Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-05, 22:11   #1
RG90N
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 3
Unhappy Ni som skadat knäet kolla hit!

För lite mer än två månader sen spelade jag fotboll och fastande med knäet och vikten gick åt ena hållet. Hörde hur det ligamenten sträckte ut sig och det gjorde pissont i ca 5min. Jag låg där och kved. Efter så gjorde det inte alls ont men jag kunde såklart inte gå utan att halta.

Jag fruktade det värsta och haltade omkring i tre veckor utan att uppsöka läkare. Ska tillägga att det svullnade.

Jag blev hänvisad till sjukgymnasten som jag gick till. Hon gjorde testerna men kunde inte konstatera att något var av. Hon sa att jag ska köra rehab nu under sommaren så får vi se vad som händer.

Jag haltar fortfarande lite grand och smärtan kommer när jag sträcker ut och lägger vikt på benet. Nu kan jag sträcka ut på den men jag kan inte riktigt spänna den.

Kör jag benspark så händer inte så mycket med den mediala vastus som ni kan se på bild. (vänster knä)

Jag hoppas såklart att korsbandet inte är av men jag fruktar det värsta.


Senast redigerad av RG90N den 2019-07-05 klockan 22:13.
RG90N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 22:41   #2
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ser bra ut. Kör hårt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 22:57   #3
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
gå till läkare för att plocka ut pengar på försäkring iaf. Skada i led är minst 2000 kr plus 700 kr för att du sökte sjukvård. Måste dock träffa läkare, vilket är helt sjukt då du gjort rätt som gått till sjukgymnast.

Menisk, korsband eller kollateralligament kanske är skadade? Har själv problem med menisken just nu och har problem med att sitta på knät eller springa för då får jag ont dagarna efter.. Hoppas det kan läka sig bara.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:13   #4
RG90N
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ser bra ut. Kör hårt.
hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.
RG90N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:28   #5
mulliy
Registered User
 
mulliys avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av RG90N Visa inlägg
hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.
Extremt dålig bild till att börja med. Men att dina ben inte är identiska är inge konstigt även om du aldrig varit skadad.
mulliy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:36   #6
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av RG90N Visa inlägg
hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.
Hur skulle det påverkas av korsbandet. Handlar mer om din genetik benen skiljer sig hyggligt åt från person till person.

Du är troligen högerhänt och dominant på höger sida som de flesta.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 11:58   #7
RG90N
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2019
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av mulliy Visa inlägg
Extremt dålig bild till att börja med. Men att dina ben inte är identiska är inge konstigt även om du aldrig varit skadad.
Nåväl, kan mycket väl vara så men känns ändå inte som om det händer något när jag försöker spänna vänster ben så att säga. Lite svårt att förklara.
RG90N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)