Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-09, 00:07   #17056
L-Sami
El grande salami
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 8 600
Ge upp henne Spettet, finns fler fiskar i sjön.
__________________
Leg. sjukgymnast (OMT/Idrottsmedicin/Msc)

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:08   #17057
Ljuvligt
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av conlerc Visa inlägg
Efter ha läst en del i tråden så har jag kommit fram till en sak: Fan vad jopbbiga vi tjejer är..
Det känns lätt så när det man läser (här) till 95 % är just partiska skildringar från killar/män.
Ljuvligt är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:13   #17058
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Kan hålla med att det låter riktigt konstigt hela min situation. Och det är ju slut sen så får vi se. Problemet som nån sa är ju den att alla inte vet det jag vet. Hon mår riktigt piss, hon har tagit en stark medicin, hon har inte fått nåt jobb på 4 år, hon mår kasst med allt. Vi hade ett riktigt dåligt förhållande pga henne, hon tar till spriten för att dämpa allt. Hon gillar att vara själv, ville nästan aldrig ses. Hon har sagt att hon funderar på att "lämna" detta liv för hon mår så piss. Det enda som gör henne lycklig är att få dricka. Hon kan till och med ta en grogg mitt i veckan.

Hon fick ångest över att såra mig hela tiden och när hon sa att det var paus/slut så började hon gråta.
Hon låter som en manipulativ person som söker din bekräftelse och uppmärksamhet. Vill hon vara för sig själv och inte ses så låt henne göra det. Ut och träffa andra tjejer istället. Låt henne fixa sina problem på egen hand, du kan ändå inte hjälpa henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag tror inte det. Hon säger att hon skulle fatta om jag gick vidare och hittade nån annan för hon vet hur hon mår och är och att hon inte är förhållande typen.
Det spelar ingen roll vad hon säger. Ditt agerande säger allt. Det står klart och tydligt att hon fortfarande har din uppmäkrsamhet och tillgivenhet, TROTS att hon slänger en massa tjurskit på dig.

Dumpa och gå vidare innan hon drar dig med ned i skiten.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:19   #17059
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Hon låter som en manipulativ person som söker din bekräftelse och uppmärksamhet. Vill hon vara för sig själv och inte ses så låt henne göra det. Ut och träffa andra tjejer istället. Låt henne fixa sina problem på egen hand, du kan ändå inte hjälpa henne.


Det spelar ingen roll vad hon säger. Ditt agerande säger allt. Det står klart och tydligt att hon fortfarande har din uppmäkrsamhet och tillgivenhet, TROTS att hon slänger en massa tjurskit på dig.

Dumpa och gå vidare innan hon drar dig med ned i skiten.
Måste understruka och säga att det är redan slut. Vi smsade och ja skrev typ" hoppas allt blir bra med dig, att du får jobb och mår bättre, så hoppas vi ses i en snar framtid."

Jag låter henne vara nu.
Först och främst vill jag att hon ska bli bättre och må bättre för det är en riktigt go och skön tjej. Vill inte att hon ska försvinna.
Och för det andra så hoppas att det blir hon och jag igen men enbart om hon mår bättre. Skulle hon höra av sig nu och säga att hon vill försöka igen så skulle utan tveka säga nej.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:21   #17060
Victuhh
Registered User
 
Victuhhs avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Kalmar
Inlägg: 1 609
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Jag låter henne vara nu.
Först och främst vill jag att hon ska bli bättre och må bättre för det är en riktigt go och skön tjej. Vill inte att hon ska försvinna.
Och för det andra så hoppas att det blir hon och jag igen men enbart om hon mår bättre. Skulle hon höra av sig nu och säga att hon vill försöka igen så skulle utan tveka säga nej.
Lycka till, kompis
Det löser sig
__________________
Numera Styrkelyft
Victuhh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:22   #17061
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Spettet har ju skrivit en hel del om sitt förhållande tidigare, och med tanke på vad han då skrivit om sitt eget beteende och sina egna känslor, så tycker jag att vi kanske skall ta det lite lugnt med "sätt slynan på plats"-retoriken. Jag skulle vilja utvidga Yes slutsats ("låt henne fixa sina egna problem") till att bägge nog behöver fixa sina respektive problem, om ett förhållande skall kunna fungera. Man kan stötta sin partner i jobbiga perioder, men man kan inte vara ytterst ansvarig för att partnern skall må bra, eller hålla sin partner ansvarig för sitt eget mående.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:26   #17062
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Måste understruka och säga att det är redan slut. Vi smsade och ja skrev typ" hoppas allt blir bra med dig, att du får jobb och mår bättre, så hoppas vi ses i en snar framtid."

Jag låter henne vara nu.
Först och främst vill jag att hon ska bli bättre och må bättre för det är en riktigt go och skön tjej. Vill inte att hon ska försvinna.
Och för det andra så hoppas att det blir hon och jag igen men enbart om hon mår bättre. Skulle hon höra av sig nu och säga att hon vill försöka igen så skulle utan tveka säga nej.
Bra. Försök klippa all kontakt med henne också.

Nu kan du fokusera på att hitta Den Rätta(tm). Jag föreslår att du reggar dig på någon nätdejtingsida, dra ut på krogen, försök hänga med arbetskamrater/studiekompisar, släng ut lite hintar till dina bekanta om att du letar efter någon ny osv. etc. et. al. Det kommer gå mycket lättare att glömma henne om du börjar jobba mot att hitta någon ny. Visualisera gärna hur den personen kommer se ut.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:35   #17063
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Victuhh Visa inlägg
Lycka till, kompis
Det löser sig
Tack, det hoppas jag med.
Hade gött


Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Spettet har ju skrivit en hel del om sitt förhållande tidigare, och med tanke på vad han då skrivit om sitt eget beteende och sina egna känslor, så tycker jag att vi kanske skall ta det lite lugnt med "sätt slynan på plats"-retoriken. Jag skulle vilja utvidga Yes slutsats ("låt henne fixa sina egna problem") till att bägge nog behöver fixa sina respektive problem, om ett förhållande skall kunna fungera. Man kan stötta sin partner i jobbiga perioder, men man kan inte vara ytterst ansvarig för att partnern skall må bra, eller hålla sin partner ansvarig för sitt eget mående.
Precis, Jag behöver ta tag i mina problem för att kunna få ett förhållande att funka. Jag har försökt stötta henne och alltid varit där för henne men så som hon mår så funkar det inte, hon känner inte av stöd från nån. Finns ingen människa på jorden som kan få henne glad, spriten är hennes bästa vän. Hon borde inte må som hon gör, början av vårt förhållande så var allt bra men då började hon ta roacuttan och sedan började det sakta gå neråt och det märktes.


Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bra. Försök klippa all kontakt med henne också.

Nu kan du fokusera på att hitta Den Rätta(tm). Jag föreslår att du reggar dig på någon nätdejtingsida, dra ut på krogen, försök hänga med arbetskamrater/studiekompisar, släng ut lite hintar till dina bekanta om att du letar efter någon ny osv. etc. et. al. Det kommer gå mycket lättare att glömma henne om du börjar jobba mot att hitta någon ny. Visualisera gärna hur den personen kommer se ut.
Det jag känner för nu är inte att direkt leta efter någon ny, jag vill ta det lugnt smälta allt. Jag är ingen expert inom att skaffa tjej området. Detta var mitt första förhållande och jag är 22 år gammal och leta ny är grymt skrämmande.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:42   #17064
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Spettet har ju skrivit en hel del om sitt förhållande tidigare, och med tanke på vad han då skrivit om sitt eget beteende och sina egna känslor, så tycker jag att vi kanske skall ta det lite lugnt med "sätt slynan på plats"-retoriken. Jag skulle vilja utvidga Yes slutsats ("låt henne fixa sina egna problem") till att bägge nog behöver fixa sina respektive problem, om ett förhållande skall kunna fungera. Man kan stötta sin partner i jobbiga perioder, men man kan inte vara ytterst ansvarig för att partnern skall må bra, eller hålla sin partner ansvarig för sitt eget mående.
Bägge må ha sina problem som behöver fixas(jag har själv inget minne av vad Spettet skrivit om sina egna problem, men iaf). Däremot finns det inget som heter att de behöver fixas OM ett förhållande ska fungera. Att tro det inger bara falska förhoppningar om något som aldrig kommer hända.

"Sätt slynan på plats"-retoriken är viktig av flera skäl. Spettet måste själv ta kontrollen och sätta villkoren som gäller för ett förhållande med honom. Han har gjort avkall på det och hamnat i en svag position där han finns tillgänglig för henne, medan hon härjar lite som hon själv vill. Till råga på det investerar han känslor och energi, eftersom han tycks vara en snäll kille som faktiskt bryr sig, och det han får tillbaks är bara skit. Fortsätter det på den vägen kommer hon hugga ut hans hjärta med en slö smörkniv och äta upp det.

Man kan stötta sin partner i jobbiga situationer, men det ska vara ömsesidigt. Investera aldrig någonsin, under några som helst omständigheter, mer än den andre.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 00:53   #17065
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Det jag känner för nu är inte att direkt leta efter någon ny, jag vill ta det lugnt smälta allt. Jag är ingen expert inom att skaffa tjej området. Detta var mitt första förhållande och jag är 22 år gammal och leta ny är grymt skrämmande.
Hmm, vänta... är Spettet mannen med trasig rygg och tjejen med acne-problem?

Isåfall behövs det mindre tid att ta det lugnt och smälta allt och mer tid att GTFO 'n träffa tjejer. Det är okej att deppa ihop lite men förr eller senare måste man ut i den stora farliga världen. Om det känns skrämmande att leta ny kan du ju börja med att bara träffa folk, och tjejer, i största allmänhet. Det är dock viktigt att inte låta sig styras av sina rädslor.

Det kan vara skrämmande att försöka träffa nya. Därför ska man göra det också. Har du funderat på att det kan vara svårt och skrämmande för att det är viktigt?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 01:00   #17066
Spettet
Registered User
 
Spettets avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Norrköping
Inlägg: 367
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Hmm, vänta... är Spettet mannen med trasig rygg och tjejen med acne-problem?

Isåfall behövs det mindre tid att ta det lugnt och smälta allt och mer tid att GTFO 'n träffa tjejer. Det är okej att deppa ihop lite men förr eller senare måste man ut i den stora farliga världen. Om det känns skrämmande att leta ny kan du ju börja med att bara träffa folk, och tjejer, i största allmänhet. Det är dock viktigt att inte låta sig styras av sina rädslor.

Det kan vara skrämmande att försöka träffa nya. Därför ska man göra det också. Har du funderat på att det kan vara svårt och skrämmande för att det är viktigt?
Nästan, trasigt ben. Klart att man måste ut och se sig om. Jag har insett att jag är föhållandetypen gillar det verkligen. Men jag vet nada om detta. Senast så raggade tjejen upp mig och hörde av sig till mig. Jag har försökt med chatten på facebook men känns så konstigt och småbarn pojke aktigt att ragga så. Jag har haft kanske 2-3 tjejer som ser bra ut och som raggat på mig under mina 22år. Får intrycket av mig själv att jag inte har så många tjejer att välja mellan, låter skitdumt men känns lite så. Jag vill så mycket men vågar så lite.
__________________
Gotta catch´em all!
Spettet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 01:16   #17067
Kraxet
Sufganiotbulkare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Kan hålla med att det låter riktigt konstigt hela min situation. Och det är ju slut sen så får vi se. Problemet som nån sa är ju den att alla inte vet det jag vet. Hon mår riktigt piss, hon har tagit en stark medicin, hon har inte fått nåt jobb på 4 år, hon mår kasst med allt. Vi hade ett riktigt dåligt förhållande pga henne, hon tar till spriten för att dämpa allt. Hon gillar att vara själv, ville nästan aldrig ses. Hon har sagt att hon funderar på att "lämna" detta liv för hon mår så piss. Det enda som gör henne lycklig är att få dricka. Hon kan till och med ta en grogg mitt i veckan.

Hon fick ångest över att såra mig hela tiden och när hon sa att det var paus/slut så började hon gråta.
Något får mkt gärna länka detta inlägg rätt. För övrigt lite av min livsignetur:
http://www.youtube.com/watch?v=HNODEPXg6ig


Senast redigerad av Kraxet den 2012-01-09 klockan 01:19.
Kraxet är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 01:20   #17068
MathiasF
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 73
Spettet, det där förhållandet är kört och du låter otroligt svartsjuk just nu bara.
Du gör vad du vill, men jag föreslår att du glömmer den tjejen.
MathiasF är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 01:39   #17069
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Allvarligt Spettet, en tjej som älskar dig skulle inte vilja ta en paus och sova med andra killar på fyllan - sex eller ingen sex. Det är ju uppenbarligen inte heller vad DU vill, så säg åt henne att kamma sig eller dra åt helvete. Den vägen slipper du en massa tjoller.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Nästan, trasigt ben. Klart att man måste ut och se sig om. Jag har insett att jag är föhållandetypen gillar det verkligen. Men jag vet nada om detta. Senast så raggade tjejen upp mig och hörde av sig till mig. Jag har försökt med chatten på facebook men känns så konstigt och småbarn pojke aktigt att ragga så. Jag har haft kanske 2-3 tjejer som ser bra ut och som raggat på mig under mina 22år. Får intrycket av mig själv att jag inte har så många tjejer att välja mellan, låter skitdumt men känns lite så. Jag vill så mycket men vågar så lite.
FEL! Allt handlar om dig själv. När jag var 21 år hade jag bara haft 3-4 tjejer i mitt liv o trodde jag var fulast i världen, tog tag i det hela o började verkligen försöka lära mig att ragga, 6 år senare var det betydligt fler än så
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-01-09, 02:44   #17070
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Nästan, trasigt ben. Klart att man måste ut och se sig om. Jag har insett att jag är föhållandetypen gillar det verkligen. Men jag vet nada om detta. Senast så raggade tjejen upp mig och hörde av sig till mig. Jag har försökt med chatten på facebook men känns så konstigt och småbarn pojke aktigt att ragga så. Jag har haft kanske 2-3 tjejer som ser bra ut och som raggat på mig under mina 22år. Får intrycket av mig själv att jag inte har så många tjejer att välja mellan, låter skitdumt men känns lite så. Jag vill så mycket men vågar så lite.
Bland dessa tjejer du träffat finns det säkert 200-300st som varit intresserade men som du helt missat. Dubbla antalet som kunnat bli intresserade om du tagit initiativ, samt en hujedans massa fler om du trott mer på dig själv och kört på även när du mött visst motstånd.

Du kan inte förvänta dig att kvinnor ska komma till dig. Vill du ha någon får du erövra henne. Det kommer kräva en massa jobb från din sida innan du lyckas med en bra tjej som är värd att ha, men ryktet säger att det kan vara värt det.

En bra början är att sluta tänka på vad som känns konstigt och barnsligt när du raggar. Vad är det värsta som kan hända? Att hon tycker du är en tönt? Jag lovar att du överlever det, så för att utmana den föreställningen kan du ju prova fråga chans på första bästa som verkar intressant.

Sätt inte upp oeralistiska förväntningar på dig själv. Du kommer inte vara Brad Pitt som charmar trosorna av alla tjejer och ger dem multipla sprutorgasmer när du rör vid dem. Istället får du stå ut med att vara tafatt och oerfaren ett tag. Om det känns tufft kan du trösta dig med att du har cojones att göra något åt saken, och ignorera bittra haters.
Yes är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)