Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-05, 06:09   #106
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Om man som i Coxies fall blir en känd (nåja) person och känner att ens koloinlägg inte var så smarta så här i efterhand... Kan man då be om att få bli raderad från forumet, dvs användare + alla inlägg?

Sedan är jag medveten om att det finns automatiska arkivtjänster och annat så riktigt glömd blir man förstås aldrig - men nästan.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-05, 06:44   #107
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Om man som i Coxies fall blir en känd (nåja) person och känner att ens koloinlägg inte var så smarta så här i efterhand... Kan man då be om att få bli raderad från forumet, dvs användare + alla inlägg?

Sedan är jag medveten om att det finns automatiska arkivtjänster och annat så riktigt glömd blir man förstås aldrig - men nästan.
Det finns ingen med adminrättigheter längre så nej det kan man inte.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 14:26   #108
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det finns ingen med adminrättigheter längre så nej det kan man inte.
Hur kommer det sig? Ingen som tar hand om sidan längre?
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 16:06   #109
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Om man som i Coxies fall blir en känd (nåja) person och känner att ens koloinlägg inte var så smarta så här i efterhand... Kan man då be om att få bli raderad från forumet, dvs användare + alla inlägg?

Sedan är jag medveten om att det finns automatiska arkivtjänster och annat så riktigt glömd blir man förstås aldrig - men nästan.
Förhoppningsvis skulle inte moderatorer/admins gå med på att ta bort en massa inlägg även om de hade behörighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Helgehorse Visa inlägg
Hur kommer det sig? Ingen som tar hand om sidan längre?
MM sport svarar väl inte på email fån moderatorerna och tycker inte att de ska ha behörighet att göra nåt vettigt. Det loggar väl in nån därifrån en gång om året då de har nån kampanj som de vill försöka tjäna pengar på och tror de kan göra en extra hacka från forummedlemmarna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 16:49   #110
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Vi kan ta bort inlägg. Det krävs bara moderatorbehörighet för det, inte adminbehörighet. Det gäller bara att ta bort hela konton. Men som sagt, vi tar inte bort inlägg bara för att någon ångrar vad han eller hon skrivit.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 07:27   #111
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
MM sport svarar väl inte på email fån moderatorerna och tycker inte att de ska ha behörighet att göra nåt vettigt. Det loggar väl in nån därifrån en gång om året då de har nån kampanj som de vill försöka tjäna pengar på och tror de kan göra en extra hacka från forummedlemmarna.
Ser framför mig hur du säger detta till dem

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 07:46   #112
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av rbn Visa inlägg
Det är så himla mycket frågetecken kring hela coxie-historien så jag är nästan inte säker på något längre. Om det var något som genomsyrande hans inlägg här på kolo så var det snarare att han var deprimerad och inte tycktes finna lycka i pengar och prylar.

Frågan är varför han måste fejka sin egen död på ett forum han skrev på? Det går väl lika bra att logga ut och aldrig mer skriva? Är det någon som vet med säkerhet att denna artikel ett par år efteråt handlar om just honom, eller hur kan ni vara så säkra på det? Det lär väl inte vara första gången SvD eller DI skriver om nån framgångsrik börshandlare så konstigare sammanträffanden har väl hänt.

Forumet är också relativt stort med gott om personer som förmodligen dagligen läser artiklar som dessa så att han gått med på att medverka i den borde ju också gjort det uppenbart att någon skulle hitta den. Så vad var poängen med hans fejkdöd från första början?
Jag och coxie var i liknande ålder, båda arbetande inom finans. Fanns inte jättemånga sådana på brädan varken då eller nu. Detta under en period då jag var väldigt aktiv på kolo. Så jag läste i princip allt han postade. Om man pusslade ihop allt han skrivit med det som framkom i de artiklar som publicerades senare var det väldigt tydligt att det var samma person.

Coxie skrev en heldel om brudar, hur han tog Porschen till nattklubben och tog med damer hem. När han skaffade familj, började bli äldre och tjänat en heldel pengar tror jag han insåg att det inte var så smart att ha outat sig så mycket, därav fejk döden. Som Grub säger hade det varit smartare att bara sluta skriva, som vissa andra framgångsrika människor här på forumet gjort. Jag saknar dom dock allihopa!
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 11:29   #113
rbn
Registered User
 
rbns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 339
Fast jag köper inte riktigt det där. Så denna övertygelse om att coxie måste vara personen i artikeln grundar sig i liknelser och saker han skrivit? Har han nånsin outat sig för att vara 'Eric Olaison' eller något annat namn?

Att han skrev om Porschar och brudar stämmer säkert, jag läste inte allt. Vad jag däremot la märke till var hans alter ego som ofta skrev om droger, nedstämdhet och hur han egentligen mådde till och från, så ja jag vet inte. Det vore inte otroligt för mig om han faktiskt gick sitt påstådda öde till mötes.

Antar att jag är för icke-konspirationiskt lagd för att tro på något annat än det jag har framför mig tills något tyngre bevis finns.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 12:13   #114
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av rbn Visa inlägg
Fast jag köper inte riktigt det där. Så denna övertygelse om att coxie måste vara personen i artikeln grundar sig i liknelser och saker han skrivit? Har han nånsin outat sig för att vara 'Eric Olaison' eller något annat namn?

Att han skrev om Porschar och brudar stämmer säkert, jag läste inte allt. Vad jag däremot la märke till var hans alter ego som ofta skrev om droger, nedstämdhet och hur han egentligen mådde till och från, så ja jag vet inte. Det vore inte otroligt för mig om han faktiskt gick sitt påstådda öde till mötes.

Antar att jag är för icke-konspirationiskt lagd för att tro på något annat än det jag har framför mig tills något tyngre bevis finns.
Här har du en till person som verkar fungera ungefär som dig. Jag har läst om Coxie-dramat och är inte alls övertygad om att han fejkade döden. Det finns andra personer som skriver om Porschar och brudar. Och precis som du är jag generellt icke-konspiratoriskt lagd. Överlag tycker jag att folk är alldeles för snabba för att bilda sig åsikter till höger och vänster utan att vara säkra på sin sak.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 13:31   #115
rbn
Registered User
 
rbns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Här har du en till person som verkar fungera ungefär som dig. Jag har läst om Coxie-dramat och är inte alls övertygad om att han fejkade döden. Det finns andra personer som skriver om Porschar och brudar. Och precis som du är jag generellt icke-konspiratoriskt lagd. Överlag tycker jag att folk är alldeles för snabba för att bilda sig åsikter till höger och vänster utan att vara säkra på sin sak.
Ja, jag känner likadant. Likheter finns säkert men det räcker inte. Allt kan likväl bara vara slump och personen i artikeln är någon helt annan som sysslar med samma sak.

Såklart kan jag också vara det blinda fåret som resonerar precis så han ville med sin "fejkdöd", men tills att nåt starkare bevis kommer till ytan fortsätter jag tvivla. Det lär det dock aldrig göra.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 15:59   #116
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
coxie lade väl upp en bild på sig själv på sitt kontor som sedan hamnade i den där omtalade intervjun i nån tidning?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-07-07, 17:24   #117
rbn
Registered User
 
rbns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
coxie lade väl upp en bild på sig själv på sitt kontor som sedan hamnade i den där omtalade intervjun i nån tidning?
Jag minns något liknande ja. I varje fall ett inlägg där han beskrev sin setup (som liknande den i artikeln med mängder av skärmar) och hur han nyligen skaffat flera eller gjort om den. Aldrig någon bild dock, åtminstone inte med sig själv.

Om det nu finns någon sådan får jag erkänna att det väger rätt tungt, men det har jag inte sett.
rbn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)