Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-18, 16:41   #36316
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 11:46   #36317
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
När jag trycker igång "fönstervärmen" i bilen (max värme på sprutas på rutorna) så slåss även AC igång.

Jag trodde AC stod för Active cooling. Varför går den igång när jag ska skicka ut varmluft på rutorna?
Ac bör alltid vara igång, året runt.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 11:52   #36318
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Ac bör alltid vara igång, året runt.
För att?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 12:14   #36319
anadr0id
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
För att?
https://www.aftonbladet.se/bil/a/7ld...-ac-pa-vintern
anadr0id är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 13:02   #36320
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Tror ni att man kan baka med saffran som gick ut för 3 månader sen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 13:11   #36321
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Tror ni att man kan baka med saffran som gick ut för 3 månader sen?
Herregud ja! Kryddor som är gamla är orthört sällan dåliga enligt erfarenhet. Kanske smakar något mindre, men då pratar vi väldigt gammalt. 3mån gammal saffran kommer du inte märka någon skillnad på skulle jag säga!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 13:55   #36322
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av anadr0id Visa inlägg
Se på fan - Tack!
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 14:40   #36323
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Herregud ja! Kryddor som är gamla är orthört sällan dåliga enligt erfarenhet. Kanske smakar något mindre, men då pratar vi väldigt gammalt. 3mån gammal saffran kommer du inte märka någon skillnad på skulle jag säga!
Har kakdegen i kylen nu, så snart får jag testa dom
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 14:48   #36324
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Då kolloidalt silver dödar i princip alla kända mikroorganismer, samtidigt som det är helt ofarligt för människor och djur, så borde det vara en av de viktigaste sakerna att ha hemma i medicinskåpet tycker man. Se till att ha kolloidalt silver som du både kan dricka och spraya hemma i ditt medicinskåp, så är du bättre rustad inför de dagliga möten med bakterier, virus och svampar som vi alla råkar ut för vare sig vi vill eller inte.
Man blir ju skrämd hur folk tror på sån här skit. sen alltid argument som "läkemedelsindustrin VILL INTE att vi ska veta......." så jävla massa bullshit. Ja, du visade precis vem du är och från och med nu så kommer jag tyvärr aldrig ta dig på allvar. Tror alltid folk är troll som sitter och skriver som du gör men har insett att folk faktiskt är så här dumma på riktigt. Låt mig gissa, du är även emot vaccinationer? Du tror även att world trade center inte var ett terroristattentat, utan det var staten som låg bakom det?
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:10   #36325
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Man blir ju skrämd hur folk tror på sån här skit. sen alltid argument som "läkemedelsindustrin VILL INTE att vi ska veta......." så jävla massa bullshit. Ja, du visade precis vem du är och från och med nu så kommer jag tyvärr aldrig ta dig på allvar. Tror alltid folk är troll som sitter och skriver som du gör men har insett att folk faktiskt är så här dumma på riktigt. Låt mig gissa, du är även emot vaccinationer? Du tror även att world trade center inte var ett terroristattentat, utan det var staten som låg bakom det?
Läkarvetenskapen har länge känt till att silver har bakteriedödande och desinficerande egenskaper. Före penicillinets intåg på marknaden innehöll många mediciner silver som aktiv ingrediens. Läkarna övergav tyvärr silvret och ägnade sig åt mer ekonomiskt givande preparat.

Det finns dock sjukvårdsprodukter som även idag använder sig av silvrets bakteriedödande och läkande effekt. Exempel på det är brännskadeplåster, olika salvor och urinrörskatetrar. Ett annat är lapis, eller silvernitrat, en blandning av silver och salpetersyra som används till att bekämpa bl.a. fotvårtor. Förr var lapis det man droppade i ögonen på nyfödda för att ta död på bakterier som annars kunde orsaka ögonskador hos nyfödda.

Det börjar även dyka upp alltfler produkter som innehåller silver som bakteriebegränsande substans. Speciellt i Japan har man insett möjligheterna. Det börjar nu komma kylskåp som har silverjoner inbyggda i plasten, allt för att minska bakterietillväxten. Det finns strumpor med invävda silvertrådar som förhindrar dålig lukt. Skärbrädor, räknedosor, toalettsitsar, bankomater, målarfärg och tröjor är andra exempel på produkter som man börjar använda silver till.

Den japanska biltillverkaren Toyota har till och med utvecklat en speciell ratt som innehåller silverpartiklar. Det dyker hela tiden upp allt fler kommersiella tillämpningsområden, där man upptäckt vilken fantastisk bakteriebekämpare silver är. Det används ofta i vattenfilter för att eliminera bakterier.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:25   #36326
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Läkarvetenskapen har länge känt till att silver har bakteriedödande och desinficerande egenskaper. Före penicillinets intåg på marknaden innehöll många mediciner silver som aktiv ingrediens. Läkarna övergav tyvärr silvret och ägnade sig åt mer ekonomiskt givande preparat.

Det finns dock sjukvårdsprodukter som även idag använder sig av silvrets bakteriedödande och läkande effekt. Exempel på det är brännskadeplåster, olika salvor och urinrörskatetrar. Ett annat är lapis, eller silvernitrat, en blandning av silver och salpetersyra som används till att bekämpa bl.a. fotvårtor. Förr var lapis det man droppade i ögonen på nyfödda för att ta död på bakterier som annars kunde orsaka ögonskador hos nyfödda.

Det börjar även dyka upp alltfler produkter som innehåller silver som bakteriebegränsande substans. Speciellt i Japan har man insett möjligheterna. Det börjar nu komma kylskåp som har silverjoner inbyggda i plasten, allt för att minska bakterietillväxten. Det finns strumpor med invävda silvertrådar som förhindrar dålig lukt. Skärbrädor, räknedosor, toalettsitsar, bankomater, målarfärg och tröjor är andra exempel på produkter som man börjar använda silver till.

Den japanska biltillverkaren Toyota har till och med utvecklat en speciell ratt som innehåller silverpartiklar. Det dyker hela tiden upp allt fler kommersiella tillämpningsområden, där man upptäckt vilken fantastisk bakteriebekämpare silver är. Det används ofta i vattenfilter för att eliminera bakterier.
Länka gärna referenser till dina argument att kolloidalt silver har alla dessa effekter. Eller ska du dra argumentet "Det är läkemedelsindustrin som styr forskningen och vill inte att vi ska veta" igen? Förresten, du svarade inte på om du var emot vaccinationer eller trodde på konspirationsteorin om WTC, antar att jag hade rätt
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:26   #36327
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Du låter ju som en sektmedlem.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:26   #36328
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Läkarvetenskapen har länge känt till att silver har bakteriedödande och desinficerande egenskaper. Före penicillinets intåg på marknaden innehöll många mediciner silver som aktiv ingrediens.
.
Det fungerade ju uppenbart alldeles utmärkt för påden tiden dog nästan ingen av sjukdomar. Vissa stammar i djungeln använder medicinmän och trollkonst med liknande resultat.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:26   #36329
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Läkarvetenskapen har länge känt till att silver har bakteriedödande och desinficerande egenskaper. Före penicillinets intåg på marknaden innehöll många mediciner silver som aktiv ingrediens. Läkarna övergav tyvärr silvret och ägnade sig åt mer ekonomiskt givande preparat.

Det finns dock sjukvårdsprodukter som även idag använder sig av silvrets bakteriedödande och läkande effekt. Exempel på det är brännskadeplåster, olika salvor och urinrörskatetrar. Ett annat är lapis, eller silvernitrat, en blandning av silver och salpetersyra som används till att bekämpa bl.a. fotvårtor. Förr var lapis det man droppade i ögonen på nyfödda för att ta död på bakterier som annars kunde orsaka ögonskador hos nyfödda.

Det börjar även dyka upp alltfler produkter som innehåller silver som bakteriebegränsande substans. Speciellt i Japan har man insett möjligheterna. Det börjar nu komma kylskåp som har silverjoner inbyggda i plasten, allt för att minska bakterietillväxten. Det finns strumpor med invävda silvertrådar som förhindrar dålig lukt. Skärbrädor, räknedosor, toalettsitsar, bankomater, målarfärg och tröjor är andra exempel på produkter som man börjar använda silver till.

Den japanska biltillverkaren Toyota har till och med utvecklat en speciell ratt som innehåller silverpartiklar. Det dyker hela tiden upp allt fler kommersiella tillämpningsområden, där man upptäckt vilken fantastisk bakteriebekämpare silver är. Det används ofta i vattenfilter för att eliminera bakterier.
Inte exakt.

"Toxic assets
Vance Fowler, an infectious-disease physician at Duke University in Durham, North Carolina, says the work is “really cool” but sounds a note of caution about the potential toxicity of silver. “It has had a checkered past,” he says.

In the 1990s, for example, a heart valve made by St. Jude Medical, based in St. Paul, Minnesota, included parts covered with a silver coating called Silzone to fight infection. “It did a fine job of preventing infection,” says Fowler. “The problem was that the silver was also toxic to heart tissue.” As a result the valves often leaked.

Before adding silver to antibiotics, “we’ll have to address the toxicity very carefully”, says Fowler. Ingesting too much silver can also cause argyria, a condition in which the skin turns a blue-grey color — and the effect is permanent."

https://www.scientificamerican.com/a...ore-effective/
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 15:45   #36330
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Inte exakt.

"Toxic assets
Vance Fowler, an infectious-disease physician at Duke University in Durham, North Carolina, says the work is “really cool” but sounds a note of caution about the potential toxicity of silver. “It has had a checkered past,” he says.

In the 1990s, for example, a heart valve made by St. Jude Medical, based in St. Paul, Minnesota, included parts covered with a silver coating called Silzone to fight infection. “It did a fine job of preventing infection,” says Fowler. “The problem was that the silver was also toxic to heart tissue.” As a result the valves often leaked.

Before adding silver to antibiotics, “we’ll have to address the toxicity very carefully”, says Fowler. Ingesting too much silver can also cause argyria, a condition in which the skin turns a blue-grey color — and the effect is permanent."

https://www.scientificamerican.com/a...ore-effective/
Wait, wait, waaaaait a sekund här! Betyder det att jag äntligen kan se ut som en frostjätte som Tor och Odin slogs mot?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)