Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-12, 23:15   #16
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Källa på detta?

Jag äter ca 1/4 av dagens energi kring 22 på kvällen, vilket säkert inte är optimalt, men borde inte vara nåt problem heller.

Sover ganska skit, vilket med all sannolikhet är en av dom största orsakerna till min fallerande kroppskomposition. Det kan jag inget åt dock.

- Forma Kroppen


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238213
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 08:50   #17
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Har lite frågor till dig Slarti!
Hur mycket tror du hade behövt gå ner för att få snarlik form?
Har du tappat något I styrka under denna tiden?
Hade nog behövs plocka 2-3kg till för att få fram rutorna på samma sätt. Allt annat skulle dock då vara ännu mera rippat än på bilden. Jag har inget fett alls nån annanstans än på magen/lovehandles.

Jag har tappat kanske 5-8% i bänkpress t.ex. Men det är svårt att säga säkert.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.

Senast redigerad av Slartibartfast den 2020-01-13 klockan 08:52.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 08:53   #18
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Thanks!
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 09:38   #19
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Du har ju ändrat träningen senaste åren, kan inte det påverkat att du helt enkelt tappat lite muskler. Jag fyller snart 47 och har inga problem att hålla samma form som när jag var 30, men jag har jäkligt svårt att hålla samma vikt som då. Jag väger flera kg mindre nu än då. Hur gärna jag än vill tro att den träning jag gör nu(pga skador) ska vara lika bra/bättre än den tunga träningen jag gjorde tidigare så är den tyärr inte lika effektiv eftersom jag väger mindre.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 09:39   #20
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Hade nog behövs plocka 2-3kg till för att få fram rutorna på samma sätt. Allt annat skulle dock då vara ännu mera rippat än på bilden. Jag har inget fett alls nån annanstans än på magen/lovehandles.
Låter som åldersrelaterad omfördelning av kroppsfettet. Hårdare på ben och armar och fettet har lagt sig kring midjan istället. Händer de flesta män. Man måste träna mer och/eller äta mindre när man blir äldre, annars blir man fetare kring midjan även vid en viss kaloribalans.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 09:57   #21
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Mats J Visa inlägg
Du har ju ändrat träningen senaste åren, kan inte det påverkat att du helt enkelt tappat lite muskler. Jag fyller snart 47 och har inga problem att hålla samma form som när jag var 30, men jag har jäkligt svårt att hålla samma vikt som då. Jag väger flera kg mindre nu än då. Hur gärna jag än vill tro att den träning jag gör nu(pga skador) ska vara lika bra/bättre än den tunga träningen jag gjorde tidigare så är den tyärr inte lika effektiv eftersom jag väger mindre.
Ja, jag kan ju också vara lika hård på magen som för 10 år sedan, men jag kommer vara 3 kg lättare då också, och det vill jag ju inte

Hålla samma hårdhet är ju fortfarande inget problem, men man hamnar att gå ner mer och mer i vikt.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-13, 10:01   #22
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Låter som åldersrelaterad omfördelning av kroppsfettet. Hårdare på ben och armar och fettet har lagt sig kring midjan istället. Händer de flesta män. Man måste träna mer och/eller äta mindre när man blir äldre, annars blir man fetare kring midjan även vid en viss kaloribalans.
Faaaakkkk

Jag byggde 95% av mina ben-gains på 3-5 set i veckan. Nu kör jag 17,5 set i veckan.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-14, 20:56   #23
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Ät mindre kolhydrater från pasta/ris/potatis/bröd de dagar du får i dig mycket kolhydrater från godis och chips. Käkar du 3hg godis får du i dig typ 1000 kcal och nästan allt från kolhydrater (sockerarter), så då behöver du inga mer kolhydrater den dagen. Har jag frossat brukar jag se till att bara äta protein + grönsaker resten av dagen.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 00:42   #24
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ät mindre kolhydrater från pasta/ris/potatis/bröd de dagar du får i dig mycket kolhydrater från godis och chips. Käkar du 3hg godis får du i dig typ 1000 kcal och nästan allt från kolhydrater (sockerarter), så då behöver du inga mer kolhydrater den dagen. Har jag frossat brukar jag se till att bara äta protein + grönsaker resten av dagen.
Jag brukar räkna på att choklad/godis/chips ger 500 kcal per 100 g i snitt vilket betyder att efter 200 g har du alltså käkat din 40-50 % av ditt dagliga behov redan(!).

Har nog aldrig hittat något riktigt gott som var under 500 kcal/100 g. Ska vara daimtårta en gång i tiden som "bara" hade 416 kcal/100 g men tror det har gått upp nu.

Så 3 hg godis borde vara närmare 1200-1500 kcal.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 09:41   #25
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ät mindre kolhydrater från pasta/ris/potatis/bröd de dagar du får i dig mycket kolhydrater från godis och chips. Käkar du 3hg godis får du i dig typ 1000 kcal och nästan allt från kolhydrater (sockerarter), så då behöver du inga mer kolhydrater den dagen. Har jag frossat brukar jag se till att bara äta protein + grönsaker resten av dagen.
Givetvis gör man så Godis + protein +grösaker den dagen.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 09:48   #26
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag brukar räkna på att choklad/godis/chips ger 500 kcal per 100 g i snitt vilket betyder att efter 200 g har du alltså käkat din 40-50 % av ditt dagliga behov redan(!).

Har nog aldrig hittat något riktigt gott som var under 500 kcal/100 g. Ska vara daimtårta en gång i tiden som "bara" hade 416 kcal/100 g men tror det har gått upp nu.

Så 3 hg godis borde vara närmare 1200-1500 kcal.
Biltong / beef jerky med god kryddning

Per 100 g:
Beef jerky:

Energi kJ/Kcal 1259/298, kolhydrater 6,3 g, (varav socker) 3,8 g, protein 60 g, fett 4 g, (varav mättade fettsyror) 1,9 g, fibrer 3,2 g, salt 4,2 g.

Biltong Piri Piri:

Energi kJ/kcal 1113/263, protein 58,4g, kolhydrat 0,3g, (varav socker) 0,3g, fett 3,1g, (varav mättade fettsyror) 0,8g, fibrer 1,9g, natrium 2,24g

Senast redigerad av PureWhey den 2020-01-15 klockan 09:51.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:18   #27
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag brukar räkna på att choklad/godis/chips ger 500 kcal per 100 g i snitt vilket betyder att efter 200 g har du alltså käkat din 40-50 % av ditt dagliga behov redan(!).

Har nog aldrig hittat något riktigt gott som var under 500 kcal/100 g. Ska vara daimtårta en gång i tiden som "bara" hade 416 kcal/100 g men tror det har gått upp nu.

Så 3 hg godis borde vara närmare 1200-1500 kcal.
Endast godis med fett har en kalorimängd på mer än 400 per 100 g. Glukosbaserat godis såsom nappar och sega råttor ligger på ca 350 kcal.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:18   #28
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Biltong / beef jerky med god kryddning

Per 100 g:
Beef jerky:

Energi kJ/Kcal 1259/298, kolhydrater 6,3 g, (varav socker) 3,8 g, protein 60 g, fett 4 g, (varav mättade fettsyror) 1,9 g, fibrer 3,2 g, salt 4,2 g.

Biltong Piri Piri:

Energi kJ/kcal 1113/263, protein 58,4g, kolhydrat 0,3g, (varav socker) 0,3g, fett 3,1g, (varav mättade fettsyror) 0,8g, fibrer 1,9g, natrium 2,24g
Gör du eget eller köper du färdigt?
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 12:45   #29
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Livet Visa inlägg
Gör du eget eller köper du färdigt?
Gissar på att han köpt från Bulkpowders.. ;-)
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 13:07   #30
Livet
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 807
Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Gissar på att han köpt från Bulkpowders.. ;-)
Med tanke på att makros vad så tydligt specificerat var det ganska självklart inser så här i efterhand
Livet är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)