Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-07, 10:58   #16
Laksen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 531
För mig verkar det inte vara någon jätte stor skillnad. Tränar för tillfället vanligen mellan 8.30-13.00. Tränar självklart inte 4,5h men inom det intervallet kör jag mitt pass. Fungerar bra. Värst tycker jag det är att träna riktigt tidigt (typ 7) eller inom 30min efter att jag vaknat. Gillar inte att träna riktigt sent heller, efter ca 20.00 vill jag slappna av inte träna hårt.

Beror ju också på hur man tränar. Ett 531 pass med en basövning och 2-3 komplement t.ex. 3x8-12 några reps från fail kan jag köra när som helst. Ett Sheiko pass med 8 set böj, 15 set bänk och sedan 6 set böj till + kanske lite komplement för axlar och rygg skulle jag aldrig klara tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

Då man har hela dagen ledig och kan träna/äta hur man vill känns det optimalt att träna sen förmiddag. T.ex.

Fredag kväll:
-Lägger mig 23-00.00.

Lördag morgon:
-Väckning 9.00
-Ut med hunden 9.05 + frukost runt 9.30-10.00
-Chilla, dricka kaffe, läsa tidning/kolo/se på tv -> 10.30-11.00.
-Gym 11.30

Är opti för mig. Garanterade PRs.
Laksen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 19:35   #17
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Jag har funderat på att träna på morgonen innan jobbet istället för efter, åtminstone några dagar i veckan för att spara tid på kvällarna. Det jag är undrande till är hur orken är, då jag inte hinner äta frukost innan passet. Jag vill inte gå upp ännu tidigare, utan i stort sett kliva ur sängen och åka till gymmet runt 6.30 - 7.15 (man behöver ju inte så långa pass när gymmet nästan är tomt), och vara på jobbet kl. 8 (ta med frukost till jobbet). Är detta dåligt ur hypertrofi och styrkesynpunkt, eller en vanesak?

Senast redigerad av Strixen den 2019-11-09 klockan 19:37.
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 20:14   #18
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Jag har funderat på att träna på morgonen innan jobbet istället för efter, åtminstone några dagar i veckan för att spara tid på kvällarna. Det jag är undrande till är hur orken är, då jag inte hinner äta frukost innan passet. Jag vill inte gå upp ännu tidigare, utan i stort sett kliva ur sängen och åka till gymmet runt 6.30 - 7.15 (man behöver ju inte så långa pass när gymmet nästan är tomt), och vara på jobbet kl. 8 (ta med frukost till jobbet). Är detta dåligt ur hypertrofi och styrkesynpunkt, eller en vanesak?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=8080389

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-10, 09:27   #19
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Du är ju trött för att du är nyvaken när du tränar på morgonen men du är ju också trött på kvällen för du har varit på jobbet i 9ish timmar.

Går du upp 6 och är på jobbet 7 och knegar till 16 och sen kanske du ska hem och äta något och inte är på gymmet förrns kanske 17-17:30 så är du ju nästan uppe i 12 timmar vaken tid tills du börjar träna.

Sånt sliter också.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-11-10 klockan 09:30.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-10, 14:46   #20
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Upp 05, dricka kaffe och äta lite i lugn och ro, sitta på toa en stund och på gymmet 06 - 07.30. Att pallra sig upp ur sängen trots att man vill ligga kvar är alltid värt det tycker jag, piggnar alltid till inom timmen väl uppe, endast ett fåtal på gymmet vilket gör att 95% av gångerna är allt som står på schemat ledigt plus att det är bra mycket svalare när det inte är knökfullt.

Tränar aldrig på eftermiddagen lägre, kan jag inte träna på morgon eller förmiddag struntar jag alltid i passet den dagen.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-11, 14:23   #21
dojsygo
Registered User
 
dojsygos avatar
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen Visa inlägg
Jag har funderat på att träna på morgonen innan jobbet istället för efter, åtminstone några dagar i veckan för att spara tid på kvällarna. Det jag är undrande till är hur orken är, då jag inte hinner äta frukost innan passet. Jag vill inte gå upp ännu tidigare, utan i stort sett kliva ur sängen och åka till gymmet runt 6.30 - 7.15 (man behöver ju inte så långa pass när gymmet nästan är tomt), och vara på jobbet kl. 8 (ta med frukost till jobbet). Är detta dåligt ur hypertrofi och styrkesynpunkt, eller en vanesak?
Kör maltodextrin och whey (eller EAA) ihop med passet.
Jag går upp 05:00, tar mina kosttillskott och min drink sen 05:10 är jag på gymmet.
__________________
Bänk 200, Böj 250, Mark 300.
dojsygo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-11, 14:25   #22
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Tränar alltid under lunchpausen (eller på förmiddagen om det är helg).
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)