Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-20, 13:51   #37201
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Du måste göra skillnad på hetsätande och tävlingsätande. Den förra är okontrollerad, och den senare är planerad.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 14:06   #37202
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Ja, tänkte mer på tävlingsätare överlag. De trycker ju in stora mängder mat på så kort tid som möjligt, rätt hetsigt.

Eller det kanske är skillnad. Matt Stonie tänkte jag främst på iallafall.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-03-20 klockan 14:09.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 15:04   #37203
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Finns säkert artiklar om det. Du kanske kan besvara frågan åt forumet?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 21:26   #37204
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Om jag ska eftersända några brev, kryssar jag bara över fönstret/rutan där adressen står och skriver den korrekta nedanför?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 00:03   #37205
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
fick en faktura från klarna via mail förra veckan o betalade den. fick under denna vecka samma faktura via brev. kan jag bara ignorera denna? Loggar jag in på deras hemsida så står det att jag inte har något kvar att betala.

kommer jag få smaka någon form av scam nu xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 00:19   #37206
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Du kan ignorera brev-fakturan.

Om Klarna själva säger genom deras system att du inte har något att betala så får man anta att det är klart.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 00:29   #37207
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Japp, är den betald så är den betald. Kontakta deras kundtjänst och stäm av om du känner dig osäker.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 09:21   #37208
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Bara jag som har sämst badrumsljus hemma? Tar jag en selfie i vanligt ljus utomhus (även mulet väder), så ser det ut som att jag gått ned typ 5-10kg jämfört med i badrummet. Likaså när jag är i kompisars badrum med optiljus. Blir alltid längre toabesök då iom formcheck
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 10:18   #37209
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Om jag ska eftersända några brev, kryssar jag bara över fönstret/rutan där adressen står och skriver den korrekta nedanför?
Såvitt jag minns från att ha jobbat som brevbärare under ett gäng somrar i början av nittiotalet, så är eftersändning en tjänst man kan köpa från posten.

Då fanns det två varianter. Den ena varianten var tillfällig eftersändning ifall man ville ha posten till en annan adress under en begränsad period, tex under semestern. Den andra varianten var ifall man flyttat för gott och ville vara säker på att all post till den gamla adressen kom till den nya.

Men i bägge dessa fall var det alltså så att det var brevbäraren (eller kanske stämpelvakten eller nån postsorterare) som såg att ett brev var adresserat till en adress som skulle ha eftersändning och då gjorde man så som du skrev. Man kryssade över den "felaktiga" adressen och skrev dit "eftersändes" och den nya (eller satte dit en förtryckt klisterlapp ibland).

Ifall man kom till ett hyrehus och det låg en hög med post i trapphuset med där någon hade gjort som du skrev och skrivit att de skulle eftersändas så tror jag det vanligaste var att man tog med dem och slängde dem i rätt generell riktning till vart de skulle eftersändas.

Egentligen tror jag att post som skickats till fel adress ska returneras till avsändaren, om inte adressaten har betalat för eftersändning. Jag minns inte ifall det fanns nån policy för vad man skulle göra ifall man visste vilken adress adressaten egentligen fanns på. Det jag minns var att vanliga brevbärare inte fick öppna brev för att försöka luska ut vem avsändaren var. Man var tvungen att lägga sådana brev i en särskild hög som nån postdetektiv fick sitta och rådda i sen. Men det var ju mest brev som var adresserade till helt galna adresser.

Ibland har jag för mig att man skickade en avi till adressaten om att hen kunde få lösa ut ett brev som inte haft tillräckligt mycket frimärken, ifall nån skickat ett brev utan frimärke. Egentligen är säkert det rätt sätt att hantera brev som är adresserade till fel adress och som sedan ska eftersändas, men adressaten har inte betalt för eftersändning.

Men som sagt det är mycket enklare att bara slänga skiten i rätt hög och så blir det utdelat dagen efter.

Men det här var alltså på den tiden man som brevbärare var klar då rundan var klar, och man inte behövde stå och sortera post fram till klockan tre på eftermiddagen ifall rundan var klar klockan tolv. Dvs på den tiden man mer eller mindre sprang runt hela jävla rundan som en tok.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 05:44   #37210
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Hur kommer det sig att människor har olika blodtyper och att man kan dö om man får i sig fel typ?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 10:23   #37211
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Hur kommer det sig att människor har olika blodtyper och att man kan dö om man får i sig fel typ?
Varför människor har olika blodtyper har jag ingen aning, det är väl som varför vi har olika gener i överlag.

Om du får blod från en annan blodgrupp, säg att du är B och får blod från en A, så kommer ditt blods antikroppar att angripa det nya och främmande blodet. Vad det som egentligen händer, liksom vilka mekanismer och dylikt som ansvarar för detta och vad som på cellnivå händer vet jag inte, men det är säkert inte något bra eftersom det som sagt kan vara livshotande.

Edit: Vissa blodgrupper har det ju enklare än andra, AB kan ju tex ta emot blod från 0, A, B medan 0 bara kan ta emot från 0 (finns ju en klassisk bild där alla pilar går ut från 0 och går in i AB). Det finns nåt typ "Rh"-värde och + och - värden också, men minns inte vad det handlade om (har en kompis som jobbar som blodanalytiker och pratat om detta :p). Du kan säkert googla på't

Edit2: Som kuriosa så är det ännu knepigare när man tittar på tex organdonation/transplantation. Du har säkert hört att man måste vara kompatibel och att kroppen kan "stöta bort" det nya organet. Det är typ lite samma grej, har med antikroppar att göra, men är fler spelare med i bilden än bara blodgruppen..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-03-23 klockan 10:31.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 18:40   #37212
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Nån som vet varför man är extremt kåt dagen efter en fylla? Orgasmerna är även löjligt starka dagen efter.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 18:41   #37213
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som vet varför man är extremt kåt dagen efter en fylla?
För mig är det helt tvärtom, så jag vet inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 20:01   #37214
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som vet varför man är extremt kåt dagen efter en fylla? Orgasmerna är även löjligt starka dagen efter.
Samma här, kvittar hur dålig jag är så är allt jag ser en vagina. Ingen aning varför dock.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-24, 20:11   #37215
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Nån som vet varför man är extremt kåt dagen efter en fylla? Orgasmerna är även löjligt starka dagen efter.
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Samma här, kvittar hur dålig jag är så är allt jag ser en vagina. Ingen aning varför dock.
När man är full mår man bra. Om man mår bra blir man extra kåt.
Kroppen är lite trögfattad, så dagen efter en fylla så tror den fortfarande att man mår bra. Det tar ett tag innan den slutar vara kåt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)