Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-30, 08:53   #1561
rememberence
Registered User
 
rememberences avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 364
Du går in på http://www.google.se
Skriver in sökord i stil med "using windows filesharing"
Letar lite i sökresultaten, på dom 5 första resultaten hittar du en liknande länk:
http://www.microsoft.com/windowsxp/u...ain/share.mspx

Svårare än så är det faktiskt inte!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:14   #1562
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Jag har fått en trojansk häst, Den ligger vid c:\windows\system32\__c003fb36.dat.
Mitt virusprogram får inte bort den, Hur gör jag sneela hjälp
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:18   #1563
Granatgiraffen
Registered User
 
Granatgiraffens avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av Otto GROV Visa inlägg
Jag har fått en trojansk häst, Den ligger vid c:\windows\system32\__c003fb36.dat.
Mitt virusprogram får inte bort den, Hur gör jag sneela hjälp
Beror ju på vilken det är. Googla på den.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:26   #1564
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Trojan.Win32.Inje heter den, Kom till en porr sida när ja googlade den
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:27   #1565
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av Otto GROV Visa inlägg
Jag har fått en trojansk häst, Den ligger vid c:\windows\system32\__c003fb36.dat.
Mitt virusprogram får inte bort den, Hur gör jag sneela hjälp
Dom där namnen är slumpmässiga; det säger inget om vilken trojan du har.

Ladda hem Malwarebytes Antimalware och/eller SUPERAntiSpyware. Chansen att någon av dessa kan hitta och ta bort vad det än är är stor.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 21:30   #1566
Otto GROV
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 160
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Dom där namnen är slumpmässiga; det säger inget om vilken trojan du har.

Ladda hem Malwarebytes Antimalware och/eller SUPERAntiSpyware. Chansen att någon av dessa kan hitta och ta bort vad det än är är stor.
Ok har testat SUPERAntiSpyware den hittar inget testar det andra programet nu då .
__________________
Member - Team Leifi

Citat:
Ursprungligen postat av Danny Devito Visa inlägg
Otto GROV på 3:e plats. Alltid solbränd, deffad, välklädd, dyra kläder, ghey, håmå, tar alltid en massa spännbilder, flexar på krogen och såna krej.
Otto GROV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 18:47   #1567
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Nu jävlar står djävulen och knackar på dörren. Hade inte tänkt dricka mig snorfull idag, men funderar på det starkt efter att ha varit i kontakt med min brorsas bärbara Asusdator. Maken till värdelöst jävla PISS har jag aldrig handskats med. Problemet:

TV-Out. En så enkel grej! Men ack nej... De enda upplösningarna själva datorskärmen verkar greja är 800*600 och 1280*800. Den senare lär ju vara native-upplösningen för skärmen? När jag väljer någon annan upplösning så blir allt större, och för att komma åt säg klockan i högra nedre hörnet, måste jag dra med musen dit för att bilden ska "följa med" och visa det om ni förstår. Fine, vi kör på 1280*800! MEN FAN NEJ. I med S-Video sladden, och på med TVn, som är en Samsung LCD på 32" f.ö., och försöker få igång det. Jag är jävligt van vid nVidias drivisar, och gick därmed in på Skärminställningarna genom att högerklicka på skrivbordet, välja Egenskaper osv ni vet. Men det funkade inte. Gick inte att få datorn att skicka ut signal på sladden till tvn. Nähä, man kanske ska använda sig av det inbyggda skitets egna drivrutiner då. Ner i högra hörnet, och klicka mig in på SiS egna meny och inställningar. Där gick det, jag lyckades sätta igång tv-ut-signalen. Bild på tvn direkt till och med. Men upplösningen var heeeelt fucked. Datorn fick 800*600 och tvn likaså. Så jag försökte ändra till 1280*800 för datorn och 1024*768 för TVn, som jag tror är dens native. Men inte fan gick det. Då blir datorns skärm precis som innan när man försökte välja 1680*1050, att man får dra sig fram på skärmen med musen för att se allt. Likadant på tvn, bakgrundsbilden ser man bara 50% av, och resten ligger utanför bild. Ärligt, varför?

Jag har provat ALLA möjliga kombinationer av upplösningar och inställningar, men inget vill funka. Det enda som funkar är 800*600 på både skärm och tv. Får jag inte skiten till att funka så ska jag testa med en VGA-sladd. Men jag kan inte tänka mig att det skulle funka så mycket bättre. Kan verkligen inte förstå varför det inte funkar?! Är drivrutinerna så jäkla gamla att dom inte pallar med TV-out? Datorn är från 2005, drivrutinerna likaså. SiS verkar ju i princip ha gått i konkurs om man kollar deras pinsamt fula webbplats. Och på Asus sida fick man inte mycket till hjälp.

Vad tror ni?
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 21:01   #1568
lovejude
Registered User
 
lovejudes avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 182

Hejsan,
Har nämligen skaffat en Acer Aspire 7520 för ett tag sedan. Det är först nu som jag installerade Windows Vista Ultimate, upptäckte direkt att "Empowering Technology" inte fungerade, men det fixade jag lätt genom att ladda hem det igen, så alla komponenter funderar alldeles utmärkt. Men det kvarstår ett problem, ett rätt så stort problem. Grafikkortet drivisarna har inte installerats och hittar inte dem. Så jag undrar vart man kan ladda hem driv rutiner till "Geforce 8600M GS - 1280MB" till Vista 32 bitars. Försökte ladda hem från NVIDIA hemsidan, men funderade visst inte. Kan någon skicka länk vart jag kan ladda hem dem? Please
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ight=marcellus
lovejude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 21:14   #1569
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
http://downloads.guru3d.com/Videocards---NVIDIA-GeForce-Vista-32|64_c32.html
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 21:26   #1570
Granatgiraffen
Registered User
 
Granatgiraffens avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Nu jävlar står djävulen och knackar på dörren. Hade inte tänkt dricka mig snorfull idag, men funderar på det starkt efter att ha varit i kontakt med min brorsas bärbara Asusdator. Maken till värdelöst jävla PISS har jag aldrig handskats med. Problemet:

TV-Out. En så enkel grej! Men ack nej... De enda upplösningarna själva datorskärmen verkar greja är 800*600 och 1280*800. Den senare lär ju vara native-upplösningen för skärmen? När jag väljer någon annan upplösning så blir allt större, och för att komma åt säg klockan i högra nedre hörnet, måste jag dra med musen dit för att bilden ska "följa med" och visa det om ni förstår. Fine, vi kör på 1280*800! MEN FAN NEJ. I med S-Video sladden, och på med TVn, som är en Samsung LCD på 32" f.ö., och försöker få igång det. Jag är jävligt van vid nVidias drivisar, och gick därmed in på Skärminställningarna genom att högerklicka på skrivbordet, välja Egenskaper osv ni vet. Men det funkade inte. Gick inte att få datorn att skicka ut signal på sladden till tvn. Nähä, man kanske ska använda sig av det inbyggda skitets egna drivrutiner då. Ner i högra hörnet, och klicka mig in på SiS egna meny och inställningar. Där gick det, jag lyckades sätta igång tv-ut-signalen. Bild på tvn direkt till och med. Men upplösningen var heeeelt fucked. Datorn fick 800*600 och tvn likaså. Så jag försökte ändra till 1280*800 för datorn och 1024*768 för TVn, som jag tror är dens native. Men inte fan gick det. Då blir datorns skärm precis som innan när man försökte välja 1680*1050, att man får dra sig fram på skärmen med musen för att se allt. Likadant på tvn, bakgrundsbilden ser man bara 50% av, och resten ligger utanför bild. Ärligt, varför?

Jag har provat ALLA möjliga kombinationer av upplösningar och inställningar, men inget vill funka. Det enda som funkar är 800*600 på både skärm och tv. Får jag inte skiten till att funka så ska jag testa med en VGA-sladd. Men jag kan inte tänka mig att det skulle funka så mycket bättre. Kan verkligen inte förstå varför det inte funkar?! Är drivrutinerna så jäkla gamla att dom inte pallar med TV-out? Datorn är från 2005, drivrutinerna likaså. SiS verkar ju i princip ha gått i konkurs om man kollar deras pinsamt fula webbplats. Och på Asus sida fick man inte mycket till hjälp.

Vad tror ni?
Kolla vad det är för grafikkort och ladda ner nya på nvidias hemsida. Bärbara har väl alltid en såndär fin knapp FN+7 eller så så kan man skifta mellan skärmarna. Testa att enbart ha på den externa skärmen och se vad du kan skifta mellan för upplösningar då.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 21:37   #1571
lovejude
Registered User
 
lovejudes avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
http://downloads.guru3d.com/Videocards---NVIDIA-GeForce-Vista-32|64_c32.html


Laddade hem "GeForce Forceware Vista 177.92 32-bit" Är det den versionen?
Utifall att man skulle installera fel och datorn blir helt paj igen
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ight=marcellus
lovejude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 00:32   #1572
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Kolla vad det är för grafikkort och ladda ner nya på nvidias hemsida. Bärbara har väl alltid en såndär fin knapp FN+7 eller så så kan man skifta mellan skärmarna. Testa att enbart ha på den externa skärmen och se vad du kan skifta mellan för upplösningar då.
Det är ju tyvärr inte nvidia som tillverkat grafikkretsarna, utan SiS
Men jag ska prova med en VGA-sladd imorrn. Hoppas fan det funkar.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 00:34   #1573
bear.flowertwig
Fluortanten
 
bear.flowertwigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 4 176
Finns det några windowsfiler man kan radera med glatt humör?
__________________
No homo IMHO.
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 04:19   #1574
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av lovejude Visa inlägg
Laddade hem "GeForce Forceware Vista 177.92 32-bit" Är det den versionen?
Utifall att man skulle installera fel och datorn blir helt paj igen
Det är en beta. Det står vilka drivrutiner som är officiella och vilka som är beta.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 04:20   #1575
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Finns det några windowsfiler man kan radera med glatt humör?
Ja, men varför skall man? Dagens hårddiskar brukar vara så stora att några tiotal MB inte spelar någon roll. Använder man t ex CCleaner får man bort skräpet.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)