Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-29, 20:53   #91
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Går multipliern att låsa upp på intel-processorerna?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 07:44   #92
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Bara på X6800. Vet inte hur det är med att låsa upp multiplar nedåt, men det är knappast något du vill göra på en E6600 iaf.
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 07:45   #93
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Datorn har felsökts av en professionel firma, stresstestats xx timmar osv.

Det måste vara mjukvara eftersom de inte har samma problem.
Definera professionell? Jag ser många i min bransch som bara svamlar. Dessutom är det svårt att felsöka en dator ordentligt, det kan vara så att datorn står under ditt skrivbord och blir för varm där nere.
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 07:56   #94
Slimfit
Registered User
 
Slimfits avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 410
Jag har ett skumt problem som jag tror uppstog när jag tryckte fel knappkombination i winamp. Jag tryckte alt+F3 istället för alt+3 vilket resulterade i att winamp stängdes ner. Efter den tidpunkten så går allt ljud i typ dubbel hastighet så det låter som smurfhits 2001. Det här har påverkat allt ljud oavsett mediaspelare eller om det är mp3, wma, avi, mpeg etc. ALLT ljud som kommer ur datorn är smurfifierat ¤#"%#. Och ja, jag har provat att ominstallerat, avinstallerat en mängd olika mp3-players men alla låter lika illa

Bit i det problemet !
__________________
-------------------------------
Nam et ipsa scienta potestas est
Slimfit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 08:01   #95
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Du har provat om installera hela windows?
Dessutom gör inte alt-f3 något speciellt. Det hela låter mycket underligt. Jag har iofs varit med om speedat ljud men då har en formatering alltid löst problemen.
Berätta mer, det här är helt klart intressant!
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 08:02   #96
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Konsultfet Visa inlägg
Definera professionell? Jag ser många i min bransch som bara svamlar. Dessutom är det svårt att felsöka en dator ordentligt, det kan vara så att datorn står under ditt skrivbord och blir för varm där nere.
Värmen är inga problem för jag testa med alla fläktar på 100%, bordsfläkt samt öppet chassi. Komplett i fråga har rätt varmt i sina lokaler utifrån vad de säger.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 08:05   #97
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Okej, jag tror fortfarande att det är nätagget/grafikkortet/moderkortet som spökar. Jag tvivlar inte på att man hade kunnat hitta felet genom att testa med andra komponenter.
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 08:06   #98
jogustaf
Registered User
 
jogustafs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ystad
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Slimfit Visa inlägg
Jag har ett skumt problem som jag tror uppstog när jag tryckte fel knappkombination i winamp. Jag tryckte alt+F3 istället för alt+3 vilket resulterade i att winamp stängdes ner. Efter den tidpunkten så går allt ljud i typ dubbel hastighet så det låter som smurfhits 2001. Det här har påverkat allt ljud oavsett mediaspelare eller om det är mp3, wma, avi, mpeg etc. ALLT ljud som kommer ur datorn är smurfifierat ¤#"%#. Och ja, jag har provat att ominstallerat, avinstallerat en mängd olika mp3-players men alla låter lika illa

Bit i det problemet !

Jag tror inte du behöver formatera. Det är alltid sista utvägen.

Testa att byta drivrutinerna till ljudkortet. Installera om multimediakomponeter i enhetshanteringen.
__________________
Crossfit Ystad
jogustaf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 08:45   #99
Slimfit
Registered User
 
Slimfits avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 410
Citat:
Ursprungligen postat av Konsultfet Visa inlägg
Du har provat om installera hela windows?
Dessutom gör inte alt-f3 något speciellt. Det hela låter mycket underligt. Jag har iofs varit med om speedat ljud men då har en formatering alltid löst problemen.
Berätta mer, det här är helt klart intressant!
Har inte provat att installera om datorn och det är lite problem med det då det är datorn på jobbet som beter sig sähär. Vi har en massa licensservrar och tjafs i CAD som jag inte fixar att confa upp själv och att ta hit en datakonsult pga att jag har speedat ljud i windows ses nog inte allt för positivt av chefen hehe.

Jag ser inte att det kan ha varit nått annat än alt+F3 som skapade problemet eftersom ljudet funkade bra innan och när jag startade winamp direkt efter så var det speedat. Det vore kul att prova alt+F3 hemma för att se om det händer samma sak men jag vågar fan inte göra det. Ingen annan som vill vara testpilot

Har sökt lite sporadiskt på nätet men inte hittat någon hjälp.
__________________
-------------------------------
Nam et ipsa scienta potestas est
Slimfit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 09:03   #100
Slimfit
Registered User
 
Slimfits avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 410
Det funkade att installera om drivisarna till ljudkortet! Att jag inte tänkte på det, doh!

Tack för hjälpen, bra tråd det här
__________________
-------------------------------
Nam et ipsa scienta potestas est
Slimfit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-30, 09:23   #101
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av Slimfit
Och ja, jag har provat att ominstallerat, avinstallerat en mängd olika mp3-players men alla låter lika illa
Antog att det innefattade drivistest
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 01:39   #102
Chaan
Banned User
 
Chaans avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Bland drak- och vampyrtjejer och älvor.
Inlägg: 1 717
Jag fattar inte.

Även fast många ser mig som datanörd säkert (I'm just too white and nerdy osv) men inte hajar jag.

#1. Filezilla säger till mig att inga progam är förvalda när jag försöker öppna filerna jag har på min server. MEN JAG HITTAR ju ingenstans att ställa in de förinställda programmen

#2. Jag använder en brandvägg som heter Sygate Personal Firewall. Inte hajar jag hur allvarligt det är när ikonen blinkar för angrepp och hur allvarligt 'major' eller 'severe' betyder i loggen. Likaledes förstår jag inte varför plötsligt Sygate har valt att börja blockera FIlezilla!!!! Och inte varför det gör varken till eller från när jag bockar för Filezilla som en tillåten applikation i Sygate Personal Firewall.

Problemet är inte egentligen att jag är dum så ni behöver inte använda barnspråk. Jag är inte ens dålig på engelska . Jag har bara dåligt tålamod

/Kalle ANka
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 07:13   #103
Konsultfet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: STHLM
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Jag fattar inte.

Även fast många ser mig som datanörd säkert (I'm just too white and nerdy osv) men inte hajar jag.

#1. Filezilla säger till mig att inga progam är förvalda när jag försöker öppna filerna jag har på min server. MEN JAG HITTAR ju ingenstans att ställa in de förinställda programmen

#2. Jag använder en brandvägg som heter Sygate Personal Firewall. Inte hajar jag hur allvarligt det är när ikonen blinkar för angrepp och hur allvarligt 'major' eller 'severe' betyder i loggen. Likaledes förstår jag inte varför plötsligt Sygate har valt att börja blockera FIlezilla!!!! Och inte varför det gör varken till eller från när jag bockar för Filezilla som en tillåten applikation i Sygate Personal Firewall.

Problemet är inte egentligen att jag är dum så ni behöver inte använda barnspråk. Jag är inte ens dålig på engelska . Jag har bara dåligt tålamod

/Kalle ANka
#1. Du använder filezilla som "explorer" för att öppna filer direkt via FTP alltså? Det enda programmet jag vet som klarar det dugligt är Total Commander. Kan vara värt att testa.

#2. Mjukvarubrandväggar i allmänhet är bara skräp, vet inte hur just sygates bjudning är, jag ska googla lite och kolla idag.

//K-fet
Konsultfet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 09:37   #104
Litecore
Registered User
 
Litecores avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 130
sygate? jag snor en bild av king grub för att visa hur kasst det är
4:e från toppen av de som listas som "very poor" , inte skitbra..

Litecore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 09:40   #105
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Konsultfet Visa inlägg
#2. Mjukvarubrandväggar i allmänhet är bara skräp, vet inte hur just sygates bjudning är, jag ska googla lite och kolla idag.

//K-fet
Ja, privatpersoner behöver ju verkligen köpa hårdvarubrandväggar.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)