Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-12, 20:02   #856
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Rejält pass 15% lutning låter inte kul
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 18:10   #857
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Rejält pass 15% lutning låter inte kul
\0/ Det är ganska kul efteråt Har en sjuk fantasi om att trycka på quickstart,vrida upp lutningen till 15% och sedan gå tills hela rutan med staplar är full,det vore alltså 99minuter
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:22   #858
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Nu har jag glömt något pass här men det får vara vad det blev.

Gårdagens styrkepass med den goda sambon.

Uppvärmning.
5km Löpning på band 1%stigning som vanligt på 27:41
Nähä sambon är inte framme än bäst att fortsätta lite till.
30minuter trappapparaten. 2281 steg.
Mhmm börjar känna mig genomljummen nu.
20Minuter crosstrainer.
Perfekt nu kan vi börja träna lite

Explosiva atsdrag.
Vikter ingen aning,blev tior på ökande vikt 6-8set någonstans skulle jag gissa på,ganska tungt mot slutet men försökte köra explosivt.

Ryggresningsmaskinen.
10or på ökande vikt även här försökte skjuta ifrån explosivt men kontrollerat även här 6-8set ungefär även här.

Lutande bänkpressapparaten.

10x41kg
10x46kg
10x51kg
10x57kg
10x64kg.
Inte explosivt,lugnt och kontrollerat.

Benpressar grisdjupa lugnt och fint nedåt explosivt upp. ökande vikt 10rep cirka 5-6 set ungefär.


Jo det blev ett sådant där pass igen,riktigt trivsamt att köra såna här pass ibland men inte för ofta,var svårt illamående på vägen hem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 20:02   #859
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Lät som ett riktigt mysigt pass! Speciellt benpressen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 18:52   #860
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Lät som ett riktigt mysigt pass! Speciellt benpressen
Det var brutalt mot slutet,jag var svårt spyfärdig och färdig för att stämpla ut fullständigt,riktigt skönt faktiskt någon gång ibland men inte varje dag...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:05   #861
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Dagens korta pass.

Uppvärmning
7 minuter motionscykel.

Bänkpress.

10x20kg
10x40kg
10x60kg
5x80kg
10x60kg

Långt ifrån max men bättre än inget. Axlarna var helt ok men måste verkligen hitta rätt i att stretcha ut dom ordentligt och få bättre kontroll över rörelsen,känner hur hela axeln som roterar framåt när jag sänker stången. Nåväl långsamt och fint och kändes helt okej.

Rodd.
8PlattorX10
10PlattorX10
12PlattorX10
14PlattorX10
15PlattorX10
15PlattorX10
15PlattorX10
10PlattorX10

Ganska raskt.

Räckhäv med maxbrett raktgrepp.
4
4
4
4


Magapparaten
15x23kg
15x30kg
15x36kg
15x43kg
15x50kg

Bensparkar.
en hög med tior på stigande vikt.

Känndes bra alltihopa,även om jag är lite mosig idag.
Kommer gåtillbaka till någon form av organiserat program igen inom sinom tid men har känt mig lite omotiverad ett tag och är nog ändå bättre att göra något än att nödvändigtvis hålla på och kriga med något som man inte riktigt har fokus på.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:10   #862
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det var brutalt mot slutet,jag var svårt spyfärdig och färdig för att stämpla ut fullständigt,riktigt skönt faktiskt någon gång ibland men inte varje dag...
Absolut! Kan säkert vara bra att köra lite så då och då


Aah, känner igen mig mycket i det där med motivationen. Ibland är den helt borta, då gör man bara något. Bättre att få något gjort som du säger schysst bänkat ändå!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:10   #863
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Har du gjort någon riktigt tuff marsch i år? Känns som att det nästan måste vara ett årligt krav, inte för att jag har gjort det men
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:29   #864
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Har du gjort någon riktigt tuff marsch i år? Känns som att det nästan måste vara ett årligt krav, inte för att jag har gjort det men
Har gjort en sån där som ger en liten knapp att fästa på jackflärpen i år men en sådan räknas inte riktigt som tufft i min bok utan mer som ett normatillstånd Du kan ju kika om Försvarsutbildarna erbjuder någon sådan inom rimligt avstånd om du känner att du verkligen behöver en sådan

Sen blev det ju en lite längre marschövn... förlåt fjällvandring med sambon i somras och där avverkade vi väll en 14-15 mil på dryga veckan med en skaplig packning fast även det var mest mys faktisk bortsett från tvåmilaren upp och nedför skartaklacken den var rätt motig bitvis,lär nog bli någon mer långpromenad i år men får se hur det blir är ju även sugen på att byta jobb och vore kul att få gå en sån där promenad som är ett delmål för att få en sån där tjusig viking på ena jackärmen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 20:49   #865
Anatis87
Nattsuddare
 
Anatis87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 791
Kollat lite, såg passet du hade när du inväntade sambon, StarkaUlf reagerade på benpressen och jag på löpningen, och trappmaskinen... och crosstrainern.. Ser en viss skillnad bland preferenserna
__________________
That is just one way to go, thats a hard way, and it's painful, but still so wonderful.
Anatis87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 17:18   #866
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Anatis87 Visa inlägg
Kollat lite, såg passet du hade när du inväntade sambon, StarkaUlf reagerade på benpressen och jag på löpningen, och trappmaskinen... och crosstrainern.. Ser en viss skillnad bland preferenserna

Skall sägas att dessa pass inte kommer så ofta,bara när hela proppskåpet mellan öronen redan löst ut fullständigt.
Värt att noteras är att löpningen är den jobbiga biten,trappmaskinen kräver mest bara en helvetisk massa pannben och att man vänjer sig vid att svetten forsar. Crosstrainer kan jag nog stå och veva på hur länge som helst om det vill sig illa då den är så pass mycket mjukare i rörelsemönstret än allt annat.
Den riktiga mördaren är 30minuter eller mer i roddmaskinen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 18:27   #867
Anatis87
Nattsuddare
 
Anatis87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 791
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg

Skall sägas att dessa pass inte kommer så ofta,bara när hela proppskåpet mellan öronen redan löst ut fullständigt.
Värt att noteras är att löpningen är den jobbiga biten,trappmaskinen kräver mest bara en helvetisk massa pannben och att man vänjer sig vid att svetten forsar. Crosstrainer kan jag nog stå och veva på hur länge som helst om det vill sig illa då den är så pass mycket mjukare i rörelsemönstret än allt annat.
Den riktiga mördaren är 30minuter eller mer i roddmaskinen.
Blev trött av att bara läsa det där. Får jag sova nu?
__________________
That is just one way to go, thats a hard way, and it's painful, but still so wonderful.
Anatis87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 19:23   #868
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Anatis87 Visa inlägg
Blev trött av att bara läsa det där. Får jag sova nu?
Haha självklart! Äsh bara min syn på vilka övningar som är motigast att genomföra
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 19:32   #869
Anatis87
Nattsuddare
 
Anatis87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 791
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Haha självklart! Äsh bara min syn på vilka övningar som är motigast att genomföra
Hehe förstod detta. Men ska icke låta mig avskräckas.
__________________
That is just one way to go, thats a hard way, and it's painful, but still so wonderful.
Anatis87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-21, 18:21   #870
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Förbannat!! under veckan har jag känt av tendenser till en förkylning,ytterst lätt halsont på morgonen och liiite tjock i näsan men har varit ignorerbart,imorse vaknade jag och hade tillräkligt ont i halsen för att hata mig själv vid varje tugga vid frukosten,helvete skall springa årets sista hinderbana imorgon.....dagen har tillbringats tryckandes i mig själv alla former av energi som gått att hitta ihop om att kicka igång imunförsvaret nog för att förhoppningsvis slå ihjäl det här tills imorgon bitti,det kan gå och går det inte så kan ingen påstå att jag inte försökt åtminstone.
Stod och tittade på rampen och finska löpbanden efter jobbet och känner mig så jävulskt taggad!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-09-21 klockan 18:22.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)