Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-11-12, 00:06   #676
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Gympass, och tankar om träning

En till topptur idag upp för baksidan av Åreskutan, men en annan väg denna gång. Sjukt dimmigt/molnigt! Kände under färden att fan, jag är nog tillräckligt frisk för att träna. Och jag tänkte ju redan förra sommaren att jag skulle börja gymma när jag flyttade till Öland (men sen blev det inte riktigt av för att gymmöjligheterna där var rätt kassa) så nu när jag får ett gratis SATS-kort via jobbet måste jag ju faktiskt använda det och göra slag i denna över ett år gamla målbild. Gymmade i över 2h nästan helt ensam i lokalen och fick mycket tid att tänka på hur jag vill att min träning ska se ut.

Knäböj
15x20kg
3x15x40kg

Lårcurls
12x14kg
2x15x18kg
1x15x23kg

Dips
3x8

Lek i monkeybars samt armhävningar

Coreövningar

20min slackline (ja de har det på gymmet! sjukt)

Bicepscurl stång
16x10kg
10x20kg
2x15x17,5kg

Benspark
12x18kg
15x27kg
12x36kg

Löpning 3km band

Tänkte mycket under passet på vad det är jag vill med min träning. Ja, såklart vill jag vara snygg naken. Det vill väl alla? Men viktigare än det är hälsa och välmående, och att träna skadefritt. Det största av allt är att jag inte vill att min styrka eller kondition ska stå i vägen för att jag ska kunna leva mitt liv som jag vill eller i vägen för äventyr jag vill göra, saker jag vill åstadkomma. Men även om jag har en betydligt mer aktiv livsstil nu än någonsin förut så går det inte att undvika faktum: Vill jag någonsin klättra 8a så måste jag träna. Vill jag någonsin bestiga ett 6000m-berg måste jag ha starka ben. Vill jag göra något av detta så måste jag ha god kondition. Jag måste alltså börja träna för mina aktiviteter, och inte bara se aktiviteterna som tillräcklig träning. Detta är ju något som jag varit medveten om länge, men jag tror och hoppas att det börjat sjunka in tillräckligt mycket för att det ska ha effekt i handling.

Både förra passet och detta handlade mest om att känna på olika övningar och vikter, sist jag gymmade regelbundet (om man inte räknar klättergymmet, inte alls samma sak!) var 5 år sen, så jag tänker att jag får börja om helt och hållet från början. Knäböjen idag handlade om att känna på ordentligt djup och börja bygga teknik. Gymmandet kommer vara ganska hattigt närmaste tiden i jakt på att hitta en egen struktur, som passar mig utifrån mina mål och tankar, samtidigt som jag läser lite här på forumet och på andra internetställen i jakt på ett vettigt träningsupplägg. Tycker det känns kul och spännande att stå inför detta och har varit genuint sugen på att steppa upp träningen ett bra tag nu. Hoppas jag lyckas genomföra det nu
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 21:45   #677
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Gymmade i onsdags morse, men glömde visst dokumentera det här. Det blev knäböj, liggande lårcurls, chins, löpning, benspark, slackline och triceps pushdowns. Sedan dess har jag varit på resande fot utan möjlighet att träna, och dessutom belastad med både ett kreativt och ett emotionellt tumult som hade förhindrat det även om jag hade haft möjlighet. Blir gympass imorgon istället.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 17:52   #678
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Chins 3x5 superslow

Knäböj ATG 10x20kg
10x30kg
2x10x40kg
1x10x50kg

Liggande lårcurls 10x18kg
10x27kg
2x10x32kg

Slackline 5 minuter

Planka
3x60 sek

Dips uteblev pga glömde pannlampa och var drf tvungen att hinna med sista bussen istället för att gå hem som planerat
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-19, 19:22   #679
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Var så hungrig att jag inte orkade kommentera passet ordentligt; Ska tillägga att det känns mycket bättre med djupet i knäböjen. Tror det mest handlar om att musklerna måste vänja sig innan jag kommer kunna öka på rätt snabbt. Men skynda långsamt är regeln, jag har inget intresse av att bli BIFF eller asstark i knäböj utan vill helt enkelt bara träna. Slackline blir bara lättare och lättare, kan nu stå på ett ben och liksom gunga på linan utan att ramla av. Bara man gör det ofta så Känns tydligt att jag inte riktigt har någon aning om vad jag håller på med, men just nu gäller det att bara återbekanta mig med gymmiljön och göra det jag känner är kul, så kan jag börja ta det mer seriöst senare.

Min bästa vän låg med mitt ex, som jag gjorde slut med för 3v sen. Kul.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 16:52   #680
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
1,5h långfärdsskridskor. Isen ligger fin och tunn på Åresjön. Fick såna däringa laserljud hela tiden <3
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 18:17   #681
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
1,5h långfärdsskridskor. Isen ligger fin och tunn på Åresjön. Fick såna däringa laserljud hela tiden <3
Satfläsk vad mysigt det låter
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 22:26   #682
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Satfläsk vad mysigt det låter
Supermysigt!

Inte blivit nåt gym sen i måndags pga vart ute på fjället tre dagar och övat mörkerorientering o sånt. Idag har jag bara åkt skridskor och badat o bastat. Imorrn jobbat jag och sen har jag fest, så får la bli ett pass på söndag, alltså bara två pass den här veckan. Är man rookie så är man
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 02:30   #683
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Hehehe, spenderar nästan mer tid där än hemma så ^^



Ps Ps den här journalen behöver fler formbilder men här kommer något i den vägen. Måste styra upp en vettig photoshoot med självutlösaren snart
Var jag alltså stolt över detta? Mår dålig över nuvarande fysik men eftersom detta numera är standard avslappnad arm så fan, gött med progression
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 17:05   #684
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blev inget gym idag heller. Bakfull efter födelsedagsfirande, men drog ut och åkte skridskor över Ottsjön. Riktigt vackert med fjället så nära inpå, bar is med enstaka snödrivor och puder som blåste över den. Så värt att jobba upp i motvind några hundra meter och sen bara vrida över i medvind och segla med snöflingorna.
Sen blev det spa! Jacuzzi och bastu och kallbad och grejer. Riktigt bra.
Nu bio. Gym imorgon bitti

Saknar mitt ex. Försöker övertala mig själv om att jag bara behöver någon att pussa lite på, snarare än att jag ångrar att jag dumpade henne.

Senast redigerad av blåvitt den 2018-11-25 klockan 17:09.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 17:29   #685
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Gymmade med en klasskompis idag. Blev väldigt oseriöst, men nu vet jag iaf att jag inte ska ta med henne när jag tränar. Mkt lek i monkeybars, mkt core, lite knäböj och lite curls
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 20:42   #686
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
50 minuter cardio

Chins slowmo
3x4

Dips
3x8

Core
Lite ben

-17C idag, uppfriskande...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 23:18   #687
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Skulle gymma idag men kortet öppnade inte dörren. Konstigt.Tog det som ett tecken från ovan och gick till badet istället. Simmade 200m och sen gav jag upp och gick till spat för att smälta bort.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 22:00   #688
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Chins
Knäböj
Bicepscurls
Militärpress
Core o armhävningar
Slackline

En timme sauna och lite isvaksbad på det!

Köpt pjäxor idag och monterat om bindningarna på pistskidorna. På fredag öppnar skidbackarna!

Senast redigerad av blåvitt den 2018-12-03 klockan 22:02.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-07, 16:37   #689
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
3h slalom
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-08, 14:22   #690
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
2h intensiv åkning, mkt skön. Har inte åkt utförs på hur länge som helst innan detta, men skönt att känna att kroppen börjar fatta vad det är den håller på med. Mkt stabilare idag så slapp terrorrkänslan som satt i igår!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)