Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-16, 12:43   #1651
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Är det RSR jag ser, för böjen? ~155 kg som programmax?
Hahaha, ja visst är det så. Tänkte skriva det men tänkte sedan "nej, 1x0 kommer snart upptäcka det, och kommentera"

155 kg är garanterat minst 10 kg under max en bra dag, men kändes som en bra baseline. Vill mest ha något som säger åt mig vad jag ska göra, vill få upp böjen men har inte superfokus på det så behöver inte överprestera nu känner jag.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 12:55   #1652
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Hahaha, ja visst är det så. Tänkte skriva det men tänkte sedan "nej, 1x0 kommer snart upptäcka det, och kommentera"

155 kg är garanterat minst 10 kg under max en bra dag, men kändes som en bra baseline. Vill mest ha något som säger åt mig vad jag ska göra, vill få upp böjen men har inte superfokus på det så behöver inte överprestera nu känner jag.
Lol! Nu har jag fått skratta två gånger idag åt jävla kolozzeum!


Fullföljer du och passen känns lätta är det bara att höja!

Minns jag rätt, du har skrivit du tycker att 6x6- och 5x5-passen är värst?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 15:28   #1653
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Är det RSR jag ser, för böjen? ~155 kg som programmax?


HAHAHAHA det här gjorde fan min dag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-17, 07:33   #1654
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Lol! Nu har jag fått skratta två gånger idag åt jävla kolozzeum!


Fullföljer du och passen känns lätta är det bara att höja!

Minns jag rätt, du har skrivit du tycker att 6x6- och 5x5-passen är värst?
Tror aldrig jag fullföljt en RSR faktiskt! Börjat 2-3 gånger men alltid slutat en bit in i andra blocket. En gång i marken pga känning i ryggen, övriga gånger (för böjen) minns jag inte. Troligen samma orsak. Så kan väl egentligen inte uttala mig om vad som är värst, men 6x6 är väl alltid värre än t.ex. 2x2
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-18, 09:22   #1655
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Böj
125 kg x 6 x 4

3 push press bakom nacke + 3 OHS
40 kg x 5
10-9-8-7-6 T2B mellan varje

Mådde lite konstigt och var otaggad på böj i morse men gick bra. Mår dock ännu konstigare nu, möjligen på väg att bli sjuk.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-19, 07:43   #1656
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Pass på stadens crossfitbox

3-position power snatch (över knäna, under knäna, från marken)
En massa set på 25-30 kg. Första gången jag försöker mig på snatch (med coachning). Gick väl sådär. Ska fortsätta träna på det då och då med lätta vikter.

WoD: "Helen"
3 varv av
400m löp
21 KB swings 24 kg
12 pullups

Tid 11:30
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:21   #1657
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Bänk
80 kg x 2 x 8
82.5 kg x 2 x 6

Jerk
50 kg x 4 x 3

Bar-MU 4x2

Ring c2b L-sit false grip pullups 4x2

Fan får inte mycket gjort nu för tiden alltså. Mina pass är alltid minst 90 min men lallar runt och snackar så mycket skit med de jag tränar med. Aja är kul att va på gymmet iaf.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 07:48   #1658
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Fan får inte mycket gjort nu för tiden alltså. Mina pass är alltid minst 90 min men lallar runt och snackar så mycket skit med de jag tränar med. Aja är kul att va på gymmet iaf.
Lyx. Mina försök till att träna med folk ebbar alltid ut i ingenting. Har det kanonkul under ett par pass, sen så dör det ut. Kollar Messenger-chatten och ser att det är jag som har varit drivande de senaste fem gångerna vi tränat och då tänker man "jaha, så intressant tyckte du det var" och så skiter man i att fråga ännu en gång. Därefter hör man ingenting tills det att man stöter på varandra och får ett "fan, vi måste träna ihop snart igen!". Jaså, den entusiasmen hade gått mig förbi.

Jag tror även att vissa skräms av att träna med mig för att jag är ganska stark. Den senaste jag tränade med har t.ex. sagt, senast vi pratade, att han ville köra ett par pass själv för att "komma igång" innan han tränade med mig. På honom lät det som att han kunde träna med mig först när han hade återuppbyggt lite av sin styrka så att han inte började för hårt. Också konstigt, är väl bara att köra lugnt när han kör med mig, jag tränar ju skitslappt.

Stör mig på vanföreställningen att man måste ligga på samma nivå för att kunna köra ihop. Man behöver ju inte ens ha samma ambitionsnivå. Det känns det som att folk tror. Märker att man skulle kunna dra slutsatsen att de inte gillar att träna med mig eller ens gillar mig, baserat på vad jag skrivit Men i.o.m. att det är en annan sak utanför träningen så är jag 99 % säker på att så inte är fallet.

Har i alla fall någon att löpa med, det är alltid något
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 11:55   #1659
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Lyx. Mina försök till att träna med folk ebbar alltid ut i ingenting. Har det kanonkul under ett par pass, sen så dör det ut. Kollar Messenger-chatten och ser att det är jag som har varit drivande de senaste fem gångerna vi tränat och då tänker man "jaha, så intressant tyckte du det var" och så skiter man i att fråga ännu en gång. Därefter hör man ingenting tills det att man stöter på varandra och får ett "fan, vi måste träna ihop snart igen!". Jaså, den entusiasmen hade gått mig förbi.

Jag tror även att vissa skräms av att träna med mig för att jag är ganska stark. Den senaste jag tränade med har t.ex. sagt, senast vi pratade, att han ville köra ett par pass själv för att "komma igång" innan han tränade med mig. På honom lät det som att han kunde träna med mig först när han hade återuppbyggt lite av sin styrka så att han inte började för hårt. Också konstigt, är väl bara att köra lugnt när han kör med mig, jag tränar ju skitslappt.

Stör mig på vanföreställningen att man måste ligga på samma nivå för att kunna köra ihop. Man behöver ju inte ens ha samma ambitionsnivå. Det känns det som att folk tror. Märker att man skulle kunna dra slutsatsen att de inte gillar att träna med mig eller ens gillar mig, baserat på vad jag skrivit Men i.o.m. att det är en annan sak utanför träningen så är jag 99 % säker på att så inte är fallet.

Har i alla fall någon att löpa med, det är alltid något
Här är det inte direkt så att jag skriver till dem och säger "träna i morgon?" utan jag går ju till gymmet 06.00 på vardagar, och då är alltid samma folk där (kollegor och bekanta sedan studietiden). Kommer man inte får man skit dagen efter

Gillar att få träningen gjord tidigt på helgerna med så man har hela dagen framför sig sen, men ibland väntar jag till efter lunch bara för att få träna ensam med musik för en gångs skull. Kommer man dit vid 8-9 är samma rövgäng där då också
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 12:09   #1660
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Här är det inte direkt så att jag skriver till dem och säger "träna i morgon?" utan jag går ju till gymmet 06.00 på vardagar, och då är alltid samma folk där (kollegor och bekanta sedan studietiden). Kommer man inte får man skit dagen efter

Gillar att få träningen gjord tidigt på helgerna med så man har hela dagen framför sig sen, men ibland väntar jag till efter lunch bara för att få träna ensam med musik för en gångs skull. Kommer man dit vid 8-9 är samma rövgäng där då också
Jo, finns ju för- och nackdelar med allt Jag gillar liksom att träna ensam, vara i egen värld och göra precis vad jag känner för utan att behöva ta hänsyn till någon annan. MEN, det är ju trevligt att göra tvärtom ibland också!

Jeppe har sagt att han i år ska göra ett försök på 300 kg i marklyft. Hans tidigare pb i försök är 230 kg så det är en rejäl höjning. Blir mäktigt att se. Ska tydligen inte träna alls inför detta utan bara gå rakt in, lasta vikterna och sedan försöka.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-21, 09:33   #1661
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Böj
125 kg x 6 x 2

Strikt ring-mu
0
0
1 pb, nice
0
0
0
0
0

Frontböj
80x5
90x5
100x3
110x1
120x1

1 clean + 1 hang clean
Upp till 75 kg
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-22, 10:59   #1662
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Löpning
10.01 km, 51:18

Riktigt härligt och inte alls ansträngande, enda negativa med rundan var att RunKeeper gjort ett par rejäla uppdateringar sedan senast jag använde det (hösten 2012) och bland annat lagt in en röst som "peppar" vid varje 5-minutersrapport. "I think you're doing great!", "I'm proud of you, champ!" och "If I had hands, I'd high five you!". Att det finns folk som blir peppade av att en dataröst säger att man är duktig överstiger mitt förstånd.

Målet var att gå ut och springa planlöst i minst 40 minuter. Motstod flera gånger frestelsen att trycka på för att få milen under 50, ville verkligen bara ut och "andas", aktiv vilodag typ.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-23, 08:42   #1663
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Böj
125 kg x 6 x 5

7 varv:
7 bänkpress 70 kg
7 kippade pullups
30 sek vila

Vaknade som en zombie efter gårdagens löp och var nära att banga men blev ett bra böjpass ändå.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-23, 09:19   #1664
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Bra kört!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-23, 10:25   #1665
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Bra löpt. Säger en hel del om din grundkapacitet om du kan dra av en mil på 50 minuter utan att känna att det är jätteansträngande. Du skulle troligtvis ganska lätt kunna behålla och utveckla nuvarande styrkenivå och nå 45 minuter på milen, om du ville. Skulle troligtvis bara krävas att du sprang kontinuerligt
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)