Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-08, 17:08   #22351
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Du kan köpa en 100+ kvm 2plans villa i Norrland annars för runt 100k och sen ha en massa helt galna rave-fester istället?
Problemet är att jobben och bostäderna inte finns på samma ställen.
Jag menar Luleå är norrland, och kalix/kiruna kring gruvan är klart norrland, men helt galet svårt att hitta något till rimlig kötid eller pris, för där finns det arbete.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:09   #22352
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Varför återgår vi inte till jordbrukssamhället? Det verkar så mycket enklare.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:11   #22353
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Latrommi Visa inlägg
2m får du inte 50kvm på söder om det inte är något väldigt fel.
Jag är inte från Stockholm, så kring söder är ett stort område för mig Telefonplan tror jag det hette området.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:12   #22354
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Du kan köpa en 100+ kvm 2plans villa i Norrland annars för runt 100k och sen ha en massa helt galna rave-fester istället?
Ravefester låter som satans påfund, värre än festivaler och krogen på samma gång. Skulle inte gå på en ravefest om inte någon betalade mig ett fyrsiffrigt belopp.

Men bortsett från det: Alltså, jag måste ju ha nån slags inkomst också. Antingen plugg följt av jobb, eller bara jobb.

Jag går i de här tankarna för att kunna bryta ut från mitt nuvarande helvete (ett självmordstankeskapande jobb i en liten stad).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:17   #22355
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ravefester låter som satans påfund, värre än festivaler och krogen på samma gång. Skulle inte gå på en ravefest om inte någon betalade mig ett fyrsiffrigt belopp.

Men bortsett från det: Alltså, jag måste ju ha nån slags inkomst också. Antingen plugg följt av jobb, eller bara jobb.

Jag går i de här tankarna för att kunna bryta ut från mitt nuvarande helvete (ett självmordstankeskapande jobb i en liten stad).
Do it bro, do it now! Skaffa dig ett rum nånstans till att börja med. Jag hade turen att fixa ett rum i en skittrevlig lägeneht med trevliga roommates (även om hyresvärdinnan kan vara riktigt drama queen ibland), jag betalar 5000 för att bo 5 min bakom skrapan, och rummet är 9 kvadrat, och jag har egen toalett.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:18   #22356
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ravefester låter som satans påfund, värre än festivaler och krogen på samma gång. Skulle inte gå på en ravefest om inte någon betalade mig ett fyrsiffrigt belopp.

Men bortsett från det: Alltså, jag måste ju ha nån slags inkomst också. Antingen plugg följt av jobb, eller bara jobb.

Jag går i de här tankarna för att kunna bryta ut från mitt nuvarande helvete (ett självmordstankeskapande jobb i en liten stad).
Plugg är nyckeln till frihet.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:23   #22357
Stråhle
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ravefester låter som satans påfund, värre än festivaler och krogen på samma gång. Skulle inte gå på en ravefest om inte någon betalade mig ett fyrsiffrigt belopp.

Men bortsett från det: Alltså, jag måste ju ha nån slags inkomst också. Antingen plugg följt av jobb, eller bara jobb.

Jag går i de här tankarna för att kunna bryta ut från mitt nuvarande helvete (ett självmordstankeskapande jobb i en liten stad).
Plugga helt klart! Är sparpengarna till för en handpenning eller vill du slippa studielånet?
Stråhle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:26   #22358
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ravefester låter som satans påfund, värre än festivaler och krogen på samma gång. Skulle inte gå på en ravefest om inte någon betalade mig ett fyrsiffrigt belopp.
Oh really?
http://imgur.com/a/LLKHS
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 17:52   #22359
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Vad är din poäng? Man kan hitta lika snygga brudar fast med ännu mindre kläder om man går till stranden en vanlig sommardag.

Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Do it bro, do it now! Skaffa dig ett rum nånstans till att börja med. Jag hade turen att fixa ett rum i en skittrevlig lägeneht med trevliga roommates (även om hyresvärdinnan kan vara riktigt drama queen ibland), jag betalar 5000 för att bo 5 min bakom skrapan, och rummet är 9 kvadrat, och jag har egen toalett.
Låter helt okej. Bodde på 9 kvadrat när jag pluggade i Lund. Men fick du detta typ utan kö, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Stråhle Visa inlägg
Plugga helt klart! Är sparpengarna till för en handpenning eller vill du slippa studielånet?
För att slippa studielån; jag har inte rätt till studielån, och räknar med att jag behöver ca 100 000/år för att betala mat och hyra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2015-01-08 klockan 17:58.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:20   #22360
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Om en medlem blivit bannad uran att ha brutit mot några regler eller riktlinjer på forumet, kan denne få sin ban hävd?
Jag menar flera som har brutit mot regler har ju fått komma tbx
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:26   #22361
Jarod
Kolozzeum Security
 
Jarods avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 8 292
Kanske.
__________________
Citat:
Stop trollin´
Jarod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:49   #22362
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av Fearstrike Visa inlägg
Varför promenerar folk i afrika eller liknande länder där det ofta är brist på vatten, cirka 10 mil? Bor man i lerhydda kan man väl lika gärna flytta till floden eller vad det nu kan vara?

Är förövrigt väldigt medveten vad det gäller kriser och annat, det är kanske därför jag aldrig har vågat ställa frågan? :P
Jag har varit i Kenya ofta. Min fru är därifrån.
10 mil går de ej vad jag vet. Några kilometer däremot.
Lerhyddda? De flesta bor i vanliga hus. Om du inte tänker på masajer bl.a.
Många ställen där det finns vatten är marken inte så bra i bärighet och bygga hus där är inte så smart, dessutom blir sjöarna översvämmade med vatten under regnperioden. Och när det regnar där då snackar vi REGN.
Dessutom är det en större risk att bo nära vattnet på grund av vilda djur.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:51   #22363
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Låter helt okej. Bodde på 9 kvadrat när jag pluggade i Lund. Men fick du detta typ utan kö, eller?

.
Ya man, körde blocket, hade en jävla tur. Tror jag skickade 10-15 intresseanmälningar och fick 2 svar, varav den ena var denna. Lättast är ju att köra Facebook till polare, alltid nån som känner nån!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 19:57   #22364
Nordenator
:D
 
Nordenators avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 964
Då jag bodde i andrahand la jag istället upp en annons om att jag sökte boende. Fick tre svar första dagen och hade kontrakt på ett år inom några dagar. Så gott som jag fått det återberättat handlar det om att många som ska hyra ut inte vill lägga ut en annons eftersom de får hundratals med mail, men de tittar istället igenom vilka som söker och väljer där.
__________________
Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Nordenator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-08, 20:33   #22365
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Mmm, det var många som rek. Nordenators väg, men jag hade som sagt tur som fasen. Kör en liten annons!
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)