Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-12-05, 13:28   #1
Enkaffeosnus
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 4
Smalfet med putande mage. Hur gå tillväga?

Ålder 30
Längd 188cm
Vikt 83kg


Jag har under de senaste 8-9 månaderna gått ner ungefär 20kg i vikt. Främst genom underskott och promenader. Det har rullat på i stadig takt tills dess att jag närmade mig 85-86kg. Det blev uppenbart att magfettet inte alls försvann i samma takt som på resten av kroppen trots att jag minskade i vikt varje vecka. Är nu nere på 83kg och har blivit synbart smalare över hela kroppen, men det har också lett till att magen sticker ut desto mer. Med kläder på ser det fan inte bra ut.

Är jag smalfet? Ska jag gå ner mer? eller är det min hållning som är kass? När jag känner på magen känns den som en spänd ballong runt naveln. Spänner jag magmusklerna så plattas det till precis under brösten och en bit ner, men då blir navel-partiet som en kula istället. Det partiet sjunker inte in när jag spänner mig.

Jag har precis börjat styrketräna och kör basövningar 3ggr per vecka. Bänkpress, squats, marklyft, rodd, militärpress osv. Lastar på så mycket jag orkar och kör 3 set 3x5 eller fler reps om jag orkar. Känns skönt att komma igång med det och märka att man ökar i styrka osv, men magen gör en ju lite fundersam. Jag vet inte hur jag ska få den att sjunka in.


Jag har övergått till att ligga på balans ett tag för att se om det gör någon skillnad. Makros för en vanlig dag på 2500kcal kan vara:

118g fett (en stor del kommer från nötter)
196g kolhydrater (havregryn, fullkornspasta osv)
144g protein (nötfärs, ägg, whey-80)


Socker håller jag mig undan så gott det går, men snittar ungefär 45-50g per dag genom maten.

Hoppas någon har erfarenhet eller kunskap om detta och kan ge några goda råd.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Front.jpg (59.3 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg Sida.jpg (51.8 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg Bak.jpg (60.0 KB, 0 visningar)
Enkaffeosnus är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)