Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-11-23, 18:15   #5056
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Tvångsvaccinering (vilket var det du påstod skulle ske) är inte samma sak som att det krävs att man vaccinerar sig ifall man tänker flyga till nåt annat land.
Jag skrev ju dock "och du tror att du har ett val".

Att inte få soc, inte få resa, inte få åka buss, inte få ... ja det är ingen som håller fast dig och ger sprutan, men du har inte något alternativ.


Sedan gav jag en utläggning om tvång avseende smittskyddslagen. Du kan låsas in om du inte följer förhållningsreglerna.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:19   #5057
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Jag skrev ju dock "och du tror att du har ett val".

Att inte få soc, inte få resa, inte få åka buss, inte få ... ja det är ingen som håller fast dig och ger sprutan, men du har inte något alternativ.


Sedan gav jag en utläggning om tvång avseende smittskyddslagen. Du kan låsas in om du inte följer förhållningsreglerna.
Och när bestämdes det att man måste vaccinera sig för att få socialbidrag och åka buss då?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:27   #5058
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Och när bestämdes det att man måste vaccinera sig för att få socialbidrag och åka buss då?
Australien har ju tidigare tagit en ganska hård linje emot anti-vaxxer-föräldrar och de föräldrar som vägrat vaccinera sina barn har förlorat sina barnbidrag.
Detta under parollen "No Jab, No Pay". Något som har stöd av de flesta i Australien:
https://www1.racgp.org.au/newsgp/cli...rity-of-austra

Nu vill man göra samma sak för de vuxna och Coronavaccinet:
https://www.abc.net.au/news/2020-08-...ments/12577618
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:27   #5059
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Vissa socialbidragstagare är väl åt antivaxx-hållet samt med förmåga att ställa till kaos. Lycka till...

På tv 4 sa de i efter fem att det var unga kvinnor som var mest skeptiska till vaccinet?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 18:28   #5060
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Det finns inte ens krav att vara vaccinerad mot t.e.x tuberkulos eller polio vad jag vet. Rätt larvigt i jämförelse att smälla på krav mot en influensa.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:22   #5061
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Australien har ju tidigare tagit en ganska hård linje emot anti-vaxxer-föräldrar och de föräldrar som vägrat vaccinera sina barn har förlorat sina barnbidrag.
Detta under parollen "No Jab, No Pay". Något som har stöd av de flesta i Australien:
https://www1.racgp.org.au/newsgp/cli...rity-of-austra

Nu vill man göra samma sak för de vuxna och Coronavaccinet:
https://www.abc.net.au/news/2020-08-...ments/12577618
Jag bor i Sverige, inte Australien.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:30   #5062
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag bor i Sverige, inte Australien.
Ja, precis. Och flygbolaget som Brofessorn refererade till var Qantas, som också är Australienskt. Därav mina referenser till Australiens antivaxx-politik.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:34   #5063
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Ja, precis. Och flygbolaget som Brofessorn refererade till var Qantas, som också är Australienskt. Därav mina referenser till Australiens antivaxx-politik.
Jag har ingen som helst aning om varför du trodde jag var intresserad av detta. Jag ställde en retorisk fråga till Aryt eftersom hen fortfarande verkar tro att vi när som helst kommer bli tvångsvaccinerade här i Sverige.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 20:44   #5064
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vissa socialbidragstagare är väl åt antivaxx-hållet samt med förmåga att ställa till kaos. Lycka till...

På tv 4 sa de i efter fem att det var unga kvinnor som var mest skeptiska till vaccinet?
Antivaxxing grupper brukar uteslutande vara kvinnor, och dom går med i grupperna när de var gravida och paniksökte info på nätet om det ämnet.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:36   #5065
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Och när bestämdes det att man måste vaccinera sig för att få socialbidrag och åka buss då?
Jag sa aldrig att det var infört. Det finns en betydande risk att det införs.
Jag vet inte om du är påläst om resemedicin, men många länder kräver vaccination för inresa. I paniken blir det nog samma med Covid19. Och kanske är det rätt?

PixelMiner (+cred) visade att liknande system finns i jämförbara länder.
Samma med oss cannabisbrukare - många jobb kräver drogtester.

Vet du vad som händer om du inte vill ge blod till ditt barn? Du förlorar vårndanden om ditt barn.

Ni har så rosiga bilder av Sverige inte så länge sedan vi bedrev folkmord mot samerna med tvångssterilisering och tvångsomhändertagande av barn.
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Australien har ju tidigare tagit en ganska hård linje emot anti-vaxxer-föräldrar och de föräldrar som vägrat vaccinera sina barn har förlorat sina barnbidrag.
Detta under parollen "No Jab, No Pay". Något som har stöd av de flesta i Australien:
https://www1.racgp.org.au/newsgp/cli...rity-of-austra

Nu vill man göra samma sak för de vuxna och Coronavaccinet:
https://www.abc.net.au/news/2020-08-...ments/12577618
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:44   #5066
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Jag sa aldrig att det var infört. Det finns en betydande risk att det införs.
Jag vet inte om du är påläst om resemedicin, men många länder kräver vaccination för inresa. I paniken blir det nog samma med Covid19. Och kanske är det rätt?

PixelMiner (+cred) visade att liknande system finns i jämförbara länder.
Samma med oss cannabisbrukare - många jobb kräver drogtester.

Vet du vad som händer om du inte vill ge blod till ditt barn? Du förlorar vårndanden om ditt barn.

Ni har så rosiga bilder av Sverige inte så länge sedan vi bedrev folkmord mot samerna med tvångssterilisering och tvångsomhändertagande av barn.

Resevaccin hit och tvångssterilisering dit. Du snackar goja hela tiden.

Det finns fortfarande inget talar för att det kommer bli nån tvångsvaccinering i Sverige. Trots ditt värdelösa inlägg tidigare idag där du skrev om hur pinsamt det nu är för vissa...

Jävla pellejöns!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 21:54   #5067
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg
Samma med oss cannabisbrukare -
Detta förklarar dina helsnurriga inlägg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:08   #5068
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 335
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag har ingen som helst aning om varför du trodde jag var intresserad av detta.
Nu är ju du och Plasttiger inte de enda användarna i denna tråden. Och även om jag refererade till ditt inlägg i mitt ursprungliga svar så var kanske inte allt jag skrev riktat specifikt till dig, utan kanske kunde tänkas "glädja" andra läsare av tråden.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:10   #5069
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Nu är ju du och Plasttiger inte de enda användarna i denna tråden. Och även om jag refererade till ditt inlägg i mitt ursprungliga svar så var kanske inte allt jag skrev riktat specifikt till dig, utan kanske kunde tänkas "glädja" andra läsare av tråden.
Vi förstår det och uppskattar ditt bidrag till tråden. Låt inte Svenbanan avskräcka dig,
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 22:17   #5070
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Nu är ju du och Plasttiger inte de enda användarna i denna tråden. Och även om jag refererade till ditt inlägg i mitt ursprungliga svar så var kanske inte allt jag skrev riktat specifikt till dig, utan kanske kunde tänkas "glädja" andra läsare av tråden.
Om du citerar mig så är det väl rimligt att jag tror det du skriver är just ett svar till mig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)