Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-15, 20:26   #46
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Nina, jag tycker det är lite spretigt men det kanske du vill ha?
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 20:28   #47
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Supercharger Visa inlägg
Nån som har något bra tips på hur man kan klä insidan på balkongen för att den ska se lite roligare ut?

Alla tips mottages med glädje! Länkar och bilder ännu bättre

mvh
Trädäck är som sagt snyggt och växter gör sig bra på balkonger. Akta dig för sorter som drar till sig mkt bin och humlor bara om du vill kunna spendera lite tid där ute
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 20:33   #48
Supercharger
Registered User
 
Superchargers avatar
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 1 163
Trädäck ska fixas under sommaren. Ska byta ut trallen som jag har nu och bygga mig ett riktigt trädäck.

Växter har jag tänkt på redan.

Kanske var en lite lulligt ställd fråga. Vill ha nåt som täcker plåten så man slipper se den fula gula plåten hela tiden.

Ungfär som denna: 3:e bilden.

http://www.skonahem.com/inspiration/balkongen/


Bambu funkar också att klä in balkongen med men hittar inga bilder(kass på google).
Supercharger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:04   #49
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
De har vad som ser ut att vara markisväv på den bilden, varken svårt att sy i rätt mått eller att sätta upp och det kostar inte många kronor om man inte har en väldigt stor balkong.

Bambu går att köpa en vanlig bambugardin och sen fästa den åt "fel" håll eller så köper man en kraftigare matta på en trädgårdsbutik.

Flätat trä kan funka på rätt balkong.

Mycket beror ju på exakt hur balkongen ser ut och vilka möbler samt vilka växter som ska finnas där.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:07   #50
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
De har vad som ser ut att vara markisväv på den bilden, varken svårt att sy i rätt mått eller att sätta upp och det kostar inte många kronor om man inte har en väldigt stor balkong.
vänta lite vilken värld lever du i?
Det är jättetungt att sy i markisväv, jag har provat massor av gånger.
man behöver minst jeansnål och helst en starkare maskin än normalt.
dessutom är det inte så billigt och ligger på en bredd som gör att den inte är ngt bra att använda till balkongräcken.


Har sett dom där bilderna från sköna hem tidigare.
dom är fina men dom lever i en drömvärld också.
Det är inge bra att ha mattor på golvet, det regnar nämligen i det här landet och det blir blött. Samma sak med kuddar och sånt. Då kan man säga att man tar ut om vid behov men jag tror inte jag är ensam om att tröttna på att bära ut och in saker hela tiden. Det är stylade balkonger och funkar inte lika bra i det vardagliga livet
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:22   #51
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
vänta lite vilken värld lever du i?
Det är jättetungt att sy i markisväv, jag har provat massor av gånger.
man behöver minst jeansnål och helst en starkare maskin än normalt.
dessutom är det inte så billigt och ligger på en bredd som gör att den inte är ngt bra att använda till balkongräcken.
Jag har inte haft några problem att sy den väv jag har testat men väljer man inte rätt nål från början så är det självklart ingen höjdare, det finns även tunnare tyg som har samma mönster om man bara gillar modellen.

Markisväv från 98 kr/m
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-15, 21:28   #52
Helena B
Japp, så är det!
 
Helena Bs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 6 526
Citat:
Ursprungligen postat av Litecore Visa inlägg
ser ut att ligga på söder nånstans, men inte riktigt brynäs. centralgatan? :]
S Slottsgatan.
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 08:09   #53
j_p
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 102
Jag har bestämmt mig för att måla vardagsrummet och hallen i vitt, och båda ska ha samma nyans eftersom det är en öppen planslösning där hallen öppnar upp sig i vinkel och övergår till vardagsrum.
Ok, vitt, inga problem. Om det inte vore för att det finns hur många vita nyanser som helst! Så vilken väljer man? Mot gult, mot rött, neutralt grå...
Någon som har tips på färgkoder eller färgnamn som fungerat bra eller mindre bra hemma?
j_p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 08:13   #54
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Citat:
Ursprungligen postat av j_p Visa inlägg
Jag har bestämmt mig för att måla vardagsrummet och hallen i vitt, och båda ska ha samma nyans eftersom det är en öppen planslösning där hallen öppnar upp sig i vinkel och övergår till vardagsrum.
Ok, vitt, inga problem. Om det inte vore för att det finns hur många vita nyanser som helst! Så vilken väljer man? Mot gult, mot rött, neutralt grå...
Någon som har tips på färgkoder eller färgnamn som fungerat bra eller mindre bra hemma?
Stockholmsvit, äggskal, gulvit (samma färg, olika namn). En lite nedtonad vit färg som inte ger ett så kliniskt intryck.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 08:18   #55
j_p
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Stockholmsvit, äggskal, gulvit (samma färg, olika namn). En lite nedtonad vit färg som inte ger ett så kliniskt intryck.
Antar att det är 0502-Y vi snackar om då? Jag vet inte riktigt, jag tycker den ser lite för gul ut, som inpyrda väggar redan från början. Men det kanske beror på hur mycket helvita detaljer man har att jämföra med bland inredningen.
j_p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 08:19   #56
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Citat:
Ursprungligen postat av j_p Visa inlägg
Antar att det är 0502-Y vi snackar om då? Jag vet inte riktigt, jag tycker den ser lite för gul ut, som inpyrda väggar redan från början. Men det kanske beror på hur mycket helvita detaljer man har att jämföra med bland inredningen.
Ja, det gör det. Har du vita helblanka skåp så ser det gult ut och då kanske du får välja en mer vit färg. Du kan ju försöka lätta upp det med andra färger på detaljer eller ännu hellre tyg i någon form.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 08:36   #57
Fed up
Hottie!
 
Fed ups avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 5 604
Citat:
Ursprungligen postat av j_p Visa inlägg
Jag har bestämmt mig för att måla vardagsrummet och hallen i vitt, och båda ska ha samma nyans eftersom det är en öppen planslösning där hallen öppnar upp sig i vinkel och övergår till vardagsrum.
Ok, vitt, inga problem. Om det inte vore för att det finns hur många vita nyanser som helst! Så vilken väljer man? Mot gult, mot rött, neutralt grå...
Någon som har tips på färgkoder eller färgnamn som fungerat bra eller mindre bra hemma?
Jag har målat vit-vit många gånger och det har aldrig sett konstigt ut. Har haft olika brutna också, en gång såg det nästan lila ut, men här i vardagsrummet är rätt fin lite mjukare vit, men den hade de målat när vi flyttade in (dock kan jag kolla koden om du gärna vill). Men om jag skulle måla om skulle jag nog bara köra med vit-vit.
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 13:37   #58
Helena B
Japp, så är det!
 
Helena Bs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 6 526
Citat:
Ursprungligen postat av j_p Visa inlägg
Antar att det är 0502-Y vi snackar om då? Jag vet inte riktigt, jag tycker den ser lite för gul ut, som inpyrda väggar redan från början. Men det kanske beror på hur mycket helvita detaljer man har att jämföra med bland inredningen.
Mitt vardagsrum (förutom fondväggen) är målat i äggskall. Ja la upp en bild tidgare i tråden. Det ser inte alls gult ut.
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 13:50   #59
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Citat:
Ursprungligen postat av Helena B Visa inlägg
Mitt vardagsrum (förutom fondväggen) är målat i äggskall. Ja la upp en bild tidgare i tråden. Det ser inte alls gult ut.
Ja, det värkar råda lite delade uppfattningar om vad stocksholmvit/äggskal är egentligen. Hela insidan av mitt hus är målat i det ivarjefall, det är absolut inte gult utan mer mot det grå hållet.

Edit: Jag har väl numret hemma, kan kolla sen om jag kommer ihåg
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-23, 14:04   #60
Helena B
Japp, så är det!
 
Helena Bs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 6 526
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Ja, det värkar råda lite delade uppfattningar om vad stocksholmvit/äggskal är egentligen. Hela insidan av mitt hus är målat i det ivarjefall, det är absolut inte gult utan mer mot det grå hållet.

Edit: Jag har väl numret hemma, kan kolla sen om jag kommer ihåg
Jag visste inte ens att stockholmsvitt var samma sak som äggskal. Men jag tycker inte att färgen som jag har går mot grått heller, isf beige. Det är bara när man jämför med något kritvitt som man ser att det inte är vitt, annars tror folk att det är vitt. Det är snyggt i vilket fall som helst, inte lika sterilt som vitt.


Så här står det på min burk: Kulör: 115 Life ömhet (om någon är intresserad).
Helena B är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)