Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-12-20, 15:15   #36361
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Var hittar alla brudar sina bildcitat på instagram?

Dom är sällan relaterade till bilden, och på den nivå av komplexitet att tjejen garanterat inte hittat på dem själv, men tillräckligt cringeiga för att vara massproducerat trams.
Haha!
Occams rakblad kanske? Jag har funderat på samma sak själv, kvaliteten är iafpå samma nivå.

Såg att flera bilder gick hit:
https://www.brainyquote.com/quote_pictures

Brainyquote. Gillart
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-20, 17:40   #36362
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vi kom väl fram till att det var för att det var fånigt och töntigt? Teater är en konstform som kräver talang, det andra är vuxna människor som inbillar sig att de är alver.
Jag skulle hellre lajva än spela teater. Det verkar mycket roligare. Då har jag ändå ägnat mig lite åt teater då jag gick på gymnasiet, och tyckte det var rätt kul.

Titta på lajvande vet jag inte om det skulle ge mig nåt. Då skulle jag nog hellre titta på en teaterföreställning.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 17:43   #36363
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Läkarvetenskapen har länge känt till att silver har bakteriedödande och desinficerande egenskaper. Före penicillinets intåg på marknaden innehöll många mediciner silver som aktiv ingrediens. Läkarna övergav tyvärr silvret och ägnade sig åt mer ekonomiskt givande preparat.

Det finns dock sjukvårdsprodukter som även idag använder sig av silvrets bakteriedödande och läkande effekt. Exempel på det är brännskadeplåster, olika salvor och urinrörskatetrar. Ett annat är lapis, eller silvernitrat, en blandning av silver och salpetersyra som används till att bekämpa bl.a. fotvårtor. Förr var lapis det man droppade i ögonen på nyfödda för att ta död på bakterier som annars kunde orsaka ögonskador hos nyfödda.

Det börjar även dyka upp alltfler produkter som innehåller silver som bakteriebegränsande substans. Speciellt i Japan har man insett möjligheterna. Det börjar nu komma kylskåp som har silverjoner inbyggda i plasten, allt för att minska bakterietillväxten. Det finns strumpor med invävda silvertrådar som förhindrar dålig lukt. Skärbrädor, räknedosor, toalettsitsar, bankomater, målarfärg och tröjor är andra exempel på produkter som man börjar använda silver till.

Den japanska biltillverkaren Toyota har till och med utvecklat en speciell ratt som innehåller silverpartiklar. Det dyker hela tiden upp allt fler kommersiella tillämpningsområden, där man upptäckt vilken fantastisk bakteriebekämpare silver är. Det används ofta i vattenfilter för att eliminera bakterier.
Mmh, och kvicksilver såg man också som ett jäkla bra botemedel när man fick syfilis.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 17:52   #36364
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Haha!
Occams rakblad kanske?
Förstår inte, vad har Occams rakblad med den länken att göra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 18:30   #36365
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Förstår inte, vad har Occams rakblad med den länken att göra?
Att svaret är något så enkelt som att de googlat t.ex "picture good quotes"
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 19:58   #36366
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Får man jaga med spjut eller yxa i Sverige? Finns ju massa olika typer av kastyxor att köpa.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 21:33   #36367
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Får man jaga med spjut eller yxa i Sverige? Finns ju massa olika typer av kastyxor att köpa.
Mycket tveksamt, anledningen till att man reglerar tex vilken anslagsenergi eller "mynningsenergi" (rörelseenergi när kulan lämnar gevärsmynningen) är väl att man ska vara säker på att kunna konsekvent utdela ett dödande skott så att djuret slipper lida i onödan?

Att jaga med vapen som inte bygger på att skicka iväg en projektil från ett vapen känns därför svårt att få tillstånd för.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 21:33   #36368
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Får man jaga med spjut eller yxa i Sverige? Finns ju massa olika typer av kastyxor att köpa.
Tror jag inte. Man får väl inte ens jaga med pilbåge eller armborst? Fast beror säkert på vad man ska jaga.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 22:11   #36369
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Tror jag inte. Man får väl inte ens jaga med pilbåge eller armborst? Fast beror säkert på vad man ska jaga.
Jakt med pilbåge är förbjudet i Sverige, troligtvis också för att det är svårare att vara konsekvent pricksäker "jägare" som grupp, inte individer. Skjutvapen är ju överlägsna pilbågar eftersom det är enklare att bli bra på att träffa saker skott efter skott.

Anslagsenergin är det dock inget fel på i en pilbåge, tror det är pricksäkerheten som gör att man inte vill släppa jägare lösa med rädslan för att det ska bli onödigt skadeskjutande.

Armborst vet jag inte, kanske man får men kräver någon speciallicens och typ "skytteprov" eller dylikt?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-12-21 klockan 22:13.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 23:45   #36370
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
https://www.expressen.se/nyheter/jak...-nu-i-sverige/

https://svenskjakt.se/start/nyhet/na...t-med-pilbage/

Man får jaga med pilbåge, under vääääldigt speciella omständigheter, utrustning och mot specifikt vilt.

Däremot verkar det som att man kommer luckra upp det. Se länk.

Jag är tveksam till det. Känns som att det utsätter viltet för mer stress och skadeskjutningarna kommer öka markant. Likväl kommer attrahera idioter inom jakten som är mer "höhö Rambo pilbåge *peow peow*."

Även något tveksam till att man vill ta bort kraven på hur vapen etc. får se ut. Kommer ha idioter som springer runt med ksp90-kopior och skit snart i skogarna..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 23:56   #36371
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
https://www.expressen.se/nyheter/jak...-nu-i-sverige/

https://svenskjakt.se/start/nyhet/na...t-med-pilbage/

Man får jaga med pilbåge, under vääääldigt speciella omständigheter, utrustning och mot specifikt vilt.

Däremot verkar det som att man kommer luckra upp det. Se länk.

Jag är tveksam till det. Känns som att det utsätter viltet för mer stress och skadeskjutningarna kommer öka markant. Likväl kommer attrahera idioter inom jakten som är mer "höhö Rambo pilbåge *peow peow*."

Även något tveksam till att man vill ta bort kraven på hur vapen etc. får se ut. Kommer ha idioter som springer runt med ksp90-kopior och skit snart i skogarna..
Vart på annat håll än en typ 10 år gammal artikel från expressen kan man läsa att det är tillåtet? Mig veterligen är det fortfarande förbud, även om det som du säger är under remiss och man tror det kan bli tillåtet under vissa former under 2019.

Svenska bågjägareförbundet skriver själva att det inte är tillåtet 30/11 i år
Citat:
Det är viktigt att veta att det i dagsläget inte är tillåtet att jaga med pilbåge i Sverige
http://bagjakt.org/att-bli-bagjagare/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 23:58   #36372
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag vet inte om det är så macho, snarare är det förmodligen den höjda utmaningen och tillfredsställelsen av en strapatsrik jakt. Jämför med de som sitter på pass och förkovrar sig med Jägermeister.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 00:08   #36373
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av lördagsgrogg Visa inlägg
Mmh, och kvicksilver såg man också som ett jäkla bra botemedel när man fick syfilis.
Talar du av erfarenhet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 00:11   #36374
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag vet inte om det är så macho, snarare är det förmodligen den höjda utmaningen och tillfredsställelsen av en strapatsrik jakt. Jämför med de som sitter på pass och förkovrar sig med Jägermeister.
Vet inte heller vad de syftar på med "machokultur" kring bågjakt, det kanske följer med om man skjuter en compound istället för typ långbåge
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 00:13   #36375
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Det är inte direkt som man primärt smyger runt med båge utan oftast sitter du i ett träd. De starkare pilbågarna har inget problem att sänka en björn / älg.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)