Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-11-29, 13:59   #226
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Aldrig snabbmat i form av färdig köpt från typ donken. Lagar alltid maten själv och har gjort så hela året. Men det blir t.ex alltid pannkakor med glass och lönnsirap när jag kommer hem från morgonträningen. Sen någon mer normal lunch. En relativt kaloririk middag och något kvällsmål. Det blir väl typ 3 mål som skulle klassas som fuskmåltider på diet per ätardag och jag äter tills jag är nöjd, och jag kan äta väldigt mycket innan jag är nöjd. Fritt ätande funkar inte för mig för viktnedgång, skulle typ behöva fasta 3 dagar och äta 1 dag osv för att det ska gå ihop.
Men just nu får det vara så här, jag går upp i vikt men jag har inte blivit oaptitligt fet än.

Där ser man Låter gött med pankakor med sirap efter träning haha!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 19:41   #227
Nilsbergstroom
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 40
"Kul" att någon annan går igenom samma skit som jag angående testosteron. Är det inte jävligt lätt att kroppen helt slutar tillverka eget testo när man börjar TRT-kur? Ska själv iväg på remiss angående detta, hade 0.4nmol/L på när jag testade mig förra veckan. Vet inte vad det beror på egentligen, kan vara näringsbrist men jag är långt ifrån FÖR "deffad", Skulle uppskatta 13-14% bf äter 2900kcal/dag. Är väldigt trött hela tiden, noll sexdrift och har minskat MYCKET i styrka senaste året.
Nilsbergstroom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 20:22   #228
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbergstroom Visa inlägg
"Kul" att någon annan går igenom samma skit som jag angående testosteron. Är det inte jävligt lätt att kroppen helt slutar tillverka eget testo när man börjar TRT-kur? Ska själv iväg på remiss angående detta, hade 0.4nmol/L på när jag testade mig förra veckan. Vet inte vad det beror på egentligen, kan vara näringsbrist men jag är långt ifrån FÖR "deffad", Skulle uppskatta 13-14% bf äter 2900kcal/dag. Är väldigt trött hela tiden, noll sexdrift och har minskat MYCKET i styrka senaste året.
TRT står ju för testosterone replacement theraphy - inte testosterone supplementation theraphy. Så ja, den egna produktionen kommer att stängas av efter ett tag. Man går på behandlingen för resten av livet. Och varför inte? Är man proaktiv och går på kommer man garanterat ha bättre nivåer än alla som inte får denna behandling när man är 50-60-70 år osv.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-29, 21:46   #229
Nilsbergstroom
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 40
Okej, jag hoppas ju få igång min egna produktion men vill veta varför jag inte producerar testosteron. 24 år så borde vara i någon sorts peak just nu
Nilsbergstroom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 08:11   #230
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Du har rätt, men det bryr jag mig inte om. Jag vill kunna ha lågt bf och normalt testo
Ingen kan klandra dig.

Varannandagsfastan har definitivt påverkat min vilopuls märkte jag nyligen. Mätte en fastedag och låg på drygt 50 slag!
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 11:46   #231
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Vissa fastedagar äter jag inte ens ett litet mål på kvällen. Jag är helt enkelt inte sugen.

Oavsett om jag äter eller inte på fastedagen så har jag till och från börjat få problemet att jag vaknar på natten eller morgonen efter med svår huvudvärk. Det liknar den huvudvärken man har som bakfull, varför jag misstänker att det kan vara något med vätskebalansen som joxas till av fastan. Detta kan hända oavsett om jag ätit det lilla målet eller fastat helt.

Kan jag göra något för att undvika dessa huvudvärkar? Jag tar redan zink och magnesium alla dagar.
Skrev tidigare i tråden om att även jag fick dessa huvudvärkar. Lyckades ej lösa det med vätska och salter, verkar vara blodsockerrelaterat.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 14:12   #232
Oppson
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 26
Jag tycker att jag behöver springa på toaletten och kissa oftare dom dagarna som jag fastar, är det någon mer som upplever det och vad kan det bero på?

Jag skulle säga att jag dricker lika mycket oavsett om det är ätardag eller fastedag.
Oppson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:14   #233
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Jag ska köra på det här nu. En fördel är ju att jag lära spara 2000 spänn i månaden och bli i bättre form också. Äter ju bara varannan dag.

Tänker mig nåt som:

Dag 1 - 18:00 - Sista målet
Dag 2 - 18:00 - 500 kcal
Dag 3 - 12:00-18:00 - Nattvarden och sedan rinse repeat

Vad tänks?
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 21:23   #234
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Skrev tidigare i tråden om att även jag fick dessa huvudvärkar. Lyckades ej lösa det med vätska och salter, verkar vara blodsockerrelaterat.
Varför tror du det är blodsockerrelaterat? Jag har aldrig fått huvudvärk av varken lågt eller högt blodsocker, och har inte hört talas om det heller.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 06:54   #235
MaHil
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2020
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
Jag ska köra på det här nu. En fördel är ju att jag lära spara 2000 spänn i månaden och bli i bättre form också. Äter ju bara varannan dag.

Tänker mig nåt som:

Dag 1 - 18:00 - Sista målet
Dag 2 - 18:00 - 500 kcal
Dag 3 - 12:00-18:00 - Nattvarden och sedan rinse repeat

Vad tänks?
Det är så jag kör, funkar fint. Äter dock frukost på helgen.
MaHil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 09:56   #236
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av MaHil Visa inlägg
Det är så jag kör, funkar fint. Äter dock frukost på helgen.
Idag är det träningsdag så gimme food, son!
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 19:30   #237
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Bryts fastan av kosttillskott såsom zink, magnesium och multivitamin? Tidigare i tråden har det frågats om kreatin vilket inte ska bryta fastan. Även d-vitamin kom upp, och King Grub skrev att det inte behöver fördelas jämnt mellan dagarna utan kan tas ojämnt. Gäller detta även för de tillskott jag nämnde?
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 19:51   #238
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Bryts fastan av kosttillskott såsom zink, magnesium och multivitamin? Tidigare i tråden har det frågats om kreatin vilket inte ska bryta fastan. Även d-vitamin kom upp, och King Grub skrev att det inte behöver fördelas jämnt mellan dagarna utan kan tas ojämnt. Gäller detta även för de tillskott jag nämnde?
Varför ta dem under fasta? Det mesta tas upp bättre med mat än utan, vissa ämnen kan man bli illamående av på fastande mage.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 20:10   #239
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Varför ta dem under fasta?
Det är en annan diskussion.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 21:08   #240
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Det är en annan diskussion.
Jaha? Mitt svar är då att man inte bör ta dem under fasta om fastan bara är 24 timmar, det finns ingen som helst anledning till det. Men om fastan bryts eller inte, troligen inte, om det inte handlar om typ brustabletter som innehåller en betydande mängd socker, kolla på innehållsförteckningen, vissa vanliga tabletter innehåller socker också. Men även om de gör det så är det en så liten mängd att det troligen inte gör någon som helst skillnad. Om man är OK med att inta t.ex kaffe, lightläsk eller lightsaft så ska man nog inte oroa sig över energiinnehållet i en multivitamintablett.

Personligen är det enda jag intar under fasta (förutom vatten) endast svart kaffe, kanske 1-2 koppar under fastan, och/eller koffeintabletter då behöver jag inte fundera på om fastan bryts eller inte, och jag ser absolut noll anledningar till att inta något annat än möjligtvis vätskersättning.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)