Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-16, 19:36   #1
Sportfiskaren
Registered User
 
Sportfiskarens avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Australien
Inlägg: 115
Novedex och effekten av sänkta östrogennivåer

Hej!

Precis som rubriken antyder är jag lite intresserad av vad som händer med kroppen vid sänkta östrogennivåer? Kosttillskottet Gaspari Novedex XT(googla för en utförligare beskrivning om vad det innehåller) utlovar nämligen den effekten och har tidigare anklagats för att innehålla en variant av en anabol steroid.

Det innehåller enligt försäljarna inga olagliga ämnen, men det klingar fortfarande lite dåligt i mina öron, så jag frågar därför er lite mer insatta om det kan förekomma några oönskade bieffekter om man skulle få för sig att nyttja det här preparatet?

Mvh
Sportfiskaren är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 19:52   #2
stockinger
aka TinyTim
 
stockingers avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 4 130
Jag provade den för ca ett år sen, helt klart prisvärd då jag inte fick några biverkningar
Vissa säger att de har fått mycket finnar och blivit allmänt sura/lättirriterade men inget jag märkte under min dos.
stockinger är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 20:12   #3
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
läs reglerna...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:22   #4
Sportfiskaren
Registered User
 
Sportfiskarens avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Australien
Inlägg: 115
Trodde det var okej att diskutera lagliga preparat. Om de bryter mot reglerna får mods givetvis ta bort tråden.

Annars omformulerar jag gärna frågan till vad exakt som sker när östrogennivåerna i kroppen sänks. Vad de får för positiva effekter på träningen?
Sportfiskaren är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:24   #5
Kung atlas
Registered User
 
Kung atlass avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Citat:
Ursprungligen postat av Sportfiskaren Visa inlägg
Trodde det var okej att diskutera lagliga preparat. Om de bryter mot reglerna får mods givetvis ta bort tråden.

Annars omformulerar jag gärna frågan till vad exakt som sker när östrogennivåerna i kroppen sänks. Vad de får för positiva effekter på träningen?
Fast produkten är väl olaglig. Ger utslag i dopingtest enligt SOK , RF mm.
__________________
" sköt du ditt-så sköter jag mitt!
Kung atlas är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:27   #6
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Kung atlas Visa inlägg
Fast produkten är väl olaglig. Ger utslag i dopingtest enligt SOK , RF mm.
Skilj på Olaglig och vad som ger utslag för doping på tävling. Vore produkten olagligt skulle den inte säljas. Därmed inte sagt att den inte kommer bli olaglig.
Gober är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:33   #7
Kung atlas
Registered User
 
Kung atlass avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Skilj på Olaglig och vad som ger utslag för doping på tävling. Vore produkten olagligt skulle den inte säljas. Därmed inte sagt att den inte kommer bli olaglig.
Hmmm... det säljs jävligt mycket olagligt i Sverige och det är därför många nätbutiker idag få skicka in produktexter , innehåll osv för LMV gör en stor koll just nu. Fler företag har fått dragit tilbaka sina produkter bl.a. Gaspari Novodex.Det har varit saluförbud på den sedan Januari 2010. Även förbjuden av FDA numera.

Även Svensk egenvård anmäler massvis av olagliga produkter som säljs i Sverige till LMV för att komma tillrätta med fusket.

Välkommen till 2011
__________________
" sköt du ditt-så sköter jag mitt!
Kung atlas är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:37   #8
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Citat:
Ursprungligen postat av Kung atlas Visa inlägg
Hmmm... det säljs jävligt mycket olagligt i Sverige och det är därför många nätbutiker idag få skicka in produktexter , innehåll osv för LMV gör en stor koll just nu. Fler företag har fått dragit tilbaka sina produkter bl.a. Gaspari Novodex.Det har varit saluförbud på den sedan Januari 2010. Även förbjuden av FDA numera.

Även Svensk egenvård anmäler massvis av olagliga produkter som säljs i Sverige till LMV för att komma tillrätta med fusket.

Välkommen till 2011
Det händer att produkter dras tillbaka och klassas som olagliga osv, det är väll ingen nyhet?

Men du har fortfarande inte lagt fram någon fakta angående om produkten TS frågar om är olaglig eller ej (alltså ej tillåten att använda enligt lag och inte om den kan ge utslag på test), enbart "den är väll olaglig" det var det jag hade en invändning mot.
Gober är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:43   #9
Fjällbrynt
Jarod är bäst Admin!
 
Fjällbrynts avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 696
Citat:
Ursprungligen postat av stockinger Visa inlägg
Jag provade den för ca ett år sen, helt klart prisvärd då jag inte fick några biverkningar
Vissa säger att de har fått mycket finnar och blivit allmänt sura/lättirriterade men inget jag märkte under min dos.
Var den prisvärd för att du inte fick några biverkningar?

Då känns det som en ganska onödig produkt.
__________________
Jojo-bantar med hopp om fred på jorden
Crossfitjournal, mot Regionals!
Fjällbrynt är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:44   #10
Kung atlas
Registered User
 
Kung atlass avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Det händer att produkter dras tillbaka och klassas som olagliga osv, det är väll ingen nyhet?

Men du har fortfarande inte lagt fram någon fakta angående om produkten TS frågar om är olaglig eller ej (alltså ej tillåten att använda enligt lag och inte om den kan ge utslag på test), enbart "den är väll olaglig" det var det jag hade en invändning mot.
Fakta...du får kolla med Läkemedelsverket om du vill ha fakta.Kommer ej på vilken ingrediens som gör att produkten bryter mot läkemedelslagar och ej får säljas längre men jag kan kolla på jobbet i morgon.

Det finns drösvis med produkter i Sverige som bryter mot svenska läkemedelslagar och därmed är olagliga. Du hittar dom olagliga ingredienserna på LMV hemsida
__________________
" sköt du ditt-så sköter jag mitt!
Kung atlas är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:48   #11
monsterek
Registered User
 
monstereks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 304
Citat:
Ursprungligen postat av Fjällbrynt Visa inlägg
Var den prisvärd för att du inte fick några biverkningar?

Då känns det som en ganska onödig produkt.
Den är prisvärd för att den fungerar bra oxå
__________________
http://perekbjorn.blogg.se
monsterek är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-16, 21:51   #12
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Skilj på Olaglig och vad som ger utslag för doping på tävling. Vore produkten olagligt skulle den inte säljas. Därmed inte sagt att den inte kommer bli olaglig.
Men nu står det ju såhär i reglerna:
Citat:
§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)