Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-01, 14:19   #1
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Hur ska man orka träna på vanlig mat?

Jag äter nu sen en tid tillbaka endast s.k "clean-food" som jänkarna säger. Och innan någon ska flika in med...If It Fits Your Macros...nej, jag tror inte på det. Jag vill vara hälsosam också.

Har gått ner några kg utan att ens anstränga mig. Bara genom att rensa ut all skit.

Mitt problem: Jag orkar inte träna så mycket som jag gjorde innan. Idag t.ex hade jag rygg på schemat men jag orkade fan inte, så det blev armar istället.

Och jag ryggar generellt för tunga övningar, gärna triceps pushdown istället för smalbänk o.s.v.

Går det att lösa det här problemet, så att man orkar träna ordentligt utan att börja svälla?
Crillos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 14:24   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Går du ner i vikt äter du mindre än vad din kropp behöver och då ger det sig självt att träningen går sämre. När kroppen tvingas bryta ned sig själv och använda det som energi blir det jobbigare än när det finns tillräckligt med energi från födan.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 14:43   #3
Phjanton
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 148
Äter du begränsat med kolhydrater så är det en bra idé att käka större del av dom innan träningen.
Phjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 14:50   #4
LeBraun23
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av Crillos Visa inlägg
Jag äter nu sen en tid tillbaka endast s.k "clean-food" som jänkarna säger. Och innan någon ska flika in med...If It Fits Your Macros...nej, jag tror inte på det. Jag vill vara hälsosam också.

Har gått ner några kg utan att ens anstränga mig. Bara genom att rensa ut all skit.

Mitt problem: Jag orkar inte träna så mycket som jag gjorde innan. Idag t.ex hade jag rygg på schemat men jag orkade fan inte, så det blev armar istället.

Och jag ryggar generellt för tunga övningar, gärna triceps pushdown istället för smalbänk o.s.v.

Går det att lösa det här problemet, så att man orkar träna ordentligt utan att börja svälla?
Då äter du med rejält underskott?

Själv har jag börjat äta nyttigare genom att kraftigt minska på fettet och i princip helt utesluta onödigt socker i kakor, läsk, bullar, godis osv.

Har mer energi till träningen, äter troligen på balans ungefär. Går ej ner i vikt men man ser skillnad i spegeln.
LeBraun23 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 18:35   #5
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Går du ner i vikt äter du mindre än vad din kropp behöver och då ger det sig självt att träningen går sämre. När kroppen tvingas bryta ned sig själv och använda det som energi blir det jobbigare än när det finns tillräckligt med energi från födan.
Följdfråga på det här - är det vanligt att pulsen stiger mer än vanligt vid viss träningsintensitet, främst konditionsträning, när man går på energiunderskott? Anekdotiskt kan jag själv uppleva den korrelationen.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 19:07   #6
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Du har troligtvis begränsat dig för mycket i ditt kostschema och tagit bort för mycket energirika livsmedel.

Vad äter du?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 20:06   #7
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Kolhydrater och kaffe före passet, och kanske en banan att käka under passet om man får slut på energi. Det gör väldigt stor skillnad för mig.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 22:54   #8
FknGainzBro
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Ort: https://t.me/pump_upp
Inlägg: 113
Du kan ju räkna macros och äta "rent" samtidigt.

Skickat från min G8141 via Tapatalk
FknGainzBro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-01, 22:55   #9
FknGainzBro
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Ort: https://t.me/pump_upp
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Följdfråga på det här - är det vanligt att pulsen stiger mer än vanligt vid viss träningsintensitet, främst konditionsträning, när man går på energiunderskott? Anekdotiskt kan jag själv uppleva den korrelationen.
Själv upplever jag motsatsen

Skickat från min G8141 via Tapatalk
FknGainzBro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 16:58   #10
Beron78
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av FknGainzBro Visa inlägg
Själv upplever jag motsatsen

Skickat från min G8141 via Tapatalk
Upplever också motsatsen, dock krävs en tids underskott. Att hoppa över frukost en dag räcker inte, minst veckas konstant underskott.
Beron78 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)