Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-09, 21:03   #1
Fredric_83
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Öka volym.. hjälp

Hejsan det e så att jag vill få stor volym på mina muskler så jag undrar hur man ska man lyfta sina vikter??? t ex Köra tungt och ta i så man nästan skiter ner sig och lyfta det typ 8 gånger i 4 repetioner eller ska jag lyfta lagom och göra typ 12 lyft med 4 repetioner.. jag e mycket förvirrad för många säger olika, jag skulle va mycket tacksam för svar från nån som vet....
  Svara med citat
Gammal 2002-04-09, 21:34   #2
The Dwag
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Vi andra som tränar här vill inte ha volym på musklerna eller ?

Det finns nog inga knep till volym... utan det krävs flera års hård träning! Vilket set antal och reps som passar dig får du nog prova dig fram till !
  Svara med citat
Gammal 2002-04-10, 22:11   #3
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

om du kör fler set med mer repetioner kommer musklerna se större ut för tillfället.. speciellt efter du tränat o tränar du regelbundet kommer detta öka volymen i början. Men vem vill ha tomma muskler som är stora.. Kanske ser sött ut men är som att ha en skalle utan hjärna
/mvh stybban
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-11, 08:48   #4
hulken
Registered User
 
hulkens avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Skelleftehamn
Inlägg: 673
Post

Koncentrera dig på basövningar typ Marklyft,Benböj,Bänkpress,Militärpress,Stångrodd,B icepscurl med stång,
Du bör träna tungt ca 4-8 reps,varje rep ska gå långsamt ner och explosivt upp,tycker 4-6 set/övning bör räcka(uppvärmning ej inräknad)kör ej övningarna för ofta,låt det gå ca 5-6 dager mellan tex marklyften.Sen så måste du prova vad som passar dig själv bäst typ köra så tungt att du nästan spyr eller köra lite lättare och köra fler set,själv så tycker jag det funkar bäst att ligga på ca 80% av max och köra fler set,men på det sista setet ska det vara blytungt,vila ej för kort eller för länge mellan seten,nånstans mellan 2-4 minuter bör du ligga,du får prova dig fram.

Lycka till,
__________________

>>>>> Je Suis Fort <<<<<
hulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-11, 10:31   #5
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av stybb:
<STRONG>om du kör fler set med mer repetioner kommer musklerna se större ut för tillfället.. speciellt efter du tränat o tränar du regelbundet kommer detta öka volymen i början. Men vem vill ha tomma muskler som är stora.. Kanske ser sött ut men är som att ha en skalle utan hjärna
/mvh stybban</STRONG>

Det svaret var luddigt...
  Svara med citat
Gammal 2002-04-11, 11:11   #6
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

jag är luddig.. lyssna inte :o
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)