!" till en tjej som man bara är vän med och inte dejtat, hur skulle det då tolkas?
Beror på sammanhanget, men det skulle i alla sammanhang tolkas som en glad och trevlig komplimang. Jag skulle troligen anta att det rörde sig om hur jag såg ut just den dagen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 21:32   #568
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Trött jag blir på sådant här.

Jag drog mig ur från första tjejen som var en riktig WOW-känsla, kanske den sjukaste passion och attraktion jag känt för en person på åratal. Dock skar sig personligheterna inte helt oväntat, främst grundvärderingarna som var helt åtskilda. Jag ska hålla mig långt borta från jetsettjejer hädanefter.

Så träffade jag istället en helt underbar person, varm, ödmjuk, kärleksfull o hur go som helst. Tvåbarnsmamma, ansvarstagande och en supertjej. Ser ju bra ut också osv, men fasiken, så känns allt bara "tråkigt" för att den där WOW-grejjen saknas, det där galna pirret så man är helt nipprig, inte kan äta, inte kan sova, inte träna osv...

Meh... i neeeeeeed my medicaaaaaation ffs
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 21:37   #569
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Fan vad du e snabb!

Jag hittar en sån tjej i året. Högst.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-02, 21:42   #570
Numse
Registered User
 
Numses avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Göteborg, Alingsås
Inlägg: 2 621
Intressant fråga. Ju större utbud av tjejer ni skaffar er, är det då inte svårare att fastna vid en av dem? Ni letar fel, och ju fler tjejer ni träffar, desto större chans är det att nästa tjej inte uppfyller alla krav som egentligen sats av dem ni träffat innan.
__________________
Avdankad Gymråtta
Numse är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)