Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-21, 18:10   #76
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Det kan inte flytta sig mellan musklerna?
Inte så vitt jag vet, nej.

Edit: Bra poäng, Sverker.

Senast redigerad av tjing den 2012-06-21 klockan 18:12.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 19:51   #77
Pompere
Registered User
 
Pomperes avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 1 745
http://www.lift-heavy.com/ilcd-diet/

intressant läsning i samma ämne
Pompere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-23, 15:42   #78
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
http://www.lift-heavy.com/ilcd-diet/

intressant läsning i samma ämne
Intressant!

En liten spekulering ifrån mig:

Om man bulkar 4 veckor och sedan deffar 4 veckor på traditionellt vis med 500kcal överskott och med 500kcal underskott, så måste ju 4 veckor bulk med 500kcal överskott och 1 vecka deff med 2000kcal underskott, vara mer effektivt för muskeluppbyggnad i längden? Eller blir muskelförlusten större ju kortare perioder med deff?
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant

Senast redigerad av Bjern den 2012-06-23 klockan 15:46.
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-23, 17:00   #79
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
Ja det kanske är värt att prova iaf

EDIT: Jag har förstått det som att om man har snabba kolhydrater i omlopp under styrkepasset, så kan kolhydraterna gå direkt in som glykogen och behöver därför inte fyllas på efteråt? Ungefär som att kolhydraterna används istället för muskelglykogen. Kanske fel tänkt av mig?
Exogen kolhydratoxidation Är ordet du söker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 13:40   #80
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Kalcium, kalium, natrium, magnesium, fosfat.
Mineralsalt, bakpulver, kalciumtabletter och magnesiumkapslar.
Hade du någon form av multivitamintillskott som innehöll det mesta av det där? Eller åt du inga extra vitaminer?

Någon annan som har tips på bra multivitamintillskott som innehåller de nämnda mineralerna?
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 16:08   #81
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Multivitamin/mineral och det jag skrev i citeringen.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 16:45   #82
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Multivitamin/mineral och det jag skrev i citeringen.
Okej tack!

Får man fråga vilket kaseinpulver du använde under dieten? Var det en vanlig 80% kasein och 20% fördelning på det?
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 17:34   #83
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Jag har utvärderat den här typen av proteinpuls upplägg i 2 dagar nu, ingen längre period men ville se hur jag upplever det, klockar in på 670kcal per dag, hungern är inga som helst problem vilket jag vart lite förvånad över då jag normalt kämpar med det på ordinarie deff, dels kommer aldrig några större hungerspikar och sen vet man exakt vad man har att förhålla sig till så det är lätt att hålla sig till det, träningen var heller inga problem, orken fanns där. Kaffe mellan pulserna gör definitivt sitt, varm vätska plus stimuli.

Har funderat på att utvärdera ett upplägg där jag kör varannan dag med överskott (träningsdagar) ihop med varannan dag ett sånt här upplägg (vilodagar) ett tag och utvärdera resultatet av det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad

Senast redigerad av Ronn den 2012-06-26 klockan 17:38.
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 17:38   #84
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Jag har utvärderat den här typen av proteinpuls upplägg i 2 dagar nu, klockar in på 670kcal per dag, hungern är inga som helst problem vilket jag vart lite förvånad över då jag normalt kämpar med det på ordinarie deff, dels kommer aldrig några större hungerspikar och sen vet man exakt vad man har att förhålla sig till så det är lätt att hålla sig till det, träningen var heller inga problem, orken fanns där. Kaffe mellan pulserna gör definitivt sitt, varm vätska plus stimuli.

Har funderat på att utvärdera ett upplägg där jag kör varannan dag med överskott (träningsdagar) ihop med varannan dag ett sånt här upplägg (vilodagar) ett tag och utvärdera resultatet av det.
2 dagar är inte särskilt lång tid, kan tänka mig att man fortfarande "lever" på tidigare energidepåer då och att det blir betydligt mer krävande allt eftersom dagarna går. Köra flera veckor på 670kcal lär vara tungt! Jag testade som längst 5-6 dagar har jag för mig. Hunger var aldrig ett problem, blev däremot rätt orkeslös och omotiverad. Kände inte för att göra så mycket mer än att ligga i soffan
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.

Senast redigerad av vicarious den 2012-06-26 klockan 17:40.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 17:48   #85
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
2 dagar är inte särskilt lång tid, kan tänka mig att man fortfarande "lever" på tidigare energidepåer då och att det blir betydligt mer krävande allt eftersom dagarna går. Köra flera veckor på 670kcal lär vara tungt! Jag testade som längst 5-6 dagar har jag för mig. Hunger var aldrig ett problem, blev däremot rätt orkeslös och omotiverad. Kände inte för att göra så mycket mer än att ligga i soffan
Kan tänka mig det.

Skulle nog inte vilja prova på att köra flera veckor, tillvaron skulle bli rätt trist tror jag, däremot vad tror du om ett sådant varannan dag upplägg ett tag? Vore intressant att se om det går att kombinera byggandet med deff. Det jag vill se är om jag kan öka signifikant på vikterna samtidigt som jag går ner, the holy grail.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 17:56   #86
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Kan tänka mig det.

Skulle nog inte vilja prova på att köra flera veckor, tillvaron skulle bli rätt trist tror jag, däremot vad tror du om ett sådant varannan dag upplägg ett tag? Vore intressant att se om det går att kombinera byggandet med deff. Det jag vill se är om jag kan öka signifikant på vikterna samtidigt som jag går ner, the holy grail.
I syfte att skynda på en deff kanske det kan funka bra men som någon slags växelbulk/deff tror jag faktiskt inte det blir så lyckat. Musklerna växer när man vilar också så att lägga sig extremt lågt på energi dagen efter man tränat är nog negativt om man vill bygga muskler. Sen tror jag man kommer känna av de låga energinivåerna på träningsdagarna också. Så jag tror faktiskt att ett gammalt hederligt upplägg med överskott varje dag (eller kanske kaloribalans på vilodagarna) följt av en deff är bättre.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 18:00   #87
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
I syfte att skynda på en deff kanske det kan funka bra men som någon slags växelbulk/deff tror jag faktiskt inte det blir så lyckat. Musklerna växer när man vilar också så att lägga sig extremt lågt på energi dagen efter man tränat är nog negativt om man vill bygga muskler. Sen tror jag man kommer känna av de låga energinivåerna på träningsdagarna också. Så jag tror faktiskt att ett gammalt hederligt upplägg med överskott varje dag (eller kanske kaloribalans på vilodagarna) följt av en deff är bättre.
Att man kan få resultat snabbare med traditionell bulk/deff tror jag också men jag ser det som en kompromiss då jag har svårt med längre deff cykler, om jag får någorlunda resultat med ett sånt upplägg så kan det vara rätt skönt att köra så ibland är min tanke.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 18:12   #88
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
I syfte att skynda på en deff kanske det kan funka bra men som någon slags växelbulk/deff tror jag faktiskt inte det blir så lyckat. Musklerna växer när man vilar också så att lägga sig extremt lågt på energi dagen efter man tränat är nog negativt om man vill bygga muskler. Sen tror jag man kommer känna av de låga energinivåerna på träningsdagarna också. Så jag tror faktiskt att ett gammalt hederligt upplägg med överskott varje dag (eller kanske kaloribalans på vilodagarna) följt av en deff är bättre.
Fast som jag tidigare skrev i post:

Tänk dig 2 månader bulk, följt av 2 veckor VLCD. På överskottsperioden ligger du på ca 500kcal överskott, på underskottsperioden ca 2000kcal underskott. Tror att du kommer kunna bygga mycket mer muskler på det viset än ett traditionellt upplägg.
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 18:16   #89
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
Fast som jag tidigare skrev i post:

Tänk dig 2 månader bulk, följt av 2 veckor VLCD. På överskottsperioden ligger du på ca 500kcal överskott, på underskottsperioden ca 2000kcal underskott. Tror att du kommer kunna bygga mycket mer muskler på det viset än ett traditionellt upplägg.
.. och riskera att förlora mer muskler under -2000kcal dieten än ett traditionellt deffupplägg Samt må sämre rent generellt, det är min erfarenhet av att gå på 700-1200 kcal om dagen iaf. Är ju inte supertaggad på livet direkt.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 18:22   #90
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
.. och riskera att förlora mer muskler under -2000kcal dieten än ett traditionellt deffupplägg Samt må sämre rent generellt, det är min erfarenhet av att gå på 700-1200 kcal om dagen iaf. Är ju inte supertaggad på livet direkt.
Fast det är lite där mina tankar svävar just nu, att köra någon dag VLCD i stöten är inga som helst problem för humöret och trivseln, deff i längre perioder är däremot det.

Jag får helt enkelt utvärdera och se hur det går.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)