Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-21, 11:03   #16
oath5
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 487
Får jämt springa på nätterna om jag går på diet och ligger lågt på kolhydrater. Då rinner all vätska som intas rakt igenom ganska snabbt. Men när jag återgår till normalt ätande så försvinner nattpissandet. Hur ser ditt kolhydratsintag ut?
oath5 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 14:37   #17
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Dricker du kaffe?

Att sluta dricka kaffe var en gamechanger för mig. Jag slutade av andra anledningar och sedan insåg jag att jag hade slutat kissa på nätterna. Correlation or causation, dunno.

Och som Langster är inne på, det är träning att sluta att göra det "per automatik". Man känner signalen och ofta går man bara och kissar. Jag har tränat på dagarna att bara kissa om det är en riktig signal, så att säga. Att kissa på morgonen och sedan ha 6-8 timmar mellan gångerna.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 17:16   #18
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Hur mycket kolhydrater och salt äter du?
I dagsläget när jag inte kan träna så ligger jag bara runt 100-150 g, men jag märkte ingen skillnad när jag tränade och åt 300+. När det kommer till salt så vet jag inte, men det är inga stora mängder.

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag har samma problem. Hört att glycerol på kvällen kan hjälpa men jag har inte provat.
Tror det är mycket psykologiskt, jag vaknar och går och pissar vid minsta nödighetskänsla. Jag tror inte jag måste pissa då egentligen, men jag gör det ändå - som någon slags automatik. Pissar nog oftare på natten än på dagen, helt sjukt.
Blev lite bättre när jag började träna på morgonen, så det träningsrelaterade vattendrickandet sker tidigare på dygnet.
Jag känner igen mig lite i det psykologiska, men majoriteten nätter så är de första två vändorna över 15 s kissande, så det är inga små mängder, sen hjälpte ju som sagt Minirin. När jag åt det så hade jag nätter där jag inte vaknade en enda gång. Så det var synd med biverkningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
kanske har du en del vätska i benen och när du då lägger dig ner så tömmer det sig lättare och du behöver kissa. Prova att använda stödstrumpor. Vet inte vad du har för jobb men mycket stillasittande eller om du står upp hela dagarna eller går mycket så kan man lätt få mycket vätska i benen.
Det kan vara värt att prova, tack för tipset! Det blir en hel del varierande på mitt jobb, runt 60% rörelse/stående och resten sittande.

Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
Dricker du kaffe?

Att sluta dricka kaffe var en gamechanger för mig. Jag slutade av andra anledningar och sedan insåg jag att jag hade slutat kissa på nätterna. Correlation or causation, dunno.
Yes, jag dricker två muggar på morgonen, så frågan är om det kan ha en påverkan när det går 15+ h innan sängen?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 18:33   #19
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 170
Dricker med två muggar kaffe på morgonen går i princip aldrig upp på natten
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 19:40   #20
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Sluta drick vatten. Problem solved.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-21, 19:42   #21
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Där här har jag varit med hos urologen en miljard gånger..

Bäckenbottträning
Stå emot och kissa inte även om man känner så då det blivit fel i signalsystemet
Knipövningar

Och det är väl det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)