Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-12-03, 18:27   #5191
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Är fomite-transmission en betydande smittväg?
Det beror på. Från den ena dagen tll den andra ändras prognoserna och rekomendationerna. Jag skulle hantera det som en stor möjlighet. Speciellt på en arbetsplats eller skola. Eller i en butik. Där du konstant har nya människor och koncentrerat många närvarande.

Jag tycker inte alla dessa undersökningar håller måttet. I sin metod. I flera tillfällen anses smittan så ringa att man måste bli nyst i ansiktet för smitta. Och vi vet att folk smittas på väldigt många olika sätt.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 18:28   #5192
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Nog värst är att Tegnell helt seriöst frågar hur flockimmunitet fungerar. Han är statsepidemiolog. Om något borde det vara A-O att veta exakt simpla saker som hur flockimmunitet funkar.


Att bara ställa frågan borde vara grund nog att sparkas från uppdraget. Jag menar om han måste 19 mars "börja lära sig hur flockimmunitet fungerar" så är det kört. - Jag som inte alls är utbildad inom medicin eller liknande kan svaren på frågorna utan problem, och vet också att svaren inte bara är "simpla" ja, utan "generella ja".

Den här bristen på insikt kom ut ganska tidigt också i media, och ändå fortsätter man honom att hållas. Då är grejen, detta är alltså Sveriges "top gun" enligt myndigheter, någon som måste fråga grundläggande saker om flockimmunitet. Detta är liksom frågor jag förväntar mig en politiker frågar sitt departement, inte en expert som frågar andra. Det blir liksom så uppenbart då också att man verkligen inte har några kalkyler eller worst case scenarios för liknande saker i framtiden. Man är helt jävla vilse pandemier eller biologisk krigsföring... Då blir svaret också, hur fan kan man förvänta sig att dessa personer ska kunna ge bra info om hur smitta funkar till just ledare i regeringen? De vet ju inte ens själva hur flockimmunitet funkar.


"ålders stratifierade kontakt struktur".

Uppenbarligen är hans epidemiologiska färdigheter väldigt begränsade men han är också så gravt dyslektisk att han knappt kan komponera en enda sammanhängande mening i skrift. Det är rätt imponerande, aldrig någonsin sett något liknande hos en person i en sådan position.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 18:35   #5193
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg
"ålders stratifierade kontakt struktur".

Uppenbarligen är hans epidemiologiska färdigheter väldigt begränsade men han är också så gravt dyslektisk att han knappt kan komponera en enda sammanhängande mening i skrift. Det är rätt imponerande, aldrig någonsin sett något liknande hos en person i en sådan position.
Det är bara 6 måndaer sedan man fick ta extremt mycket skit om man påpekade att den svenska strategin handlade om heard immunity.

Lita inte på konsensus samhället.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 18:35   #5194
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi Visa inlägg


"ålders stratifierade kontakt struktur".

Uppenbarligen är hans epidemiologiska färdigheter väldigt begränsade men han är också så gravt dyslektisk att han knappt kan komponera en enda sammanhängande mening i skrift. Det är rätt imponerande, aldrig någonsin sett något liknande hos en person i en sådan position.
Är mailen äkta? Så mycket anti-rysk propaganda på kolo sista tiden.

Om det stämmer så måste det väl vara ett jävla haveri att han uttryckligen skriver att skolorna ska vara öppna för att snabbare nå herd immunity?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 19:15   #5195
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Det kom väl en bok baserad på fhm:s interna mail för någon vecka sedan? Minns att jag såg utdrag från dom då iaf.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 19:18   #5196
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
https://sverigesradio.se/artikel/7593432 Flocken heter boken, ej släppt än.
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 20:15   #5197
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Är mailen äkta? Så mycket anti-rysk propaganda på kolo sista tiden.

Om det stämmer så måste det väl vara ett jävla haveri att han uttryckligen skriver att skolorna ska vara öppna för att snabbare nå herd immunity?
Absolut äkta. Emanuel Karlsten har en rejäl samling av mailutdragen i sina artiklar:

https://emanuelkarlsten.se/tegnell-m...somyndigheten/

https://emanuelkarlsten.se/tegnell-m...somyndigheten/
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 20:19   #5198
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Alla kan begära ut offentliga handlingar vilket mail är från myndigheter och kommuner med mera.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 20:23   #5199
Grazzafukkinrazzi
Pissening, no homo.
 
Grazzafukkinrazzis avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 916
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Alla kan begära ut offentliga handlingar vilket mail är från myndigheter och kommuner med mera.
Jo. Det tror jag de flesta är medvetna om.
__________________
1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan Visa inlägg
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken Visa inlägg
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Grazzafukkinrazzi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:12   #5200
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Om det stämmer så måste det väl vara ett jävla haveri att han uttryckligen skriver att skolorna ska vara öppna för att snabbare nå herd immunity?
Varför? Det var ju det uttalade strategin att maximera smittspridningen utan att överbelasta vården för mycket.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:31   #5201
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Varför? Det var ju det uttalade strategin att maximera smittspridningen utan att överbelasta vården för mycket.
Det var ju väldigt djärvt med tanke på hur lite man visste om immunitet.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 06:13   #5202
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Det var ju väldigt djärvt med tanke på hur lite man visste om immunitet.
Djärvt eller inkompetent, välj själv.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 07:12   #5203
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Det var ju väldigt djärvt med tanke på hur lite man visste om immunitet.
Det finns nog en anledning till att Sverige var ganska ensamna om sin startegi. Och att den sågs som väldigt extrem internationellt.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 07:22   #5204
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Nog värst är att Tegnell helt seriöst frågar hur flockimmunitet fungerar. Han är statsepidemiolog. Om något borde det vara A-O att veta exakt simpla saker som hur flockimmunitet funkar.


Att bara ställa frågan borde vara grund nog att sparkas från uppdraget. Jag menar om han måste 19 mars "börja lära sig hur flockimmunitet fungerar" så är det kört. - Jag som inte alls är utbildad inom medicin eller liknande kan svaren på frågorna utan problem, och vet också att svaren inte bara är "simpla" ja, utan "generella ja".

Den här bristen på insikt kom ut ganska tidigt också i media, och ändå fortsätter man honom att hållas. Då är grejen, detta är alltså Sveriges "top gun" enligt myndigheter, någon som måste fråga grundläggande saker om flockimmunitet. Detta är liksom frågor jag förväntar mig en politiker frågar sitt departement, inte en expert som frågar andra. Det blir liksom så uppenbart då också att man verkligen inte har några kalkyler eller worst case scenarios för liknande saker i framtiden. Man är helt jävla vilse pandemier eller biologisk krigsföring... Då blir svaret också, hur fan kan man förvänta sig att dessa personer ska kunna ge bra info om hur smitta funkar till just ledare i regeringen? De vet ju inte ens själva hur flockimmunitet funkar.
Att rådfråga kollegor är ett tecken på intelligens, man antar att det kan vara så att andra kan bidra med insikt och fakta, att man inte vet allt själv. Att du ser det som en svaghet säger mer om dig än om honom...


Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Är mailen äkta? Så mycket anti-rysk propaganda på kolo sista tiden.

Om det stämmer så måste det väl vara ett jävla haveri att han uttryckligen skriver att skolorna ska vara öppna för att snabbare nå herd immunity?
Men herre gud vad ni har otur när ni tänker!
Dom diskuterar, för ett resonemang, bollar tankar, pratar om modelleringar. Inte fan säger Tegnell här i skrift att hans absoluta strategi är att herd immunity skall uppnås. Fan vad ni har svårt att läsa och inse vad andra personer pratar om, verkar som ni är dom autistiska som bara kan läsa text utan att kunna förstå vad personerna som skriver möjligtvis känner. En oförmåga att läsa av känslotillstånd, att inte kunna sätta sig in i andra personers tänkande, är vad som utmärker autister. Ni två verkar vara ett gott exempel.

Senast redigerad av 40plus den 2020-12-04 klockan 07:27.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 08:13   #5205
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Men herre gud vad ni har otur när ni tänker!
En oförmåga att läsa av känslotillstånd, att inte kunna sätta sig in i andra personers tänkande, är vad som utmärker autister. Ni två verkar vara ett gott exempel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)