Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-20, 16:51   #91
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg

Du tar det till en annan nivå, med andra ord!
Som i- tråkigt, färgtorkande, stridis?

Bara för det så skall jag köra 10 km rodd och(någon annan gång) 15 km löpband någon gång.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 19:13   #92
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Som i- tråkigt, färgtorkande, stridis?

Bara för det så skall jag köra 10 km rodd och(någon annan gång) 15 km löpband någon gång.
15 km löpband kan faktiskt vara ganska ok om man bara stänger av eventuella spår av intelligent hjärnverksamhet och bara tuggar av distansen,däremot 10km rodd fick iaf mig sista gången jag körde det att sitta och hoppas på att stället skulle bli rånat och att rånaren skulle skjuta mig på vägen ut och liknande morbida tanker,det är fullständigt vidrigt och helt omöjligt att stänga av och bara kötta,och inte ens olika räkneknep eller takthållande ramsor hjälper det är bara vidrigt,men kör på!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-24, 13:50   #93
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Som i- tråkigt, färgtorkande, stridis?

Bara för det så skall jag köra 10 km rodd och(någon annan gång) 15 km löpband någon gång.
Haha, typ

Fy fan alltså!

Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
15 km löpband kan faktiskt vara ganska ok om man bara stänger av eventuella spår av intelligent hjärnverksamhet och bara tuggar av distansen,däremot 10km rodd fick iaf mig sista gången jag körde det att sitta och hoppas på att stället skulle bli rånat och att rånaren skulle skjuta mig på vägen ut och liknande morbida tanker,det är fullständigt vidrigt och helt omöjligt att stänga av och bara kötta,och inte ens olika räkneknep eller takthållande ramsor hjälper det är bara vidrigt,men kör på!
Alltså 10 km rodd låter så fruktansvärt jobbigt, tråkigt och drygt


Fortsätter den lugnare veckan. -24 idag, så jag sprang på löpband. Höftböjaren börjar kännas bättre och baksida lår är som pånyttfödda igen.

Uppvärmning: 3 km på 14:30

Ökande tempo: 5 km på 21:00 - Började på 4:30/km och ökade upp varje minut. I slutet så varierade jag med att öka varannan/varje minut. Slutade på 4:00/km. Snittet blev alltså 4:12/km på dessa 5 km. Sista kilometern blev på 4:02 i snitt.

Kortare sprint: 8x15 sekunder på 19.8 km/h med ganska kraftig lutning. 45 sek vila mellan sprinterna.

Gick väldigt bra och lätt idag. Kan tänka mig att pulsen låg kring 175 i snitt idag, var inte direkt så jobbigt. Så summarum: Ett bra ganska lätt pass men ändå med bra tempo under 5 km. Det enda som egentligen klagade lite var benen, lite träningsvärk från gårdagens benpass i framsida/insida lår.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-02-24 klockan 13:53.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 11:12   #94
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Funderar stenhårt på att fimpa bänken och köra på dips & hantelpress. Tror det är mer hållbart l längden, samt att det bidrar till ett bättre psykiskt välmående (för vissa inkl. Mig själv) Hahaha :P

Du kör det där bänkprogrammet för FU-bänk nu ser jag?! Kul!
Har man inte som mål att bli bra på bänkpress så är det ju inte det minsta nödvändigt att träna bänkpress.

Yes box. Varför bryta ett vinnande koncept fungerade förr och verkar fungera nu också.



Ett kort pass idag. Bara bröst och rygg. Imorgon blir det ett långt pass för att skippa onsdagens pass.

Lutande hantelpress

1x20 30 kg (+2 reps och tangerat pb)
1x18 30 kg

FU-bänk

3x5 67,5 kg (+2,5 kg)
1x7 65 kg (+1 rep)

5 set rodd.

Bra pass, fortsatta ökningar. Ångrade lite i efterhand att jag inte gjorde 21 reps bara för att slå pers.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 11:32   #95
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673



Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 11:56   #96
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fördelen med det är att det i princip alltid finns plats för förbättring. En repetition, ett set eller en liten viktökning. Så även om man inte har en jättebra dag så har man möjligheten att lyfta lite bättre än veckan innan.

Förhoppningsvis når jag i närheten av 100 innan jag får göra om och kanske hoppa på något annat en kort stund och sen återgå till samma.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-25, 12:32   #97
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Förhoppningsvis når jag i närheten av 100 innan jag får göra om och kanske hoppa på något annat en kort stund och sen återgå till samma.
Lite som med marklyft och bänk för mig. Vadå förbättra pb? Då får man jobba aset av sig. Men varianter däremot. De har klar förbättringspotential.

__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 13:50   #98
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Lite som med marklyft och bänk för mig. Vadå förbättra pb? Då får man jobba aset av sig. Men varianter däremot. De har klar förbättringspotential.

[IMG]http://images.clipartpanda.com/smiley-face-with-mustache-Mustache-Smiley-Like-a-Sir-Polo-Shirts.jpg[./IMG]
Haha, precis! man ska inte ta i för mycket!




Nepp. Höftböjaren bråkar än i böj. Bara att ge sig och köra lätt efter att jag känt på 110. Men nu blir det gymvila fram till på fredag. Total vila tisdag+onsdag, springa lite på torsdag.

Knäböj

1x1 110 - Nepps, gjorde alldeles för ont.
5x8-10 60 kg - Lätta böjar med högre reps gick bättre, så det blev något iallafall.

FU-bänk

4x2 76,5 kg (+1.5 kg)
1x10 60 kg

Lutande hantelpress med stopp

3x10 25 kg - ordentligt stretch och stopp i botten, explosiva uppåt.

Chins

4x5 långsamma chest to bar med kroppsvikt

2 set benspark, 2 set benpress, 3 set latsdrag, 3 set armar.

Supersetade det mesta. Böj med bänk, hantelpress med chins osv.
Tråkigt med böjen, men det blir bra med lite ordentlig vila nu för kropp och knopp. Hoppas få ordning på höftböjaren, annars får jag nöta på med låga vikter och höga reps ett tag.

Normalt sett brukar höftböjaren även kännas när man springer, om man har ont i den, men inte nu. Utan enbart i vändningen i böjarna, strax under och över 90 grader.

Man kanske borde ge sig på muscle ups snart. Kan ju inte vara så avancerat...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-28, 19:10   #99
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Haha, precis! man ska inte ta i för mycket!




Nepp. Höftböjaren bråkar än i böj. Bara att ge sig och köra lätt efter att jag känt på 110. Men nu blir det gymvila fram till på fredag. Total vila tisdag+onsdag, springa lite på torsdag.

Knäböj

1x1 110 - Nepps, gjorde alldeles för ont.
5x8-10 60 kg - Lätta böjar med högre reps gick bättre, så det blev något iallafall.

FU-bänk

4x2 76,5 kg (+1.5 kg)
1x10 60 kg

Lutande hantelpress med stopp

3x10 25 kg - ordentligt stretch och stopp i botten, explosiva uppåt.

Chins

4x5 långsamma chest to bar med kroppsvikt

2 set benspark, 2 set benpress, 3 set latsdrag, 3 set armar.

Supersetade det mesta. Böj med bänk, hantelpress med chins osv.
Tråkigt med böjen, men det blir bra med lite ordentlig vila nu för kropp och knopp. Hoppas få ordning på höftböjaren, annars får jag nöta på med låga vikter och höga reps ett tag.

Normalt sett brukar höftböjaren även kännas när man springer, om man har ont i den, men inte nu. Utan enbart i vändningen i böjarna, strax under och över 90 grader.

Man kanske borde ge sig på muscle ups snart. Kan ju inte vara så avancerat...
Ingen mins en fegs och så vidare
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-28, 19:16   #100
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Man kanske borde ge sig på muscle ups snart. Kan ju inte vara så avancerat...
Ett ädelt mål.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 18:33   #101
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Ingen mins en fegs och så vidare
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Ett ädelt mål.
Får ta och börja träna på det

Så där, nu är vilodagarna över. Igår sprang jag lite, idag styrketränade jag lite (lätt förutom ett set i hantelpress)

Höftböjaren bråkade än i böjen, ändrade stancen lite i slutet och då kändes det bättre på 70 kg. Så jag avslutade med två tior på det.

Idag slog jag till med ett pers i lutande hantelpress, 21 reps på 30 kg. Tanken var att köra FU-bänk idag, men det var så äckligt mycket folk så jag körde bara hantelpressar. På söndag blir det FU-bänk.

Jag får nog ta och köra lite lägre vikter och högre reps, 8-10, i böjen ett tag och se hur det känns.

Så idag blev det:

5 set bröst
6 set ben
6 set rygg
3 set armar
5 set mage.

Det gick på 45 minuter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 11:22   #102
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Hahah 21 på 30?! Jövlar!! Bra jobbat!

När jag gör amraps så vill jag alltid sikta på 13, 16, 19 eller 21 reps. Vet inte varför men 21 känns mycket bättre än 20 t.ex. och man försäkrar sig om att man fixat 20 liksom. :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 11:26   #103
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Får ta och börja träna på det
Det är coolt att göra.
Hade det själv som mål innan jul. Sedan när jag så stort hade antagit det som mål så öh jobbade jag mest, blev nästan ingen träning för det målet.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 12:34   #104
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hahah 21 på 30?! Jövlar!! Bra jobbat!

När jag gör amraps så vill jag alltid sikta på 13, 16, 19 eller 21 reps. Vet inte varför men 21 känns mycket bättre än 20 t.ex. och man försäkrar sig om att man fixat 20 liksom. :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Danke danke!

Jag gjorde bara 21 eftersom att mitt pers var på 20 ^^ och så var det första passet efter några dagars vila, så jag har säkerligen 22, kanske 23, nästa pass

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Det är coolt att göra.
Hade det själv som mål innan jul. Sedan när jag så stort hade antagit det som mål så öh jobbade jag mest, blev nästan ingen träning för det målet.
Haha vi får ta och ha det som mål då, tycker jag!


Idag joggade jag. Jag är så jävla less allt snöande, blåsande och alla dåliga vägar. Tanken var att jogga 21 km, men jag orkade bara inte med vädret mentalt. Fy fan, jag brukar aldrig bli så här less vintern, men det här är fan det sämsta vi har haft på 15 år.

Distans: 17 km
Tempo: 4:42/km
Väder: Snö, blåst, jävligt.

Men, det gick lätt och bra iallafall. Men jag vill kunna springa fortare nu på distanspassen, men det går fan inte i det här vädret och med detta underlaget. Knöligt, halkigt, gömda gropar, snöblind blir man, livsfarligt helt enkelt...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-03, 13:54   #105
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Va? Har du blivit stockholmare? Missnöjet med vädret tyder helt klart på det
Skämt å sido,Grymt sprunget som vanligt,det är ingen lek när det både är kallt och blåser isbitar och dessutom underlaget är ren misär!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)