Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-09-29, 17:47   #796
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Personligen skulle jag gärna se att samtliga mina lagkamrater inklusive mig själv för sina träningsdagböcker via den egna hemsidan istället för på detta forum.
Samtliga lagkamrater som vill föra träningsdagbok menar jag givetvis.
Exempel: http://www.kraftsport.nu/

Senast redigerad av Gute den 2010-09-29 klockan 17:52.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 17:56   #797
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Det ska dock tilläggas att Ålands lyftare endast länkas vidare till olika bloggsidor bl.a. kolozzeum. Så optimalt är det inte, om vi förutom att öka trafiken till egna hemsidan även ska få bort vinstdrivande intressen.

Frågan får vidareläggas till någon som har betydligt mer datorkunskaper än undertecknad.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 18:03   #798
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Frågan får vidareläggas till någon som har betydligt mer datorkunskaper än undertecknad.
Alltså på vilket sätt, kostnad, etc. att få till en funktion på hemsidan (om det är möjligt och om intresse finns bland de aktiva) som gör att de som vill kan skriva träningsdagböcker.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 08:57   #799
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Träningsdagbok kommer inte i fortsättningen bedrivas på detta forum. Vill lägga min "datortid" kring det föreningsbundna arbetet. Det kan vara att arbeta med att lägga upp bildmedia från träningarna till den gemensamma youtube-kanalen. Kan även tänka mig att precis som för några år sedan driva min träningsdagbok via länk från hemsidan. Kommer då välja en blogg med mindre mängd reklam än detta och framförallt ingen kosttillskottförsäljning. Kan även tänka mig att vara delaktig i skrivandet av ett nyhetsbrev om vad som är aktuellt på klubben. Gör gärna mindre skrivningar från serietävlingar, då jag i fortsättningen ofta kommer följa serieomgångar och liknande från åskådarplats. Alltså en tillbakadragande från sidor med kommersiell reklam och datortid läggs vid den egna föreningen.

Avslutar konto, och hänvisar till förnamn.efternamn@naturskyddsforeningen.se
eller via hitta.se

Må väl
/Gute
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 09:45   #800
Nitrometan
Mjäll & SL
 
Nitrometans avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Karlskrona
Inlägg: 30 459
Adjö.

Må så gott.

Förstår att du vill fokusera, man har inte hur mycket resurser som helst.

Det är väldigt bra att du väljer att satsa din energi på klubben. All lycka!





P.S. titta gärna på ÖKK:s sida för tips på hur man kan göra.
__________________
bobubobobelolenonitotroroboberortot

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 06:11   #801
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Gute, jag tycker det vore tråkigt om du slutade skriva på kolozzeum. Visserligen är föreningslivet det viktiga - det skriver en som verkligen lever för gräsrötterna, tro mig - men samtidigt förloras chansen till stor del att ha en större publik om du bara håller till på lokala hemsidor.

Du har åtminstone en trogen läsare här på kolozzeum i undertecknad.

/Jonas
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 09:56   #802
Gute
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 3 359
Tack Nitro och Bertbert! Fick mig en rejäl tankeställare när jag upptäckte att jag hade missat att läsa reportaget från serien på den egna föreningshemsidan, fast jag utan problem skulle kunna nämna aktuella trådar på detta styrkelyftsforum. Är nu fast besluten att har jag tid till att skriva vill jag endast göra det åt föreningens gemensamma räkning - förutsatt att det efterfrågas givetvis. Övrig tid kan läggas för att understödja våra aktiva lyftare, med passning, filmning av lyft och annan support.

Är stolt och glad för att få tillhöra en så pass välskött förening med hög trivsel för såväl aktiva som motionärer. Så här uttalade sig tex. RF:s antidopningsgrupp om Södertälje AK:
"Vad vi kan bedöma så är din förening ett föredöme när det gäller ett tydligt antidopingarbete".

Läget är dessutom något annorlunda för mig än för de lyftare i förening som är tävlingsaktiva. För de aktiva kan det vara utmärkt att föra en träningsdagbok, för utvärdering och historik i den egna träningen, samt för att visa hur träningen bedrivs på sikt. Min förhoppning är att de som vill föra träningsdagbok i föreningen länkas från den egna klubbhemsidan om de kommersiella syfterna/reklam och dylikt är svårt att undvika genom någon alternativ miljö än denna för träningsdagböcker.

Slutligen vill jag genom en rejäl dos inspiration och tankeväckande uttalanden från Jukka väcka liv i träningsupplägget från år 2006-2008 i uppdaterad version.

Träningsupplägg år 2006-2008 i uppdaterad version

Om upplägget

Inga färdiga viktval eller procentsatser. Känslan för dagen avgör belastningen!

Ett lätt, ett medel och ett tungt pass. Lätt betyder lätt, medel betyder inga seglyft, tungt betyder att det får lyftas tungt men att man inte bommar några vikter.

Arbetsseten är alltid 3 till antalet i medel och tung bänkpress i grundutförande.

Övrigt

En del ser ständigt ”detsamma” där andra ser skillnader.

Exempel 1
Person 1: Du går alltid samma promenad!
Person 2: Nej, jag går aldrig samma promenad!

Exempel 2
Person 1: Varför stirrar du ut genom fönstret? Där finns ju bara trista moln.
Person 2: Det är inte samma moln som förut.

Bänkpress till folket!

VECKA 1-3

Pass 1

Maxexplosiv bänkpress
5x3 till 8x3
Kettlebellsbänkpress
5x6-10
Jukkas hantelswingar
Vecka 1: välj en lätt belastning där du klarar att utföra minst 20 repetitioner. Genomför övningen i några arbetsset.
Vecka 2: välj en medel belastning och utför ungefär 8-10 repetitioner. Genomför övningen i några arbetsset.
Vecka 3: välj en tyngre belastning och utför 3:or med lite sats. Genomför övningen i några arbetsset.

Pass 2

Medelbänkpress
3x5 varvat med 3x3
Bänkpressvariant*
5x3

*En av följande övningar: smalbänk, smalbänk till kloss, smalbänk med kätting, smalbänk med gummiband, smalbänk med kätting och gummiband.

Pass 3

Tung bänkpress
3x2 varvat med 3x3
Bänkpressvariant¤
4x2

¤ Bänkpress med kätting varvat med klossbänk till 2:an och 4:an.

VECKA 4

Pass 1

Maxexplosiv bänkpress
5x3 till 8x3
Bänkpressvariant*
5x5

Pass 2

Medelbänkpress
3x5
Bänkpressvariant*
5x5

Pass 3

Medelbänkpress
3x3
Bänkpressvariant*
5x5

*Valfri bänkpressövning som ej utförs under vecka 1-3.

Senast redigerad av Gute den 2010-10-02 klockan 09:59.
Gute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-02, 10:49   #803
Roosen
Registered User
 
Roosens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 327
Kul att du fortsätter att uppdatera.
__________________
Vi som saknar användaren man inte får nämna
Roosen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)