Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-10, 19:52   #1
Gymgurun
Registered User
 
Gymguruns avatar
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 2
Hur ska jag träna för att tappa mina kilon/bellyfat på magen?

Hallå!
Vill bli av med mitt bellyfat på magen, få magrutor och tappa 4-5 kg. Just nu väger jag 78 kg och är 1,84 cm, 18 år. Jag styrketränar 3-4 gånger i veckan.

Hur ska jag kombinera vanlig styrketräning med vilken annan typ av träning? spinning, situps, magövningar, jogga, cykla - fettförbränning?

Hur bör jag lägga upp dieten och träningen under en period på 1-2 månader? Har hört att det är extra viktigt med dieten.

Frukost: Havregrynsgröt ?
lunch: Ris, kyckling, kött, grönsaker (varierar dag från dag*)
mellanmål: ?
middag: Bulgur, potatis, kött, kyckling, fisk grönsaker (*)
kväll: frukt ?
efter träning?
Gymgurun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 21:23   #2
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Gymgurun Visa inlägg
Hallå!
Vill bli av med mitt bellyfat på magen, få magrutor och tappa 4-5 kg. Just nu väger jag 78 kg och är 1,84 cm, 18 år. Jag styrketränar 3-4 gånger i veckan.

Hur ska jag kombinera vanlig styrketräning med vilken annan typ av träning? spinning, situps, magövningar, jogga, cykla - fettförbränning?

Hur bör jag lägga upp dieten och träningen under en period på 1-2 månader? Har hört att det är extra viktigt med dieten.

Frukost: Havregrynsgröt ?
lunch: Ris, kyckling, kött, grönsaker (varierar dag från dag*)
mellanmål: ?
middag: Bulgur, potatis, kött, kyckling, fisk grönsaker (*)
kväll: frukt ?
efter träning?
Jag rekommenderar denna sida för att lägga upp kosten:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Och denna sida för träningen under diet:
https://leangains.com/reverse-pyramid-revisited/

Men, du är 18 år och väger ganska lite. Jag gissar att du går i skolan. Det är en ypperlig situation för att göra bra styrkeökningar, och jättedålig för diet. Du kommer ha svårt att ha koll på hur mycket du äter exakt, och då är det som sagt svårt. Föreslår att du bygger tills du har gått ut skolan, dvs tränar stenhårt och äter rejält med skolmat. Det är mitt tips.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 22:04   #3
Gymgurun
Registered User
 
Gymguruns avatar
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 2
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Jag rekommenderar denna sida för att lägga upp kosten:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Och denna sida för träningen under diet:
https://leangains.com/reverse-pyramid-revisited/

Men, du är 18 år och väger ganska lite. Jag gissar att du går i skolan. Det är en ypperlig situation för att göra bra styrkeökningar, och jättedålig för diet. Du kommer ha svårt att ha koll på hur mycket du äter exakt, och då är det som sagt svårt. Föreslår att du bygger tills du har gått ut skolan, dvs tränar stenhårt och äter rejält med skolmat. Det är mitt tips.
Ska kolla in sidorna Jag är rätt så grov ändå, ingen spinkig jävel. Men 78 kg det är väl inte så lite och väga då man är 18 år?
Gymgurun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 06:20   #4
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Gymgurun Visa inlägg
Ska kolla in sidorna Jag är rätt så grov ändå, ingen spinkig jävel. Men 78 kg det är väl inte så lite och väga då man är 18 år?
Det är inte jättelite men du är knappast en tjockis (i ditt huvud kanske du är det, ungdomar tror konstiga saker). Men om du tänker dig en resa fram till du är typ 21 tror jag det är bättre att bygga en rejälare bas och sen gå på diet efter du slutat skolan.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 12:14   #5
Odylicious
Registered User
 
Odyliciouss avatar
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 56
om ditt mål är att ha "sexpack" på de få veckor som man går utan tröja på sommaren så är det ju ett underskott tills du känner dig nöjd. Men om jag var du så skulle jag ha gjort som jag gjorde när jag var 17 år, hade tunnelvision på mat och gym och brydde mig inte om något annat. Man bygger så fruktansvärt mycket så det är helt sjukt, det "positiva" är att tillskillnad från de flesta som gymmar i perioder då dom blir uttråkade för att dom står stilla i styrka samt massa så blir man helt beroende när man ökar så fruktansvärt mycket.

Det var det bästa valet jag har gjort. Från 67 till 97kg och en ökning från 20kg i bänken till 120kg på exakt 1 år. sen var det bara snowball på det. Det är så fruktansvärt nice att konstant ha ett tryck och något mål, gick säkert upp 10kg bara första månaden. Men tillslut var det dags att gå ned när mor min sa "det ser ut som du kisar med ögonen", så fet blev jag. Men jag gjorde samma sak direkt när jag hade deffat klart. Inte slutat än och 6 år har det gått.
Odylicious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)