Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-17, 20:59   #31
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Daimtårta med vaniljsås, Marabou coco 200g, guylian belgisk choklad, plopp, kexchoklad, sportlunch, twix- & snickers-glass, chokladbollar med pärlsocker, blåbärspaj med vaniljsås, kladdkaka med vaniljsås, nya ballerina chokladbollar. Och ja, deffen går sisådär!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:15   #32
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 725
Paprika, äter det som ett äpple!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:45   #33
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Daimtårta med vaniljsås, Marabou coco 200g, guylian belgisk choklad, plopp, kexchoklad, sportlunch, twix- & snickers-glass, chokladbollar med pärlsocker, blåbärspaj med vaniljsås, kladdkaka med vaniljsås, nya ballerina chokladbollar. Och ja, deffen går sisådär!
Märkliga cravings?
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 10:47   #34
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Har inga jättemärkliga. Korv med bröd skulle väl kunna vara en, då främst kokt. Givetvis med rostad lök, senap och ketchup samt mjölk till.

Är jag bakfull är jag främst sugen på drickbara ting, blåbärssoppa köps nästan varje gång.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 20:10   #35
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Har inte folk missuppfattat denna tråden lite? Godis och glass till exempel är väl knappast märkliga cravings ;d

On topic;
Keso, lingon, leverpastej och kycklingfilé fick jag för mig efter en lång deff, var gott då dock inte när man fått näring i sig någon månad senare
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:09   #36
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Leverpastej brukar jag crava då och då.
Trots att det är typ hundmat.
Samma här. Leverpastej är återkommande. Trycker i mig den i feta skivor och lägger inte ens på smörgås. Dock inte ännu under denna deff. Möjligen den enda återkommande craving jag har.

Däremot har jag varit sugen på förkokta rödbetor under halva deffen nu. Äter mycket av det men blir ändå sugen. Märkligt nog blir jag inte alls sugen på sötsaker under deffen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:12   #37
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Nu ska vi se här... Sorry för inaktivitet som TS.

Citat:
Ursprungligen postat av Teagirl Visa inlägg
Inlagd ingefära hade jag sug efter för ett par månader sedan, det bara kom! Sprang runt en söndag kväll till 6 olika affärer och letade men alla var antingen stängda eller hade det inte.Köpte i desperation kimchi som jag åt direkt ur burken, slevade i mig tills jag blev kräkfärdig och fick slänga hela burken...
Hm! Det är redigt gött faktiskt! Brukar alltid förknippa det med sushi, och då äts det redligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag har titt som tätt cravings på lök, både gul och röd. Sjukt udda.. Wasabi är också något jag kan få cravings på?
Ja lök brukar jag också få dille på ibland. Magen ogillar det men shit vad man bara vill äta lök då och då.

Hahaha! Wasabbii

Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
knäckebröd, gärna doppat i nått eller med ketchup på.
Just knäckebröd?!

Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Surkål!

Minns en dag speciellt då jag känt redan från runt lunchtid ungefär att jag måste äta gryta med surkål. Mitt livs mål var att laga och konsumera så mycket korv- och surkålsgryta som möjligt, till synes fanns det inget viktigare. Jag lagade på kvällen till en gigantisk gryta med tre sorters korvar och isterband, och med en rejäl laddning surkål och öl i.

Blev så mätt att jag nästan sprängdes, men efter det var jag nöjd.

Detta surkålsbegär har återkommit då och då, men inte med samma djup och intensitet som första gången.
Hahaha, av alla ting. Visst att det är gott men det är nog aldrig något jag skulle crava sådär på rak arm!

Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Efter fet eller välkryddad mat kan jag få enormt sug efter salmiak.
Oj! Kan det ha något med saltet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan Visa inlägg
julskinka och senap! Minns en juldag för några år sedan då jag skivade upp skinkan som bröd och bredde på ett tjockt lager med grovkornig senap, ren kärlek
Ah men vadfan! Julskinka är man alltid sugen på ju


Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Under en deff för några år sen fick jag sjuka cravings efter feferoni, vilket var lite märkligt då jag aldrig ätit det tidigare.

Köpte en burk Druvans feferoni och åt upp alla på en gång. Tur de var kalorisnåla
Hahahahahha! Det är gött som fan ju!

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Smörgåsgurka.
Det tror jag också att jag fått någon enstaka gång. Det är något med ättikan och senapskornen som är .. Tillfredsställande.

Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Lustigt stt någon tidigare nämnt lök. Åt egna hamburgare häromdagen. Hade skivat röd lök på. Hamburgaren var god men ”jag behöver mer lök” infann sig i huvudet. Jag tog resten av rödlöken, som var hel, och tuggade den som den var till resten av hamburgaren.. som ett tilltugg. Väldigt god. Det var inte en sådan där stark lök utan lagom.

I övrigt har jag inga udda cravings men det där med surkål och korv har jag också varit sugen på.

En annan gång hade jag tänkt på grillad kyckling en hel dag. Hade egentligen gjort annan middag men var inte mycket att göra. Köpte den grillade kycklingen.
Har alltid cravings efter butiksgrillad kyckling. Och då gärna med brysselkål till som ska doppas i ketchup.

Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Kokt äggvita som jag plockar ur gulan och fyller med kalles kaviar av olika slag. Speciellt om jag är sjuk. Antar att det är fett, sött och salt i kombination som är the shit där.
Kokta äggvitehalvor har man ju craevat en del, gärna med örtsalt. Kaviar hoppar jag helst. Brukar också få sug efter just kokt äggvita när jag är sjuk. Det är tillfredsställande att tugga på, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Kan sitta och drömma om vissa rätter man fick I skolan, som iof inte är svårt att laga själv osv men den orken har jag aldrig.
T ex:
Sprödbakad torsk med potatis och kall sås.
Kebab i någon sjukt god sås med ris.
Spaghetti med köttfärssås fast någon mer beige färgad sås(?)
Gratinerad falukorv med mos.
Fan...
Oh ja! I min grundskola fick vi dessutom maten lagad direkt från köket. Skulle fan bett om mer recepet

Vi brukade få en sån SINNESSJUKT god fiskgryta med ris till. "Spansk fiskgryta" tror jag de kallade den. Fan alltså. Och kalla potatissallader!

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Daimtårta med vaniljsås, Marabou coco 200g, guylian belgisk choklad, plopp, kexchoklad, sportlunch, twix- & snickers-glass, chokladbollar med pärlsocker, blåbärspaj med vaniljsås, kladdkaka med vaniljsås, nya ballerina chokladbollar. Och ja, deffen går sisådär!
Stackare
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:18   #38
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Leverpastej brukar jag crava då och då.
Trots att det är typ hundmat.
ewww det är ju hundmat

Citat:
Ursprungligen postat av Mjuggen Visa inlägg
Har inte folk missuppfattat denna tråden lite? Godis och glass till exempel är väl knappast märkliga cravings ;d

On topic;
Keso, lingon, leverpastej och kycklingfilé fick jag för mig efter en lång deff, var gott då dock inte när man fått näring i sig någon månad senare
Ja! "märkliga" cravings är knappast daimtårta!

Det var en redig.. blandning. Leverpastej och lingon kan jag dock tänka mig funka. Lite som blodpudding + lingon. Keso är alltid nice med typ allting.

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Samma här. Leverpastej är återkommande. Trycker i mig den i feta skivor och lägger inte ens på smörgås. Dock inte ännu under denna deff. Möjligen den enda återkommande craving jag har.

Däremot har jag varit sugen på förkokta rödbetor under halva deffen nu. Äter mycket av det men blir ändå sugen. Märkligt nog blir jag inte alls sugen på sötsaker under deffen.
Hm... glömde helt bort skivbar leverpastej. Tänker alltid bredbar och då är det inte så frestande längre. Skulle vara gött med en skiva nu!

kokta rödbetor och morötter kan jag få dille på då och då. märkligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:25   #39
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hm... glömde helt bort skivbar leverpastej. Tänker alltid bredbar och då är det inte så frestande längre. Skulle vara gött med en skiva nu!
Måste vara skivbar! Tuggmotståndet gör ju halva grejen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:35   #40
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Jag själv då..

Den enda sötsaken jag kan få riktigt sug efter är isåfall prinsesstårta som många här känner till. Inte så konstigt kanske, det är ju gott.

I övrigt kan jag få cravings av saker jag åt mycket som liten. Som exempelvis, fil och russin eller fil och banan eller jordgubbsfil. Plain. Det brukade vara standard frukost eller mellanmål för mig, äter det varje dag just nu. Tröttnar inte!
Även en vanlig blandsallad som min mormor brukade göra jämnt. Sallad, tomat, gurka, mycket rödlök, paprika, äppelcidervinäger, balsamico och salladskrydda. Det brukar jag få behöva göra någon gång i veckan, gärna en stor skål. Lika gott varje gång, dock aningen godare när mormor får göra den.

Mannagrynsgröt, nyponsoppa, knäckebröd med keso eller makrill (och rödlök på) och morötter är också saker jag åt mycket som liten, lika gott varje gång. Morötter särskilt. Äter det varje dag sen flera år tillbaka.

I övrigt kan jag få totalsnurr på grönsaker ibland. Typ att jag måste springa in i närmaste affär och handla en gurka som man kan knapra på.

Annars så är jag en jävel för ketchup. Till typ allt. Jag älskar ketchup och vill gärna ha det till den mesta maten jag äter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 21:48   #41
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
Oliver och marinerad vitlök
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)