Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-11-02, 13:42   #196
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Tredje veckan klar. Bara minskat ett drygt kilo på dessa tre veckor, vilket är lite tråkigt för jag hade väntat mig mer. Däremot så har jag blivit starkare. Det går inte att bortse ifrån nu när jag haft flera pass i rad med ökningar. Den största nackdelen hittills är att det ibland är svårt att sova på natten på fastedagarna.
Svårt att somna eller problem under natten med uppvaknanden?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 15:49   #197
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Svårt att somna eller problem under natten med uppvaknanden?
Mer det senare. Jag somnar alltid men tenderar att vakna vid 2-4 och inte kunna somna om. Det är ett riktigt elände.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 23:44   #198
Jompi
Registered User
 
Jompis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Boden
Inlägg: 3 040
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Tredje veckan klar. Bara minskat ett drygt kilo på dessa tre veckor, vilket är lite tråkigt för jag hade väntat mig mer. Däremot så har jag blivit starkare. Det går inte att bortse ifrån nu när jag haft flera pass i rad med ökningar. Den största nackdelen hittills är att det ibland är svårt att sova på natten på fastedagarna.
Låter ändå ganska ok om du blivit starkare. Även om man såklart vill gå ner lite snabbare.

Vad väger du nu? Hur mycket äter du på ätardagarna? Mäter du midja osv?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Vik
Som en vis man sa: "90:s teenagebunkers they come and they go but the madderfakkin faithful barbell always stay in the rack"
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-03, 21:29   #199
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Får lägga ner fastan. Jobbar natt och sömnen dagtid blir lidande av att somna hungrig. De dagar jag sover likt normalt folk somnar jag utan större problem men kräver lite mer sova ordentligt mitt på dagen, fastan hjälper tyvärr inte till där. Riktigt tråkigt för gillar upplägget annars.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-03, 22:21   #200
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 299
Så olika mellan folk. Nu fastar jag inte varannan dag, men likväl när jag fastar är alltid då jag sover som bäst.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-03, 22:30   #201
ispåse
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 139
Jag har inga problem med att sova om nätterna fastande som proppmätt. Men att få till sömnen dagtid en 7-8 timmar i sträck kräver lite mer av mig. Brukar behöva äta något riktigt fettdrypande, då sover jag som ett barn tills eftermiddagen. Fastande eller med en mindre portion i mig far jag runt som en propeller. Kan vakna upp med ångest närmast utan att förstå varför.
__________________
Tejpa en kebab så löser det sig.
ispåse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 11:25   #202
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
De senaste fastedagarna har varit rätt tunga, vaknar hungrig och är väldigt hungrig hela dagen. Överkompenserar mer på ätardagara... går därmed inte ned i vikt. Jag måste börja hålla igen på ätardagarna för att kunna gå ned i vikt, trist men inte oväntat
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-09, 19:14   #203
G-son
Registered User
 
G-sons avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Sthlm, Bro
Inlägg: 456
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
De senaste fastedagarna har varit rätt tunga, vaknar hungrig och är väldigt hungrig hela dagen. Överkompenserar mer på ätardagara... går därmed inte ned i vikt. Jag måste börja hålla igen på ätardagarna för att kunna gå ned i vikt, trist men inte oväntat
Har du börjat äta mer "skräp" eller bara mer mat? Kanske gått ifrån din "dietmat"?

Uppläget är ju att man inte ska behöva räkna kcal men Har du gjort någon grovräkning?
__________________
G-son - Goes down the Basement
G-son är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-10, 14:26   #204
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 611
Har börjat räkna kalorier och fått börja hålla igen lite på ätardagarna. Nu går vikten neråt igen. Det är inga som helst problem att äta dubbla kaloribehovet på ätardagarna utan ansträngning om man inte begränsar sig.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 13:47   #205
lagerrensning
Registered User
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 19
Älskar egentligen också upplägget, men mitt stora problem är också sömnen. Svårt att somna och sover jättedåligt, så känns som kroppen tar enormt mycket stryk. Hade sömntabletter på recept innan som var perfekt att ha med fasta, när hungern blev förjävlig som är främst på kvällar för mig, tog man det och slocknade och sov ändå ok. Men knapra det konstant känns ju sådär. Måste köra mycket cardio om sömnen ska bli ok men inte alltid det går, och då är energin hög innan läggdags vilket blir jobbigt.
lagerrensning är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-23, 07:18   #206
MaHil
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2020
Inlägg: 17
Har kört varannandagsfasta nu i 4 veckor drygt och tappat 3kg. Jag har säkert 10kg till som jag kan plocka, är 190cm lång och startade på 93kg. Tränar styrka 1-2 dgr i veckan och resterande pass är träning för vasaloppet, totalt mellan 4-6 pass i veckan. Jag har lagt styrketräningen på ätardagarna och på fastedagarna försöker jag få till konditionspassen strax innan det är dags att äta. Har inga problem med att köra hårda intervallpass under fastan. Fastedagarna är inga problem när det jobbas, svårare på helgen då jag älskar att laga god mat och dricka vin
MaHil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:33   #207
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Den här dieten funkar bra för mig att tillämpa och jag har kört en dryg vecka. I söndags skulle jag egentligen fasta men "lånade" måndagens ätning pga socialt sammanhang. Det blev lite kämpigt med en dubbelfasta måndag-tisdag men det gick bra. :p

Ett problem jag har är att magen reagerar illa när jag väl får äta igen. Avföringen blir lös och jag behöver gå på toa snabbt efter att fastan bryts. Vad beror det på och vad kan jag göra?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:45   #208
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Har börjat räkna kalorier och fått börja hålla igen lite på ätardagarna. Nu går vikten neråt igen. Det är inga som helst problem att äta dubbla kaloribehovet på ätardagarna utan ansträngning om man inte begränsar sig.
Även om du håller dig till ”clean” mat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 19:49   #209
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Även om du håller dig till ”clean” mat?
För mig förtar det lite av idén om man ska hålla sig till clean mat.
Det som är kul med upplägget är att man kan äta godare.

Nu har jag kört varannandagsfasta i 2 månader med fritt ätande och detta har i princip gått över till en bulk under den sista månaden trots att jag bara äter varannan dag (förutom det lilla målet på fastedagarna då)... gått upp till 98-100 kg från 90-92 kg senaste månaden. Oops!

DOCK är kroppskompositionen bättre än förväntat. När jag vägde mig sist vägde jag 100,5 kg med 10,5% bf enligt vågen. Tveksamt om jag varit i så bra form vid så hög kroppsvikt tidigare.

Jag håller på och utvärderar läkarordinerad TRT nu, så det är ju ganska troligt att kroppskompositionen inte helt beror på varannandagsfastan - men det spelar säkert in också!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 20:32   #210
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
För mig förtar det lite av idén om man ska hålla sig till clean mat.
Det som är kul med upplägget är att man kan äta godare.

Nu har jag kört varannandagsfasta i 2 månader med fritt ätande och detta har i princip gått över till en bulk under den sista månaden trots att jag bara äter varannan dag (förutom det lilla målet på fastedagarna då)... gått upp till 98-100 kg från 90-92 kg senaste månaden. Oops!

DOCK är kroppskompositionen bättre än förväntat. När jag vägde mig sist vägde jag 100,5 kg med 10,5% bf enligt vågen. Tveksamt om jag varit i så bra form vid så hög kroppsvikt tidigare.

Jag håller på och utvärderar läkarordinerad TRT nu, så det är ju ganska troligt att kroppskompositionen inte helt beror på varannandagsfastan - men det spelar säkert in också!

OT: Att de ens tog ett blodprov på dig som är så jäkla grov fattar jag inte. Fick du inga frågetecken-blickar av doktorn när du sa att du misstänkte lågt testo?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)