Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-09, 09:48   #15406
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Nja, det betyder antingen att man vill ha en person som är ungefär lika smart som en själv, d.v.s. skrattar ungefär åt samma saker, kan ha utbyte med i diskussioner osv. Att sedan de flesta ser sig själva som mer intelligenta/sofistikerade/världsvana än de faktiskt är, ligger nog bakom själva ordvalet.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 09:48   #15407
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Nja, det betyder antingen att man vill ha en person som är ungefär lika smart som en själv, d.v.s. skrattar ungefär åt samma saker, kan ha utbyte med i diskussioner osv. Att sedan de flesta ser sig själva som mer intelligenta/sofistikerade/världsvana än de faktiskt är, ligger nog bakom själva ordvalet.
Dina punkter är väldigt viktiga.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 09:50   #15408
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
För mig betyder det att han kan reflektera över sig själv. Kan se skillnaden mellan "jag tycker" och "såhär är det". Att han inte är ett viljelöst offer för sina känslor. Att han kan förstå att jag behöver egentid. Att han kan ta ett steg åt sidan och betrakta sig själv. Med dessa egenskaper följer tillräckligt mycket intelligens för att jag ska vara nöjd. Praktisk är bra men inte nödvändigt
Det här är också väldigt viktigt. Och man behöver inte vara introvert för den sakens skull.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 09:52   #15409
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
en person som är ett tex datasnille kan tyckas vara intelligent men hur är den personen om man sätter ut han/hon i skog ensam med en kniv och tändstickor?

Jag skulle nog hellre välja en person som är händig/praktiskt lagd än smart på tex matteprov.
Ibland beror det också på att personen ifråga inte har intresse av att vara "händig". Varför lära sig hugga ved med yxa och laga bilar när man inte är intresserad/känner att man har behov av det? Får ofta påhopp av folk att jag inte är praktisk pga att jag är så teoretisk av mig, men wtf, bara för att jag inte är intresserad av att göra skitgörat betyder det inte att jag inte klarar av det om jag vill/vill lära mig. Betalar hellre en slant för att någon skrotnisse fixar min bil, har inte tid/lust själv
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997

Senast redigerad av MrBoris den 2011-11-09 klockan 09:54.
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 10:34   #15410
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Har du sett jwzrd? Han skulle riva ner ett träd och skrika åt det tills det började brinna.
Ahahahahah!
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 10:52   #15411
Sandra81
Registered User
 
Sandra81s avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 841
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Alla tänker så, mer eller mindre, du också. Byt ut "snygg" mot något annat du tycker är viktigt. Varför ska ett attribut vara mer hedervärt än ett annat?
Nej jag tänker inte alls så.. hade jag haft två grabbar och välja på så hade jag knappast suttit och tänkt fördelar/nackdelar med respektive kille.

Man går väl på känslor? vilken tjej/kille man är mest fäst vid och tycker om. Här verkar det ju mer handla om "gud vad jobbigt jag måste skaffa tjej bara för att ha en men vilken ska jag välja"
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 11:59   #15412
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Nej jag tänker inte alls så.. hade jag haft två grabbar och välja på så hade jag knappast suttit och tänkt fördelar/nackdelar med respektive kille.

Man går väl på känslor? vilken tjej/kille man är mest fäst vid och tycker om. Här verkar det ju mer handla om "gud vad jobbigt jag måste skaffa tjej bara för att ha en men vilken ska jag välja"
Agree. Inte så att man sitter rent i huvudet och gör upp en lista på för och nackdelar. Kanske undermedvetet, vad vet jag.
Men man går ju på känsla, ibland vet man knappt varför man gillar en person, man bara gör det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 12:23   #15413
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
http://fredrik.cafe.se/min-van-e-och...r-ett-peptalk/

Verkar som om killar även har svårt med kommunikation mellan varandra
TLDR, men ja. Därför ska man inte skaffa manliga vänner.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 12:28   #15414
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Nej jag tänker inte alls så.. hade jag haft två grabbar och välja på så hade jag knappast suttit och tänkt fördelar/nackdelar med respektive kille.

Man går väl på känslor? vilken tjej/kille man är mest fäst vid och tycker om. Här verkar det ju mer handla om "gud vad jobbigt jag måste skaffa tjej bara för att ha en men vilken ska jag välja"
agreed, eller jag hoppas dom flesta gör så iaf känns det rätt så gör det. Inte så mycket o göra åt annars.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:07   #15415
Inge Enveten
Registered User
 
Inge Envetens avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 2 552
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Vem vill ens ha en kille som tänker såhär?
En klar majoritet av alla killar tänker så
Inge Enveten är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:27   #15416
Sandra81
Registered User
 
Sandra81s avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 841
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek Visa inlägg
En klar majoritet av alla killar tänker så
tack gode gud att man är singel då
Sandra81 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:35   #15417
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
agreed, eller jag hoppas dom flesta gör så iaf känns det rätt så gör det. Inte så mycket o göra åt annars.
Men killens/tjejens egenskaper finns ju alltid med någonstans i huvudet. Känslorna kommer ju inte från ingenstans.
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:39   #15418
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg
Men killens/tjejens egenskaper finns ju alltid med någonstans i huvudet. Känslorna kommer ju inte från ingenstans.
Jo, men det är inte så logiskt, folk argumenterar utefter deras egna känslor, och sedan rationaliserar de dom.

Samma sak ser man med diskussionen att ha/vilja ha barn, kontra att inte vilja det. De som inte är intresserade av barn rationaliserar det med att vi är så många på Jorden, överbefolknin mm. Men låt oss vara helt ärliga, om de verkligen ville ha barn, om de kännde den där livsgreppande suget i magen som gör att allt annat tappar intresse, så hade de skaffat barn. Samma sak gäller den andra sidan och föräldrar som sitter på sina höga häster om hur mycket bättre människor de är pga diverse anledningar som också är skitsnack.

Förövrigt så har jag älskat 1, kanske 2 tjejer, och jag hade förakt för bådas intellekt, även om jag gärna skulle vilja säga att jag gillar intelligenta tjejer.


Edit: Förövrigt vill jag fortfarande säga att DS inlägg bara var en förlängningn av det jag skrev.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:54   #15419
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jo, men det är inte så logiskt, folk argumenterar utefter deras egna känslor, och sedan rationaliserar de dom.
Nu hängde jag nog inte med men förstår inte vems känslor man skulle gå efter om inte sina egna vid "sökandet" efter en flick/pojkvän?
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 13:57   #15420
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg Visa inlägg
Nu hängde jag nog inte med men förstår inte vems känslor man skulle gå efter om inte sina egna vid "sökandet" efter en flick/pojkvän?
Vad jag hävdade är att folk nästan uteslutande går efter deras känslor, och att deras checklista för krav: Intelligens, penislängd, humor etc brukar falla ur fönstret när känslorna väl slår dom i magen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)