Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-05-06, 15:24   #136
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Har kört på Duravol, min stora lycka låg i att det hade en oerhört positiv effekt på mitt blodsocker!

Kan tänkas nu med de sänkta priserna på Duravol att jag kör en omgång till - lite för att a. jag har råd b. nyfiken på och se om jag får samma effekt!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:28   #137
Black Star Abyss
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 1 966
Alla ni som skriver om blodsocker, med all respekt, hur sjutton har ni en aning om hur era blodsockernivåer är?
Black Star Abyss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:32   #138
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Black Star Abyss Visa inlägg
Alla ni som skriver om blodsocker, med all respekt, hur sjutton har ni en aning om hur era blodsockernivåer är?
Med tanke på att Hobbes är diabetiker har han nog ganska bra koll på det och det troligtvis.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:36   #139
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Tack Eddie Vedder - japp, sedan 24 år tillbaka, kontrollerar blodsockret varje dag samt Hba1c långtidsvärde upp till 10 veckor tillbaka!

Min blodsockermätare, One Touch ultra2 lagrar även ett antal hundra värden och gav mig 10,20 och 30 dagars medelvärden!

Därför är jag nyfiken att testa en längre omgång igen, sist var 4 burkar, för att verkligen utröna om det var duravolen eller något annat!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:40   #140
Black Star Abyss
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 1 966
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Med tanke på att Hobbes är diabetiker har han nog ganska bra koll på det och det troligtvis.
Okej, då är det en helt annan sak. Men jag riktade mig inte främst mot honom. Tyckte mig se flera i tråden som skrev om sitt blodsocker osv.
Black Star Abyss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:42   #141
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Black Star Abyss Visa inlägg
Okej, då är det en helt annan sak. Men jag riktade mig inte främst mot honom. Tyckte mig se flera i tråden som skrev om sitt blodsocker osv.
Jag förstod det, det är nog så att många upplever "minskat" sötsug som en effekt av blodsocker kan säkerligen vara andra variabler!

Men det var verkligen påtagligt hos mig! Det är visst en positiv effekt av just bockhornsklöver!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 10:33   #142
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Kan man ta CLA och Duravol samtidigt? De har ju lite samma effekt, kan man kombinera dem och få en ökad effekt eller tar de ut varandra?
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 10:37   #143
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Black Star Abyss Visa inlägg
Okej, då är det en helt annan sak. Men jag riktade mig inte främst mot honom. Tyckte mig se flera i tråden som skrev om sitt blodsocker osv.
Man brukar kunna utröna ifall personerna har någon aning vad de snackar om. Om de börjar prata om siffror på blodsockret, samt om nästan självklara känslor, då har denna person förmodligen erfarenhet av det. Om de däremot börjar dra abstrakta saker som "Tycks mig känna påverkan..." så är det rena gissningar.

Diabetiker har riktigt bra koll på sånt, och det finns ett antal aktiva på detta forum.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-28, 13:10   #144
Varulven
Banned
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 48
Sådärja. Fick mina 3 burkar idag och testade en omgång.

I och med att jag har skräck för att svälja tabletter och kapslar så hällde jag ut pulvret i ett glas vatten och drack. Inte så farlig smak faktiskt så vore riktigt nice om det kunde komma en variant med Duravol i pulver form också.
Varulven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-31, 22:09   #145
Erik.L
Registered User
 
Erik.Ls avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 47
Nu har jag kört Duravol i åtta veckor, sedan slutet av mars, och jag tycker verkligen att det har gett resultat. Har legat på -500kcal/dag, och ändå ökat i styrka under perioden (gått från bl.a. 10x3 @ 90kg till 10x3 @ 100kg i bänk). Jag har tappat ungefär två kg och gått ned i BF, men ändå lagt på mig muskelmassa (antar jag, eftersom omkrets på både bröst, armar och ben har vuxit, medan omkrets kring bak och mage har sjunkit).

Kanonprodukt, som faktiskt håller vad den lovar, för en gångs skull. Jag kan absolut rekommendera den.
Stort tack till Eiselt, som gjort det här till en betydligt roligare deff
Erik.L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 14:10   #146
Kauppi
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 657
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.L Visa inlägg
Nu har jag kört Duravol i åtta veckor, sedan slutet av mars, och jag tycker verkligen att det har gett resultat. Har legat på -500kcal/dag, och ändå ökat i styrka under perioden (gått från bl.a. 10x3 @ 90kg till 10x3 @ 100kg i bänk). Jag har tappat ungefär två kg och gått ned i BF, men ändå lagt på mig muskelmassa (antar jag, eftersom omkrets på både bröst, armar och ben har vuxit, medan omkrets kring bak och mage har sjunkit).

Kanonprodukt, som faktiskt håller vad den lovar, för en gångs skull. Jag kan absolut rekommendera den.
Stort tack till Eiselt, som gjort det här till en betydligt roligare deff

har beställt denna produkt.. och vill ha hem den så fort som möjligt när du säger sådant! man blir sjukt taggad ^^

en fråga bara.. kan man käka massa gainer samtidigt som man använder duravol? Jag vill inte gå ner i allt för mycket vikt
och käkar även EAA... går dessa produkter bra tillsammans?
Kauppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 13:39   #147
Kauppi
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 657
kan jag kombinera både eaa och duravol innan träning? alltså att äta båda precis innan jag börjar träna.. går de bra?
Kauppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 13:49   #148
Salus
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 558
Citat:
Ursprungligen postat av Kauppi Visa inlägg
kan jag kombinera både eaa och duravol innan träning? alltså att äta båda precis innan jag börjar träna.. går de bra?
det går bra.
Salus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 19:35   #149
Kauppi
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 657
okej tack

en sak till.. fick hem det idag.. finns 60st tabletter i burken... och ja, jag är snål.. vill helsdt inte käka 2 st varje dag.. tar slut så snabbt då..

så jag undrar vilket är bäst anser ni? vilket bygger mest muskler...
antingen 1 tablett VARJE dag...
eller...
2 tabletter varje gång precis innan varje träning.. inte mer..

help pls
Kauppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-23, 07:45   #150
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Kauppi Visa inlägg
okej tack

en sak till.. fick hem det idag.. finns 60st tabletter i burken... och ja, jag är snål.. vill helsdt inte käka 2 st varje dag.. tar slut så snabbt då..

så jag undrar vilket är bäst anser ni? vilket bygger mest muskler...
antingen 1 tablett VARJE dag...
eller...
2 tabletter varje gång precis innan varje träning.. inte mer..

help pls
Det är inte några mirakelpiller så för det första bör du inte förvänta dig några jätteresultat av 1burk.

Följ doseringen som står på burken.
Snålar du på maten efter träningen oxå?? En halv portion mat istället för en hel kostar ju bara hälften...
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)