Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-10, 20:32   #1
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Vad fasiken gör man åt ensamhet?

Känner mig väldigt ensam och har knappt några vänner kvar. Flyttat runt rätt mycket i livet och befinner mig nu i en mellanstor stad där jag inte känner en kotte, bott här i ett halvår och är fortfarande lika ensam som den dagen jag kom hit.

Jag isolerade mig i mina yngre år pga en depression som jag senare kom underfund med berodde på en hormonbrist. Den är nu åtgärdad och jag mår bra på så vis men jag saknar ju fortfarande gemenskap och kompisar.

Någon här inne som hittat vänner och ett umgänge senare i livet, alltså efter 20års åldern?

Fan ska man leva såhär hela sitt liv nu eller Dåligt mår man.
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 20:37   #2
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Det går, men det kräver tålamod och en del jobb. Vilken del av sverige? Det finns en del kulturella skillnader
__________________
Sporadisk träningsdagbok 2002 - 2024

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 20:37   #3
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Sysslat med någon sport/aktivitet?

Sök isf upp någon lokal klubb som sysslar med det, lättaste sättet att lära känna nya personer är om man har en gemensam hobby/aktivetet att samlas runt
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:01   #4
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Delen av Sverige är Örebro! Flyttade hit pga tjejen (Big mistake!!) som nu tagit slut. Jobbar som drifttekniker här, härliga arbetskamrater men dom är alla typ 45+ medans jag är 29, man vill ju gärna ha lite polare i sin egna ålder också.

Nja, jag lade ner fotbollen och hockeyn när jag var 15 och blev fast i datorspelsträsket, ett träsk som höll mig kvar till jag var 25 år gammal.

Genom ensamheten har man ju också missat vissa saker, typ åka på resor med polarna och så, det är saker jag aldrig gjort så har inga roliga historier om sånt att berätta.

Det enda jag har är väl ett relativt gott utseende så man har lätt att träffa brudar genom tinder, men det ger knappast något i det långa loppet, känns som om att man behöver någon form av grabbgäng, eller i alla fall ett par manliga polare för att må bra, livet blir rätt trist utan det!
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:06   #5
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Använder du sociala medier? Det som gäller nu för tiden, så folk tar kontakt med varandra. Sen kanske fördjupa den genom att börja ringa varandra.

Jag själv gör inte det. Men jag klagar inte. Ensamhet är inte kul men hellre det än att spela med i charaden som pågår nu. Det offentliga rummet har tagits över av bajsmännisnor.

Många, många helt "normala" lider av ensamhet precis som dig. Det här samhället är sjukt.
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:07   #6
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Prova Squash? Eller paddeltennis, det kör man alltid dubbelt, så där kan man träffa vänner!
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:07   #7
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av JohanOrving Visa inlägg
Genom ensamheten har man ju också missat vissa saker, typ åka på resor med polarna och så, det är saker jag aldrig gjort så har inga roliga historier om sånt att berätta.
Ett tips är att inte romantisera saker du har missat. Jag har åkt på suparresor med polarna, och jag har backpackat, jag lyckades varken eller upptäcka mig själv. Jag lyckades mest skaffa ångestfulla minnen över dumheter jag gjorde på fyllan, eller ännu värre, var så full att jag inte ens minns dumheterna.

Det har sagts förut, men det tål att sägas igen: Folk är inte lika lyckliga som de verkar på Facebook och Instagram.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:09   #8
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Använder du sociala medier? Det som gäller nu för tiden, så folk tar kontakt med varandra. Sen kanske fördjupa den genom att börja ringa varandra.

Jag själv gör inte det. Men jag klagar inte. Ensamhet är inte kul men hellre det än att spela med i charaden som pågår nu. Det offentliga rummet har tagits över av bajsmännisnor.

Många, många helt "normala" lider av ensamhet precis som dig. Det här samhället är sjukt.
Ja jag använder väl facebook som jag haft i 10 år, instagram och snapchat har jag inte!

Jo, det kanske är rätt normalt nu för tiden, likän förbaskat tråkigt!
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:10   #9
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ett tips är att inte romantisera saker du har missat. Jag har åkt på suparresor med polarna, och jag har backpackat, jag lyckades varken eller upptäcka mig själv. Jag lyckades mest skaffa ångestfulla minnen över dumheter jag gjorde på fyllan, eller ännu värre, var så full att jag inte ens minns dumheterna.

Det har sagts förut, men det tål att sägas igen: Folk är inte lika lyckliga som de verkar på Facebook och Instagram.
Det stämmer säkert, men det är nog något man bara kan säga när man upplevt det. Tex som folk som är rika som säger att pengar är inget att ha! Eller ja, du fattar.

Suger i alla fall att vara helt ensam, fan ska man göra, saker och ting tappar liksom mening när man inte har någon att dela det med.

Ibland ser man typiska action-serier, typ motorcykelgäng osv och tänker på vad roligt det skulle vara att få vara med i ett "gäng" på det viset, sammanhållningen, jag tror det kan var nedärvt det där, man vill höra till.
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:11   #10
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av JohanOrving Visa inlägg
Ibland ser man typiska action-serier, typ motorcykelgäng osv och tänker på vad roligt det skulle vara att få vara med i ett "gäng" på det viset, sammanhållningen, jag tror det kan var nedärvt det där, man vill höra till.
Det tror jag också. Jag tror på att börja med en idrott, det brukar vara bra sammanhållning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:13   #11
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Lite korpeninnebandy? Fotboll? Styrkelyft/tyngdlyftning? Bridge?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:21   #12
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Lite korpeninnebandy? Fotboll? Styrkelyft/tyngdlyftning? Bridge?
Jag tränar mycket på gym, gjort i flera år, därav forumvalet

Men jag kan ju inte påstå att gymträning är det mest sociala, de flesta har headphones och verkar vara inne i sin egna lilla värld. Jag ska väl erkänna att jag är densamma där dock. Men verkar inte vara det optimala ställen att träffa polare på något sätt.

Korpen har jag inte provat på, kanske bör göra det.


Jag har ju också haft tankar på att omskola mig efter snart 8 år i nuvarande bransch, bra betalt pga skiftarbeten men det sliter att jobba treskift och jag har gjort det sen jag var 22, börjar lessna på arbetet i allmänhet också. Finns ju ett universitet i denna stad vet jag, men då måste man komma på vad man vill studera till också

Jaja ... Sjukt tråkigt i alla fall. Kanske man skulle intressera sig i hockey igen och gå på matcherna som går här, Örebro har ju ett rätt bra lag Vet inte om man kan hitta gemensamt på ett sådant sätt kanske?

Killar relaterar man ju till genom att snacka i princip sport, öl .. bilar, brudar .. samt övrigt eventuellt speciellt intresse som något datorspel etc.
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:28   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av JohanOrving Visa inlägg
Jag tränar mycket på gym, gjort i flera år, därav forumvalet

Men jag kan ju inte påstå att gymträning är det mest sociala, de flesta har headphones och verkar vara inne i sin egna lilla värld. Jag ska väl erkänna att jag är densamma där dock. Men verkar inte vara det optimala ställen att träffa polare på något sätt.
Han sa inte "gymträning", han sa "tyngdlyftning/styrkelyft". Det är en helt annan grej. Man lyfter en trereppare, sen går man runt och snackar med de andra klubbmedlemmarna under den tio minuter långa setvilan, innan man drar nästa trereppare och gör om processen. Inga hörlurar så långt ögat kan nå. Efter tre timmar avslutar man med två set chins och ett set mage, och går hem.

Angående att plugga så tycker jag det är vedervärdigt om man inte är superintresserad, men jag vet andra som lyckats bra med att "bara ta något".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-11-10 klockan 21:30.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:31   #14
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av JohanOrving Visa inlägg
Jag tränar mycket på gym, gjort i flera år, därav forumvalet

Men jag kan ju inte påstå att gymträning är det mest sociala, de flesta har headphones och verkar vara inne i sin egna lilla värld. Jag ska väl erkänna att jag är densamma där dock. Men verkar inte vara det optimala ställen att träffa polare på något sätt.

Korpen har jag inte provat på, kanske bör göra det.


Jag har ju också haft tankar på att omskola mig efter snart 8 år i nuvarande bransch, bra betalt pga skiftarbeten men det sliter att jobba treskift och jag har gjort det sen jag var 22, börjar lessna på arbetet i allmänhet också. Finns ju ett universitet i denna stad vet jag, men då måste man komma på vad man vill studera till också

Jaja ... Sjukt tråkigt i alla fall. Kanske man skulle intressera sig i hockey igen och gå på matcherna som går här, Örebro har ju ett rätt bra lag Vet inte om man kan hitta gemensamt på ett sådant sätt kanske?

Killar relaterar man ju till genom att snacka i princip sport, öl .. bilar, brudar .. samt övrigt eventuellt speciellt intresse som något datorspel etc.
Börja på en styrkelyftarklubb, folk är helt annorlunda där. Styrkelyftare och tyngdlyftare är förbannat trevliga!
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 21:32   #15
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Försök träffa en tjej och skaffa barn, då har du ingen ensamhet på länge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)