Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-03, 20:33   #1
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Question Kostprogram..

Ok, har skrivit på ett annat forum om mitt kost schema, men inte fått nåt svar.. sååå, nu provar jag här istället..

Copy&Paste:

Hade tänkt lägga om kosten nu till sommaren, å jag vill öka i muskelmassa.. så gott de går utan att lägga på mig alltför mycket fett. (ingen bulk alltså)
Men jag är tyvärr lite begränsad av vad jag kan äta eftersom jag käkar lunch på mitt sommarjobb, å där e de bestämda måltider.. samma gäller middagen ibland (jobbar ibland förmiddag, ibland eftermiddag)
Så jag har gjort mitt bästa att sätta ihop ett schema med dom förutsättningar (och det lilla kostvetande) jag har. Vill gärna ha kommentarer och/eller bättre förslag på upplägg.

Mån-Fre
-----------
05:00 - 1 portion Glutamin, 1 kapsel Multivitamin tillskott i 1 glas juice, 1 portion VP2

05:30 - Träning.

06:30 - 1 glas juice, 1 portion Protein, Måltid 1: omelett på 5 äggvitor + bröd

07:00 - 1 portion Glutamin, Måltid 2: Tonfisk sallad.

09:30 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk) + VP2

12:00 - Måltid 3: Lunch

14:30 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk) + VP2

17:00 - Måltid 4: Middag

19:00 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk)

21:00 - 1 kapsel Multivitamin +juice, 1 portion VP2.

Lör-Sön
-------
09:00 - Multivitamin + 1 glas Apelsin juice, 1 portion VP2, Bran Flakes å fil.

12:00 - Lunch

14:30 - Mellanmål + VP2

16:30/17:00 - Middag

19:00 - Mellanmål

21:00/22:00 - 1 portion VP2 + Multivitamin i juice.
  Svara med citat
Gammal 2002-06-04, 23:51   #2
supremo
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Hällefors
Inlägg: 1 323
Post

Träningen 05:30, det är på gymmet antar jag? Skulle tro att du får i dig för lite mat, för att palla med ett gympass, med ordentlig intensitet...Det är vad jag tror alltså
__________________
Jaha, du tänker så.
supremo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-06-05, 00:17   #3
steefann
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

för all del, om du orkar så.....

Se bara till att inte äte för lite fett efterssom du inte verkar äta något märkbart fett i dina mellanmål. Ta reda på ungefär hur mycket fett du får i dig lunch/middag och får du i dig för lite får du justera det.

Protein verkar du inte ha problem med och du äter multivitamin och frukt vilket är bra. Tänk på att det är stor skillnad på frukt och frukt. Äpple är långsamma kolhydrater medan banan är snabba, d.v.s. kan det vara en bra ide att undvika banan på kvällen men ett bättre val efter träning.

Jag förmodar att du är medveten om att ljust bröd inte alls är lika bra för kroppen som mörkt grovt bröd.
  Svara med citat
Gammal 2002-06-06, 18:37   #4
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Ok, har ändrat mitt schema nu.. men ni som undrade om lunchen och middagen: jag kan inte bestämma dom måltiderna alltid, eftersom jag äter dom på jobbet. Kan iof försöka hinna laga till egen mat å ta med.. kan juh fråga ifall det finns någon micro där. Finns de inte micro så kan de bli lite svårt.
Och jag har fått tag i ett recept på en smarrig protein kaka, å varje bit innehåller 20gram fett (det mesta fleromättat), 23gram kolhydrater (både snabba och långsamma) och 22gram protein.. känns som ett bra mellanmål.
Jaja, mitt nya schema då:

06:30 - 1 kapsel Multivitamin i juice, 1 portion VP2

(om jag är ledig från jobbet:
07:00 - jogga 15-20 min
07:30 - 1 glas apelsin juice, VP2)

07:30 - Havregrynsgröt

09:00 - Tonfisk sallad, Protein kaka

11:00 - Lunch: ?? (åt idag köttbullar o spaghetti)

13:00 - Mellanmål: Protein kaka + frukt.

15:00 - Havregrynsgröt

15:30 - Glutamin

16:00 - Träning

17:00 - Apelsin juice + VP2 + Banan + Middag: ?? (idag lövbiff + potatis + sallad)

17:30 - Glutamin

19:00 - Proteinkaka + frukt (kanske käkar gröt istället.. inte helt klar på den punkten.. andra förslag?)

21:00 - 1 kapsel Multivitamin, VP2, fika: bröd, mjölk.

Försöker hela tiden förbättra kosten.. så alla förslag som kan funka, tillsammans med arbets tiderna, är välkomna.
  Svara med citat
Gammal 2002-06-06, 20:43   #5
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hm.. ok, har kört efter schemat, som jag postade här ovan nyligen, hela dagen idag.. å efter en titt i spegeln å en koll på vågen, så bara idag har jag gått upp 3kg.. å jag har KAGGE!!
Undrar om jag verkligen behöver äta sådär mykke.
Äh.. imorrn e de skolavslutning, så jag får tänka på de senare.. g'night folks.
//FEEET jävla Bastubo.
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)