Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-09, 12:35   #5266
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Qantas CEO Alan Joyce says proof of COVID-19 vaccination will be a condition of international air travel


https://www.news.com.au/travel/trave...60db6ca4112a8d
Internationella flygorganisationen IATA förbereder för att rulla ut ett krav på Covid-pass för att få flyga. Covid-passet skall visa att man antingen har tagit ett godkänt vaccin eller har ett nytaget PCR-test som visar att man är frisk.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...tare-att-flyga
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 13:33   #5267
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Internationella flygorganisationen IATA förbereder för att rulla ut ett krav på Covid-pass för att få flyga. Covid-passet skall visa att man antingen har tagit ett godkänt vaccin eller har ett nytaget PCR-test som visar att man är frisk.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...tare-att-flyga
Spännande. Frågan är om man tappar flest resinärer genom att neka X antal för man inte har tagit vaccin eller har PCR test kontra att vissa inte vågar resa om det inte krävs.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 19:13   #5268
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Internationella flygorganisationen IATA förbereder för att rulla ut ett krav på Covid-pass för att få flyga. Covid-passet skall visa att man antingen har tagit ett godkänt vaccin eller har ett nytaget PCR-test som visar att man är frisk.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...tare-att-flyga

Är det någon som orkar gå tillbaka några sidor och visa mitt inlägg när jag förklarade för Lafayette och er andra att vaccinet inte blir ett val.

Fan vad jag hatar att vara så jävla klarsynt i min dystopi!

Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Spännande. Frågan är om man tappar flest resinärer genom att neka X antal för man inte har tagit vaccin eller har PCR test kontra att vissa inte vågar resa om det inte krävs.
Spelar inte så stor roll hur många resenärer det blir.
När bolagen konkar så finns ju de oändliga skatteintäkterna att täcka upp luckorna.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-12-09 klockan 19:14.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 22:22   #5269
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Är det någon som orkar gå tillbaka några sidor och visa mitt inlägg när jag förklarade för Lafayette och er andra att vaccinet inte blir ett val.

Fan vad jag hatar att vara så jävla klarsynt i min dystopi!
Kommer fortfarande vara frivilligt att vaccinera sig i Sverige, finns inget som tyder på att det kommer ändra sig.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath

Senast redigerad av r1kkie den 2020-12-09 klockan 22:23.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 22:33   #5270
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Är det någon som orkar gå tillbaka några sidor och visa mitt inlägg när jag förklarade för Lafayette och er andra att vaccinet inte blir ett val.

Fan vad jag hatar att vara så jävla klarsynt i min dystopi!



Spelar inte så stor roll hur många resenärer det blir.
När bolagen konkar så finns ju de oändliga skatteintäkterna att täcka upp luckorna.
Jag reser aldrig så det är lugnt för mig.

/Proud anti vaxxer
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-09, 22:59   #5271
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Kraftig allergi? Avstå i så fall vaccinet tills vidare.
Anafylaktisk chock kan innebära döden för oss med kraftig allergi. 10 år sedan jag hade en sist, vill gärna slippa i framtiden också
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 13:22   #5272
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
”Det var bara en person per avdelning som testades. Om den patienten var positiv klassades alla med minsta förkylningssymtom som 'misstänkta' och fick palliativ vård, utan tillsyn av läkare”, berättar en sjuksköterska på det kommunala äldreboendet Hammarhus i Göteborg.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 13:37   #5273
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Sådär, nu är min coronaresa över (för denna gång?).
Gick relativt smidigt. Började bli lite snorig och hostig tisdagen för två veckor sedan.

onsdag morgon vaknade jag med lite feber (typ 38.2).

torsdag och fredag: ont i huvudet och värk i kroppen. Kände mig inte febrig men hade mellan 39 och 40 graders feber.. (Det var märkligt, jag stod och lagade mat, kände mig vanlig, tog tempen och fick 40.1..)
lördag-tisdag hade jag normal feber, typ 38-38.5 Blev mer snorig, lite hostig men aldrig ont i lungorna eller problem med andningen.
Var hemma hela veckan och har jobbat denna vecka.
Tappade aldrig lukt och smak, möjligen lite nedsatt. Min fru blev smittad i samma veva, hon har tappat all smak och lukt. Hon hatar stark mat, jag bad henne att testa den starkaste chilisåsen jag har (den är vidrigt stark), hon tyckte det stack lite längst bak i halsen, inget mer...

Ni som haft corona, när har ni vågat träna igen? Känner mig lite tröttare än vanligt, har gjort lite chins och mikroträning, men vet inte när jag vågar.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 13:39   #5274
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
”Det var bara en person per avdelning som testades. Om den patienten var positiv klassades alla med minsta förkylningssymtom som 'misstänkta' och fick palliativ vård, utan tillsyn av läkare”, berättar en sjuksköterska på det kommunala äldreboendet Hammarhus i Göteborg.
Det är totalt vidrigt och borde resultera i domar om vållande till annans död för samtliga politiker som varit med och dragit ner på vård och omsorg så att det blev så här. Dvs dom riksdagsmän/kvinnor som tvingat på kommuner och landsting orimliga kostnader för icke svenskar pga den regerande regeringens ideologiska uppfattning.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 13:58   #5275
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Sådär, nu är min coronaresa över (för denna gång?).
Gick relativt smidigt. Började bli lite snorig och hostig tisdagen för två veckor sedan.

onsdag morgon vaknade jag med lite feber (typ 38.2).

torsdag och fredag: ont i huvudet och värk i kroppen. Kände mig inte febrig men hade mellan 39 och 40 graders feber.. (Det var märkligt, jag stod och lagade mat, kände mig vanlig, tog tempen och fick 40.1..)
lördag-tisdag hade jag normal feber, typ 38-38.5 Blev mer snorig, lite hostig men aldrig ont i lungorna eller problem med andningen.
Var hemma hela veckan och har jobbat denna vecka.
Tappade aldrig lukt och smak, möjligen lite nedsatt. Min fru blev smittad i samma veva, hon har tappat all smak och lukt. Hon hatar stark mat, jag bad henne att testa den starkaste chilisåsen jag har (den är vidrigt stark), hon tyckte det stack lite längst bak i halsen, inget mer...

Ni som haft corona, när har ni vågat träna igen? Känner mig lite tröttare än vanligt, har gjort lite chins och mikroträning, men vet inte när jag vågar.
För mig tog det ett par veckor efter tillfrisknande innan jag kände mig fit for fight igen. Allting kändes trögt, men det är svårt att säga om det är mer än efter en "vanlig" influensa, men man blir ju såklart mer uppmärksam på symptom efter corona. Lukten är nästan tillbaka nu, om det är relativt starka dofter.

Det knepiga är att jag fått mindre psoriasis efter jag insjuknat i corona, så min hypotes är att immunförsvaret är undertryckt eller på något sätt fått sig en törn.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 14:18   #5276
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Det är totalt vidrigt och borde resultera i domar om vållande till annans död för samtliga politiker som varit med och dragit ner på vård och omsorg så att det blev så här. Dvs dom riksdagsmän/kvinnor som tvingat på kommuner och landsting orimliga kostnader för icke svenskar pga den regerande regeringens ideologiska uppfattning.
I förlängningen skall ansvar utkrävas av de som valt dessa till ledare. Och de som inte engagerat sig politiskt skall hållas till svars för sin brist på ansvarstagande.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 14:38   #5277
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
I förlängningen skall ansvar utkrävas av de som valt dessa till ledare. Och de som inte engagerat sig politiskt skall hållas till svars för sin brist på ansvarstagande.
Det är ju pensionärernas egna favoriter som fumblat bort bollen. Kommer inte hända nått.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 14:51   #5278
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Nog för att jag redan var sugen på att vaccinera mig men efter att ha sett vad vaccinet gjorde för Rose Smyth-Wiggins, Michael Wang och Choe Price så står jag först i kön och skriker mig hes av extas:

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 14:56   #5279
kalle_kula
Registered User
 
kalle_kulas avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 77
Har du någon mer info om det där Klein? Någon länk?
Sökte på alla tre personers namn men fick inte fram något vettigt..
kalle_kula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-10, 15:06   #5280
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_kula Visa inlägg
Har du någon mer info om det där Klein? Någon länk?
Sökte på alla tre personers namn men fick inte fram något vettigt..
Nej. Men möjliga sideffekter av Pfizers vaccin är bland annat Bells pares as per:

https://www.fda.gov/media/144245/download

Citat:
Among non-serious unsolicited adverse events, there was a numerical imbalance of four cases of Bell’s palsy in the
vaccine group compared with no cases in the placebo group, though the four cases in the
vaccine group do not represent a frequency above that expected in the general population.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)