Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-18, 00:22   #406
NilsZxx
Banned User
 
NilsZxxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 14
Fan vad kul ni verkar ha haft det ändå. LESS man blir på sig själv som i princip har kastat bort 6 år helt åt helvete.

Känns som jag vill "ta igen" dessa år innan jag skaffar familj på riktigt, annars kommer nog detta gnaga på mig mentalt hela livet.
NilsZxx är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:25   #407
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Fan vad kul ni verkar ha haft det ändå. LESS man blir på sig själv som i princip har kastat bort 6 år helt åt helvete.

Känns som jag vill "ta igen" dessa år innan jag skaffar familj på riktigt, annars kommer nog detta gnaga på mig mentalt hela livet.
Har haft det sjukt dåligt överlag, jag snackar om enstaka fester som varit jävligt roliga. Och då har de ofta varit roliga några timmar, sen har jag blivit för full och gjort bort mig, haft sex med en 120-kilosbrud eller liknande. Lika många fester har varit "meh", och lika många har jag bara gjort bort mig på.

Sen 30 dagar av 31 har jag ju inte festat alls. Bara Lunarstorm och patiens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:27   #408
NilsZxx
Banned User
 
NilsZxxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 14
Vill du ha familj/barn Diomedea?
NilsZxx är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:29   #409
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Vill du ha familj/barn Diomedea?
Tror inte det, barn verkar sjukt jobbiga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:30   #410
NilsZxx
Banned User
 
NilsZxxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 14
Tror du inte att du kommer ångra dig när du är typ 50 då?
NilsZxx är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:33   #411
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Tror du inte att du kommer ångra dig när du är typ 50 då?
Det är mycket värre om jag skaffar barn och ångrar DET när jag är 50.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:37   #412
NilsZxx
Banned User
 
NilsZxxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 14
Tror inte du ångrar dig om du skaffar barn :P Men okidoki!
NilsZxx är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 00:41   #413
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Tror inte du ångrar dig om du skaffar barn :P Men okidoki!
Säker på det? När mina barn är olyckliga och misslyckade, och jag vet med mig att det beror på att jag inte ansträngde mig tillräckligt som förälder?

Eller tänk om mina barn blir våldsamma kriminella? Eller utövande pedofiler?

Men jag har aldrig gett frågan seriöst tankearbete, eftersom jag genuint ifrågasätter att jag någonsin kommer få möjligheten att skaffa barn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 02:26   #414
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Vill inte avslöja allt för mkt pga anonymitetsskäl om nån jag känner till läser här.

Tror inte det blir några större problem socialt, hade väldigt lätt för att få vänner i högstadiet och gymnasiet fastän jag spelade dator konstant så var jag populär och omtyckt.

Problemet skulle väl vara att jag är 28, fyller 29 senare år, hoppas jag inte blir sedd som en gubbjävel bara. Rent mentalt har jag nog inte mer mognad än en 22åring i alla fall, alltså rent erfarenhetsmässigt, kanske när det kommer till "vishet" men inget mer än så.
Jag var fulast i klassen, kraftigt mobbad pga mitt utseende och pga att mina föräldrar var lärare. Blev slagen, spottad på, tjejer kallade mig för "benet" och syftade på att jag var tanig och tjejer gav mig smeknamnet "spinklink".

När jag var 15 ville jag ta livet av mig för att jag kände mig hatad och kände mig icke omtyckt.

Nu idag är känslan annorlunda. Jag gav aldrig upp, vek mig inte trots alla glåpord, trots år av mobbing. Första segern var en tjej som alltid kallade mig för spinkig och tanig i 6'e klass och som kom och sa att hon tyckte jag var lite söt för några år sedan. Vad jag sa till henne kan vi nog censurera. Faktum är att de två största mobbarna av tjejerna i högstadiet har blivit de som gett mig mest komplimanger som vuxen. Kanske gnager samvetet där någonstans vad vet jag, eller så har de bara vaknat till. Tragikomiskt dock att det tog 40 år att få skolans snyggaste tjejer att vakna till liv, efter att de sonika mobbat skiten ur mina första 20 år av livet :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 02:35   #415
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
I paritet till det så tror jag det är bra många kvinnor där ute som inte vågar, törs eller vill säga sin åsikt om sin gris till kille. Finns nog en hel hög med rövhuvuden där ute. Stå på er ni som råkar ut för dem, anmäl för fan och sätt gränser.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 07:10   #416
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Tror inte det, barn verkar sjukt jobbiga.
Det roliga med den inställningen är att den inte försvinner när du själv blir pappa, men dina egna ungar är ett undantag. Barn är faktiskt jävligt jobbiga, men inte min egen son.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 09:10   #417
Roquefort
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 12
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag var fulast i klassen, kraftigt mobbad pga mitt utseende och pga att mina föräldrar var lärare. Blev slagen, spottad på, tjejer kallade mig för "benet" och syftade på att jag var tanig och tjejer gav mig smeknamnet "spinklink".

När jag var 15 ville jag ta livet av mig för att jag kände mig hatad och kände mig icke omtyckt.

Nu idag är känslan annorlunda. Jag gav aldrig upp, vek mig inte trots alla glåpord, trots år av mobbing. Första segern var en tjej som alltid kallade mig för spinkig och tanig i 6'e klass och som kom och sa att hon tyckte jag var lite söt för några år sedan. Vad jag sa till henne kan vi nog censurera. Faktum är att de två största mobbarna av tjejerna i högstadiet har blivit de som gett mig mest komplimanger som vuxen. Kanske gnager samvetet där någonstans vad vet jag, eller så har de bara vaknat till. Tragikomiskt dock att det tog 40 år att få skolans snyggaste tjejer att vakna till liv, efter att de sonika mobbat skiten ur mina första 20 år av livet :P
Är det något som är positivt med att ha varit ensam och således inte haft några fester är nog att jag tagit det lugnt och inte druckit alkohol på många år. Istället har jag tränat och vårdat hälsan. Många av mina mobbare har jag sett med ölmagar och de ser otroligt slitna ut, nu ska jag ju inte sänka mig till deras nivå men klart man får unna sig lite skadeglädje inombords.
Roquefort är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 12:26   #418
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Roquefort Visa inlägg
Är det något som är positivt med att ha varit ensam och således inte haft några fester är nog att jag tagit det lugnt och inte druckit alkohol på många år. Istället har jag tränat och vårdat hälsan. Många av mina mobbare har jag sett med ölmagar och de ser otroligt slitna ut, nu ska jag ju inte sänka mig till deras nivå men klart man får unna sig lite skadeglädje inombords.
Jo så är det för mig med, de som var elakast som ung är det väl kanske lite karma på nu idag.

Jag tror dock att hela mobbingproblematiken måste belysas mer. Det är ett utmärkt sätt att få en person att krypa in i sin egen bubbla och avskärma sig. Lärare och skolan måste ta ett större ansvar och likaså föräldrar. Någonstans där så skapas ju barn som blir mobbare utifrån något (dålig självkänsla skälva t.ex. och som sedan uttrycker det genom att bygga självkänsla genom att förtrycka andra).

Både pojkar och flickor kan vara elaka (och lite offtopic denna tråd då) och det jag tycker har vuxit på senare år är flickors elakhet mot andra flickor. Alltså även fysiskt våld, misshandel etc.

Det kanske inte är så dumt att ha flera rastvakter och mer personal som rör sig och fångar upp taskiga beteenden i ett tidigt skede. Kanske ett sätt för någon som är mobbad att kunna få rapportera det lättare än vad man kan nu idag. Allt sådant kostar dock pengar, så det landar som alltför oftast i en finansieringsfråga.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 12:40   #419
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Roquefort Visa inlägg
Är det något som är positivt med att ha varit ensam och således inte haft några fester är nog att jag tagit det lugnt och inte druckit alkohol på många år. Istället har jag tränat och vårdat hälsan. Många av mina mobbare har jag sett med ölmagar och de ser otroligt slitna ut, nu ska jag ju inte sänka mig till deras nivå men klart man får unna sig lite skadeglädje inombords.
Har också märkt att jag verkar åldras sjukt långsamt jämfört med de som har sociala liv! Är det alla proteiner och grönsaker och allt styrketränande och sovande som gör det? Eller har jag bara tur med generna? Dåligt psykiskt mående verkar iallafall inte påskynda åldrandet direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det roliga med den inställningen är att den inte försvinner när du själv blir pappa, men dina egna ungar är ett undantag. Barn är faktiskt jävligt jobbiga, men inte min egen son.
Det är intressant, för min brorson är bara typ 20 % jobbig. Så den där åsikten verkar ha att göra med hur nära släkt man är med barnet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-03-18 klockan 12:41.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-03-18, 13:27   #420
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 619
Tror tyvärr att det kommer fortsätta utför. En större andel av befolkningen kommer misslyckas.
Bandid0 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)