Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-13, 10:50   #4306
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Du får lämna din plats till snubben du sparkade
Haha det var ju typ min främsta insats någonsin i klubben så det hade inte varit populärt! Idag kan jag nästan ha lite svårt att förstå att jag vågade göra det, jag som är så konflikträdd. Han verkar dock inte ha så mycket hard feelings då han titt som tätt gillar mina Bubbis-inlägg.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 19:32   #4307
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
14/5

Press
40x10
50x5
55x5
60x5
62,5x4
65x4
45x10

Lutande hantelpress
32,5x8
32,5x8
32,5x6
32,5x6

Latsdrag
4 set

Rodd
3 set

Biceps
3 set

Går otroligt långsamt framåt i pressen, var fan är muskelminnet? Tappat allt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 05:26   #4308
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Tror inte det är muskelminnet det är fel på, snarare ditt pannben. Var inte rädd för att våga pressa dig själv hårdare.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 08:26   #4309
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Tror inte det är muskelminnet det är fel på, snarare ditt pannben. Var inte rädd för att våga pressa dig själv hårdare.
Tack för tipset, ska tänka på det till nästa gång! Hoppas att det går bra på lördag även om jag är tämligen övertygad om att du gör "en pepplez" och viker ned dig, men håller tummarna för dig, mr Choke

Har gjort digra efterforskningar på egen hand samt skrivit med en sjukgymnast och kommit fram till att jag ska låta svullnaden gå ned rejält innan jag börjar försöka jogga igen. Detta suger givetvis röv men någonstans har jag accepterat detta och känner ingen stress. Det är mer att livet blir lite torftigare. Foten är fortsatt svullen men igår så såg jag ett par ådror på den och det tror jag inte att jag har sett sedan stukningen. Jag skulle med fördel kunna cykla som konditionsträning tills det har blivit bättre men tyvärr så avskyr jag ju träningsformen och bara tanken på mer än 10 min på en träningscykel på gymmet gör att jag får panik. Det har även gått upp för mig att jag med stor sannolikhet får ställa in 5K-loppet den 28:e maj.

Jag ska försöka styrketräna så mycket som möjligt den här veckan i brist på annat. Har inte testat att böja/marka ännu och det är mycket möjligt att det faktiskt fungerar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 09:24   #4310
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
. Det har även gått upp för mig att jag med stor sannolikhet får ställa in 5K-loppet den 28:e maj.

Jag ska försöka styrketräna så mycket som möjligt den här veckan i brist på annat. Har inte testat att böja/marka ännu och det är mycket möjligt att det faktiskt fungerar.
Du kanske vilar dig till världens formtopp för just 5k!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 09:30   #4311
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Du kanske vilar dig till världens formtopp för just 5k!
Just nu ser det ut att bli åtminstone två veckors total vila och därefter vill man ju börja lugnt, att dra av fem km på tid så snart efter en stukning känns varken särskilt hoppfullt eller klokt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 12:12   #4312
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Just nu ser det ut att bli åtminstone två veckors total vila och därefter vill man ju börja lugnt, att dra av fem km på tid så snart efter en stukning känns varken särskilt hoppfullt eller klokt.


Nej, där lär du verkligen inte prestera något vidare. Ser framför mig hur det blir skämskudde när man ser din tid på Strava *skruvar på mig*

Tack för lyckoönskningarna. Just nu säger vädret sol fredag och söndag, och regn lördag. Skönt att det inte är varmt som förra året, men regn är ju rätt kasst det med.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-15, 14:13   #4313
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Nej, där lär du verkligen inte prestera något vidare. Ser framför mig hur det blir skämskudde när man ser din tid på Strava *skruvar på mig*

Tack för lyckoönskningarna. Just nu säger vädret sol fredag och söndag, och regn lördag. Skönt att det inte är varmt som förra året, men regn är ju rätt kasst det med.
Regn är väl inget man drömmer om men å andra sidan så springer du på asfalt och om det snarare är åt duggregnshållet så är det nog lugnt, kanske rentav bara skönt. Hade det varit i skogen hade det ju bara varit att ge upp alla tidsmål men så länge som det inte blir vattenpölar i form av mindre sjöar så tror jag inte att det är så farligt.

1:39:30 tror jag att jag fick i fjol, så det kan du ju ha som en minimorot.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 10:00   #4314
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Gick en längre promenad igår med kompisen som har varit i Australien. Till att börja med så sög det stenhårt att inte kunna springa när det är en lugn och stillsam vårkväll där solen ligger lågt, vinden är obefintlig och tempen perfekt. Sedan blev det inte bättre av att jag knallade runt med en kompis som jag inte hade sett sedan januari och som är skitsugen på att rivstarta sin löpträning. Slutligen så ömmade den yttre fotknölen(den är värst) till ganska rejält av knallandet och den enda känslan man fick var "jaha, det här dröjer nog ett tag". Vi gick kanske åtta km och det verkar alltså vara lite för långt för att det ska gynna fothelvetet. Min plan var annars att gå halvlångt mer eller mindre varannan dag för att 1) ha någonting att göra, 2) komma ut lite och 3) bränna lite kcal. Men nej nej, det var för mycket begärt. Bulan på knölen är den trånga faktorn och den måste gå ned. När jag lade mig i soffan efter turen så pulserade den lite och det var återigen lite osoft att ha foten i högt läge. Det gör inte direkt ont men det är tillräckligt obehagligt för att jag efter 15-30 min ska vilja ta ned foten. Man känner liksom hur knölen jobbar.

Om jag tänker bort skadan och övertygar mig själv om att detta är över snart så är annars tillvaron rätt nice nu när han är hemma. Han är alltid på och han är på min nivå. Exempelvis så är även hans närmsta mål att springa sub 20 på femman. Det är en person som jag kan få med på allt ifrån intervallpass till tvåmilare och som håller nästintill exakt mitt tempo. Han har dessutom föreslagit att vi ska åka upp till hans stuga i Sälen och springa på fjällen någon helg framöver, bara en sådan grej!

Det är stört hur lite man har att göra när man inte kan träna. Igår försökte jag desperat få med någon på biljard och öl - på en onsdag! Kan knappt minnas sist jag försökte få ihop något sådant på en veckodag
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 21:14   #4315
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
16/5

Press
40x10
50x2
60x2
65x2
70x2 suck
60x5

Lutande hantelpress
35x8
40x3 rövlyft
35x7
35x6

Bröstpress
4 set

Triceps
6 set

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 08:30   #4316
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Kollade vad jag hade gjort tidigare i hantelpress(plan) och det var 45x10 och 50x6. Det verkar vara två legitima pb:n. Fixar jag 40x8 i lutande varianten så får jag anse mig vara inom godkänt avstånd från detta. Det är synd att det är en så fruktansvärt bökig övning för den är faktiskt ganska rolig - och skön. Jag testade även knäböj igår men jag kan inte gå ned tillräckligt djupt utan att vinkla fotleden så den får uteslutas tills allt är bra igen. Testar marklyft i eftermiddag.

Senaste sju dagarna har jag en medelvikt på 88,2 kg. Det är förvisso godkänt men jag har märkt att jag får problem så fort jag slutar löpa. Behovet av att lyxa till hemmakvällen med godis ökar markant och jag hade med största sannolikhet kunnat ha en siffra på sub 88 kg om jag hade gjort det jag borde ha gjort istället för att ge efter för begären.

Annars så har det hänt en ganska kul grej Jag är ju som ni vet lagledare för ett Korpen-lag och detta lag består utav ett par riktiga praktegon(vilket jag älskar). Det brukar jag använda för att reta mina medspelare. Under en utekväll så berättade jag min ranking över de typ fem bästa spelarna där jag placerade en av de självgoda, och duktiga, på typ plats fyra. Han vägrade acceptera detta och blev nästan lite sur, "hur fan kan jag ligga efter X!?" Det är så roligt eftersom att det är något jag drar från röven OCH en subjektiv åsikt från någon som har ett ganska kasst fotbollsöga. Detta fortsatte sedan med att en f.d. spelare, vi kallar honom J, som har flyttat till Stockholm och är jätteduktig på fotboll frågade var jag placerade honom. Jag gav honom epitetet "näst bäst i klubben genom tiderna" och hyllade honom lite. Han svarade "du kan väl inte på riktigt anse att W är en bättre fotbollsspelare än mig?"(W är vår bästa spelare och någon som jag på skoj, för att det stör de andra i laget, hyllar orimligt mycket).

Detta startade en LÅNG diskussion. Även om jag tycker att W gör större skillnad på en Korpen-plan så var jag extra hård mot J för att jag märkte att han gick igång på det. Blev mycket i stil med "ja, du har spelat i IFK men seriöst, har du sett W på en sjumannaplan? Han gör vad han vill. Där är du tyvärr inte". Det slutade med att J skrev till våra värsta rivaler och frågade om han fick spela i deras lag. Tänkte att det mest var på skoj.

Igår så skrev han att han ska vara med i deras lag i vår vinna eller försvinna-match mot dom haha Detta är alltså ett lag som vi är helt jämna med en bra dag, brukar spela oavgjort. Och matchen på söndag är helt avgörande för hela serien och han ska göra allt i sin makt för att förstöra för oss haha. Vilken jävla krydda! Så jävla synd att jag inte kan vara med p.g.a. foten.

Vill man följa spektaklet kan man följa "FC Bubbis" på Facebook eller Instagram.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 15:09   #4317
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
88 vs 94 kg. Bra med bilder emellanåt när det känns som att inget händer.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 17:09   #4318
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
17/5

Marklyft(första på typ en månad)
180x10
200x1
210x1

Latsdrag
4 set

Facepulls
4 set

Rodd
4 set

Biceps
2 set

Noll energi efter marken, fick mycket gjort men lam insats.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-18, 13:27   #4319
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
18/5

Militärpress
60x1
60x1
70x1
72x5x1
75x1 lite ljusning

Liggande hantelpress
22,5x10
35x5
40x6
40x6
40x7

Triceps
3 set

Återupptäckt stående frenchpress, otroligt skön övning.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 01:20   #4320
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Stort plus är att man ser biff ut i spegeln när man gör fransk press =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)