Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-27, 18:23   #616
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
4,5km 25min

blandad terräng inga nämnvärda höjdmeter, skönt att ta den tiden och känna att det finns mycket kvar att ge.

PS börjar bli psyched på en till fasta
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 18:32   #617
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Fasta? Kort? Lång? Varför? Vad har jag missat
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 18:55   #618
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Fasta? Kort? Lång? Varför? Vad har jag missat
Fastade i 40h för tre veckor sen, nu börjar jag bli sugen på 50 varav 25h torrt, alltså utan vatten. Gillar den mentala träningen - klarar man av att inte äta på 50h så klarar man av det mesta i pannbensväg tänker jag. Går hand i hand med meditation och kallbad

Senast redigerad av blåvitt den 2018-07-27 klockan 18:56.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 23:26   #619
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Usch, jag har gått utan mat i 1½ dygn en gång (ej frivilligt). Tycker inte det var någon mental träning, men det är ju mycket attityd om anledningen till varför man fastar också antar jag.

Känns lite vanskligt att gå utan vatten i ett dygn i det här vädret dock.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 14:35   #620
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ja, får nog vänta på att det blir lite svalare innan jag går påt
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-28, 19:42   #621
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Cykel
7km 25min
12km oklockat
8km 18 min kände mig som en maskin
Tot: 27km
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-29, 12:21   #622
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Löpning
4km 20min

Cykel
1,7mil
7km

”Styrketräning”
Mycket core och lite armhävningar
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-05, 08:16   #623
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Må 30e
14 km cykel

Tis 31a
14km cykel
2h klättring

Ons 1a
2h utebouldring (kl 8 på morgonen lol)
Massa sim

To 2a
14km cykel
Massa sim

Fre 3e
14km cykel
Massa sim


Bad och god mat
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 12:06   #624
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Blivit några mil både på cykel och i löparskorna samt en del klättring (bl.a. dws 7m ovanför vattnet i ett kalkbrott! Sjukt kul men oväntat svårt att simma i klätterskor, fuckar hydrodynamiken till 100%) sen senaste inlägget men generellt har livet handlat om att säga hejdå till flickvännen nu när jag lämnar henne på Öland och flyttar till Åre. Vid sidan av jobbet har livet enbart handlat om god mat och knullande i princip. Får se hur diatansgrejen fungerar. Kommer bli ont om träning denna vecka men snart på söndag är jag på plats i Åre och då startar processen för att bli peak Friluftsman(TM)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 13:23   #625
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Blivit några mil både på cykel och i löparskorna samt en del klättring (bl.a. dws 7m ovanför vattnet i ett kalkbrott! Sjukt kul men oväntat svårt att simma i klätterskor, fuckar hydrodynamiken till 100%) sen senaste inlägget men generellt har livet handlat om att säga hejdå till flickvännen nu när jag lämnar henne på Öland och flyttar till Åre. Vid sidan av jobbet har livet enbart handlat om god mat och knullande i princip. Får se hur diatansgrejen fungerar. Kommer bli ont om träning denna vecka men snart på söndag är jag på plats i Åre och då startar processen för att bli peak Friluftsman(TM)
Orkar inte snöra på mig skorna för att testa, men jag antar att fotlederna blir lite låsta pga förstärkta hälen? Och då är det ju svårt att få till sparkarna rätt utan att fötterna agerar ankare.

Spännande! Har du fått jobb där?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 14:20   #626
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Orkar inte snöra på mig skorna för att testa, men jag antar att fotlederna blir lite låsta pga förstärkta hälen? Och då är det ju svårt att få till sparkarna rätt utan att fötterna agerar ankare.

Spännande! Har du fått jobb där?
Exakt så, plus att man inte kan spreta på tårna samt främre sulan sas, vilket ger mindre motstånd - så när man ska chilla i vattnet under väggen behöver man trampa typ dubbelt så mycket vatten

Väldigt! Nej jag ska utbilda mig till vildmarksguide (blir då certifierad inom klippklättring, isklättring, forskajak, förflyttning över glaciär, fjällvandringar, skidburna toppturer osv)
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 15:13   #627
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Exakt så, plus att man inte kan spreta på tårna samt främre sulan sas, vilket ger mindre motstånd - så när man ska chilla i vattnet under väggen behöver man trampa typ dubbelt så mycket vatten

Väldigt! Nej jag ska utbilda mig till vildmarksguide (blir då certifierad inom klippklättring, isklättring, forskajak, förflyttning över glaciär, fjällvandringar, skidburna toppturer osv)
Jo att blir ju typ krumt och smalt nere i klätterskon, inte lika mycket yta att trycka bort vatten med antar jag

Ah ballt! Låter ganska gediget med så varierande sporter, hur lång är utbildningen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 17:46   #628
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jo att blir ju typ krumt och smalt nere i klätterskon, inte lika mycket yta att trycka bort vatten med antar jag

Ah ballt! Låter ganska gediget med så varierande sporter, hur lång är utbildningen?
Helt rätt antaget

Tre terminer! Men då studerar man 150% studietakt. 9-17 varje dag + egna studier samt flera omgångar med längre (3-14dygn) friluftsturer utan kompledigt. Studerar dessutom en distanskurs i dokumentärfilm 100% studietakt samtidigt heeeeheeeeeheeeee
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 17:58   #629
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Helt rätt antaget

Tre terminer! Men då studerar man 150% studietakt. 9-17 varje dag + egna studier samt flera omgångar med längre (3-14dygn) friluftsturer utan kompledigt. Studerar dessutom en distanskurs i dokumentärfilm 100% studietakt samtidigt heeeeheeeeeheeeee
Är 9-17 + egenstudier 150%? :o
Vi har samma på teknis och vi får bara kalla det 100%

Tänkte precis fråga hur planerna kring film såg ut men där fick jag svaret på det också

Hur ser typ "drömyrkestillvaron" ut efter utbildningen? Liksom hur vill du kombinera vildmarksguide och film? Eller du kanske inte har någon tanke på att just kombinera de två?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 18:43   #630
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Är 9-17 + egenstudier 150%? :o
Vi har samma på teknis och vi får bara kalla det 100%

Tänkte precis fråga hur planerna kring film såg ut men där fick jag svaret på det också

Hur ser typ "drömyrkestillvaron" ut efter utbildningen? Liksom hur vill du kombinera vildmarksguide och film? Eller du kanske inte har någon tanke på att just kombinera de två?
Tror det är det där med typ 14x24h dygnet runt ibland som leder till de extra 50%

Vet inte riktigt. Finns en tanke om att jobba med filmskapande i vildmarksmiljöer (bl.a. extremsportsfilmer) men det är inte riktigt spikat än. Följer ba mitt hjärta härsan o tvärsan just nu :P
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)