Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-02, 23:03   #31
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Idag lägger jag på tyngre. Stressig dag med för många bollar i luften, inte ens mina toppelever i nian har lyssnat på instruktioner att sluttentan är IMORGON, och allmänt gnäll.
Fick dessutom säga nej till en åtta som ville dela med sig av mat idag, istället för onsdag. Nej,vi har tillåtelse att ha mat på onsdag. Vi har inga tallrikar eller bestick än.

Förihelvete nu får dagen ta slut. Och ikväll ska jag agera fotograf för tolfteklassarna på en prisceremoni för akademiska grejer de har gjort. Jippi.

Jag har stresshuvudvärk. BLÄÄÄÄÄÄÄ
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 06:29   #32
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Tog ut stressen på gymmet. Nytt PB i böj tror jag. Speciellt som jag hade kunnat gå tyngre. Ska jag gå högre i marklyft behöver jag remmar. Händerna pallar inte.

Svag i militärlyft och höger axel gjorde ont. Jag har obalans i skulderbladsmusklerna, så jag vet vad det beror på. Måste helt enkelt kämpa igenom.

Böj: 155lb
Mark: 145lb
Militärlyft: 50lb

Det tog udden av adrenalinet. Såg att skolintendenten sneglade nyfiket på mina markvikter när han gick förbi.

Listade även ut hur jag får musikanläggningen i viktrummet att koppla bluetooth till nallen. Sjukt gött med UKF Dubstep på hög volym när man är stressad. Sedan blev det låg volym när jag fick sällskap.

Tror att jag har underskattat mitt 1RM i böj. Inte säker men känns möjligt. Aja...

Godnatt!
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 07:03   #33
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Tog ut stressen på gymmet. Nytt PB i böj tror jag. Speciellt som jag hade kunnat gå tyngre. Ska jag gå högre i marklyft behöver jag remmar. Händerna pallar inte.

Svag i militärlyft och höger axel gjorde ont. Jag har obalans i skulderbladsmusklerna, så jag vet vad det beror på. Måste helt enkelt kämpa igenom.

Böj: 155lb
Mark: 145lb
Militärlyft: 50lb

Det tog udden av adrenalinet. Såg att skolintendenten sneglade nyfiket på mina markvikter när han gick förbi.

Listade även ut hur jag får musikanläggningen i viktrummet att koppla bluetooth till nallen. Sjukt gött med UKF Dubstep på hög volym när man är stressad. Sedan blev det låg volym när jag fick sällskap.

Tror att jag har underskattat mitt 1RM i böj. Inte säker men känns möjligt. Aja...

Godnatt!
Grattiis till tror-PB i knäböj Sohlsken!

Det är inte remmar du behöver, det är magnesiumkarbonat. Av någon anledning blir man mycket starkare när stången inte glider ur händerna: http://www.mmsports.se/Tillbehor/Str...Gym-Chalk.html

Ta det försiktigt med militärpressen. Den sabbar axlar. Slutade personligen att köra den därav(smärta i vänstra axeln).

Sov gott!

Mvh r3mpuh
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 16:12   #34
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Grattiis till tror-PB i knäböj Sohlsken!

Det är inte remmar du behöver, det är magnesiumkarbonat. Av någon anledning blir man mycket starkare när stången inte glider ur händerna: http://www.mmsports.se/Tillbehor/Str...Gym-Chalk.html

Ta det försiktigt med militärpressen. Den sabbar axlar. Slutade personligen att köra den därav(smärta i vänstra axeln).

Sov gott!

Mvh r3mpuh
Tack känns häftigt att kunna köra tyngre än jag brukade.

Alltså, jag har inte problem med att stången glider. Inte alls. Jag får ont i fingrarna av att det är så tungt, de låser sig eller vill inte hålla längre

Ja, det är därför jag tar det lugnt. Vet dock att jag behöver den, och jag behöver ta mig igenom övningen.

Känns gött. Ingen träningsvärk.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 16:17   #35
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Tack känns häftigt att kunna köra tyngre än jag brukade.

Alltså, jag har inte problem med att stången glider. Inte alls. Jag får ont i fingrarna av att det är så tungt, de låser sig eller vill inte hålla längre

Ja, det är därför jag tar det lugnt. Vet dock att jag behöver den, och jag behöver ta mig igenom övningen.

Känns gött. Ingen träningsvärk.
De skulle inte låsa sig med magnesium. Stången skall aldrig vara nere i fingrarna, den skall ligga på valken precis innan fingrarna & man skall krama åt med fingrarna. Magnesiumkalk kostar typ 20 kr för ett halvårs förbrukning. Try it.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 18:15   #36
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
De skulle inte låsa sig med magnesium. Stången skall aldrig vara nere i fingrarna, den skall ligga på valken precis innan fingrarna & man skall krama åt med fingrarna. Magnesiumkalk kostar typ 20 kr för ett halvårs förbrukning. Try it.
Får se just nu lär jag inte köpa varken eller, mest för att jag inte har utrymme till förvaring. Det är där jag håller stången, jag har hela handskar med sjukt bra grepp. Får fortsätta, och utvärdera hur jag vill fortsätta.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:21   #37
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Gårdagens runda gick bra, inte alls seg i musklerna trots att jag lyfte tungt.

Träffade en tvärdöd bullsnake på trottoaren, beslutade att jag likväl kunde hållas på vägen några meter. Kändes respektfullt och säkert.

F.ö. har jag konstaterat att 145lb marklyft är min nuvarande gräns styrkemässigt gällande händer och underarmar.
Hur konstaterade jag detta, frågar du?
Det faktum att jag har en sådan sjuk träningsvärk från armbågarna och ut i fingertopparna. Jag pallar knappt att hålla i telefonen.

Fördröjd träningsvärk är lattjo. Den dök upp drygt 24 timmar efter passet.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 19:45   #38
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Träningsvärken i fingrarna och underarmarna känns mycket bättre idag. Har ork igen. Kör pass imorgon och på torsdag.

I förrgår var vi till förrådet och hämtade avslutningskläder, och passade på att hämta resväskan också. Hittade bl.a. mina underbara Röhnish-brallor. De passar inte alls över rumpan och låren, får på dem men ser ut som en stoppad korv.
Det är problematiskt att jag köpte dem innan jag började styrketräna. Vet ej om jag är för muskulös i allmänhet för att lyckas få plats i dem bekvämt även om jag deffar. De känns som ett rätt okej mått på storlek.

Nu känner jag brist på vilja vad gäller att äta. Bläääää... trivs inte med att väga som jag gör. 170.5lb senast, för några veckor sedan eller så. Vill ner till typ 140, eller därikring. Skulle gärna ha ett sexpack.

Sprang i morse. Senare än vanligt, blev sent i säng igår. Att börja rundan runt 7 är för sent, det blev väldigt varmt. Det var dock inte det största problemet. Efter ungefär två femtedelar av rundan blev jag skitnödig. Detta innebar att jag fick springa 3km med helt fokuserad på att inte skita på mig, de plockade bort bajamajjorna vid skolan. Sportsäsongen är slut.

Det är otroligt hur snabbt man kan springa med rätt motivation.

Annars var rundan... varm. Tog mig igenom den, men inte så mycket mer än så. Det duger.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-06, 19:48   #39
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Av någon anledning var gårdagens runda bättre.

Iofs var det redan 20 grader varmt 05:45... blä. Solen gassade för glatta livet. I teorin ska det bli svalare till helgen.

Tog mig igenom passet trots håll sista kilometern.

SL idag. Ska lägga till ett pass för bålen imorgon. Får se hur det går.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 02:27   #40
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Böj: 3x 165lb, gick sedan upp till 185lb! PB som fan!
Bänk: 85lb, ingen ökning
Stångrodd: typ 110lb tror jag

Kändes bra med böjen. Vill inte gå tyngre riktigt än, men jag körde 165 och tyckte att det inte var så farligt. 185 var rätt tungt. Nu böjer jag officiellt mer än jag väger.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 06:28   #41
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Böj: 3x 165lb, gick sedan upp till 185lb! PB som fan!
Bänk: 85lb, ingen ökning
Stångrodd: typ 110lb tror jag

Kändes bra med böjen. Vill inte gå tyngre riktigt än, men jag körde 165 och tyckte att det inte var så farligt. 185 var rätt tungt. Nu böjer jag officiellt mer än jag väger.
Grattis till Knäböj-PB Sohlsken! Awesome! Awesome!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-07, 16:39   #42
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Bra andning i morse. Riktigt bra. Benen tyckte att jag kunde dra åt pipsvängen men de överlevde.

Lägger extrapass på hyllan, behöver mina vilodagar om jag ska fortsätta öka. Det tänker jag absolut göra. 100kg skulle verkligen kännas vrålcoolt.

200lb på torsdag, yes?

Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Grattis till Knäböj-PB Sohlsken! Awesome! Awesome!
Tack!!! Känns verkligen sjukt bra. Kommer ihåg när jag kämpade och tyckte att 50kg var för tungt. Det känns helt främmande.

Kanske provar ett set om 200lb på torsdag. Stor, fin, rund siffra.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-08, 21:01   #43
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
03:25 inatt hälsade åskskuren från apokalypsen på oss.
Den varade i ungefär 10 sekunder. Detta var den årliga händelsen som gjorde det omöjligt att somna om. Gick på toan också och fick en hostattack för att luften var så torr.

Tror att jag somnade en stund framåt 05:00, och då hade jag planerat hur jag ska hantera beteenden i klassrummet, använda mig av "graphic organisers", hur jag vill använda min anslagstavla nästa år, posters jag vill sätta upp, och hur jag vill visa upp mitt klassrums tre huvudregler:
1. Var närvarande
2. Var förberedd
3. Ta det coolt

Sprang ändå 05:30. Jävla seg i huvudet var jag, och innan rundan hostade jag fortfarande. Maken blev riktigt orolig för mig.

Rundan gick över all förväntan. Riktigt bra faktiskt.

Fortfarande död i skallen. Galen dag, men rätt bra.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-09, 16:44   #44
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Bästa löprundan NÅGONSIN!

Det bara flöt på hela rundan, och jag saktade knappt in uppför den branta backen. Jag är bäst idag. Helt klart redo för att sätta nytt PB i knäböj efter jobbet!

Siktar på ett set om 200lb, får dock se efter fyra set om 185. Se hur det känns.

Tog även morgondagen ledig så att jag kan fira sista hela veckan när maken är ledig.

Brukar inte köra hashtaggar men asså...

Ha de! #Winning
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-10, 05:53   #45
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Inget PB. Var trött och omotiverad. I och med att jag hade stressadrenalin senaste två ökningarna så får jag vara nöjd. Gick dock in för hårt på marken. Inte bra. Måste bygga upp handstyrka. Händerna rakt av pallar inte.

Böj: 5x185lb (nöjd)
Mark: 2x165lb, 2x155lb, 1x145lb (meh)
Axelpress: 5x50lb (kanske 55lb nästa gång)

Det är inget vidare när morgonen är perfekt, men halvvägs igenom dagen tappar man motivationen. Hade lika gärna tagit en tupplur på golvet. Med de förutsättningarna är jag som sagt nöjd.

God natt.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer

Senast redigerad av Sohlsken den 2016-06-10 klockan 05:54.
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)