Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-05-20, 09:58   #1
Tomasco
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Vägen mot 450kg total(...and beyond)

Då jag haft lite problem med att gå upp i vikt och öka i basövningarna på senaste tiden tänkte jag att det kunde vara nyttigt att skriva en journal för att kunna notera och följa min egna utveckling.

Jag är 20år, 169cm. Har styrketränat i snart 3år, men då de 2 första åren var i stort sätt bortkastade, vad gällande "gainz", på att äta underskott.

Har nu bulkat i 9månader, började på ca 8% kroppsfett och 58kg. Ligger nu på 68kg kroppsvikt, vilket en bra del är fett och vätska, så kan inte kalla det en optimal bulk direkt, men alltid en början.

Mitt fokus ligger på "the big 3's". Benböj, marklyft samt bänken. Vill nå en, enligt mitt perspektiv, hög total och hålla mig runt 15% kroppsfett. Jag har en livslång målsättning med min träning, och har inte bråttom för att nå sommarformen eller en tävling, min vill självklart hålla en stadig utveckling!

Kommer att posta mina träningspass och veckovist uppdatera med vikt!
Tomasco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-05-20, 10:13   #2
Tomasco
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 2
Gårdagens pass var programmets första, med fokus på benböj och marklyft.

Kommer att köra mina benböj highbar utan bälte de följande månaderna.

4set benböj - 97,5x6
2set marklyft 142,5x6
Skulle följa upp dessa lyft med lunges och crunches, men eftersom jag var lite sen till gymmet hann jag inte med det.

Inga markvärdiga vikter, utan första veckan används som en förberedande vecka för de 4 följande. Nästa underkroppspass är på fredag och då 8reps på 85kg.

Senare idag så blir det bänk och överkropp, så uppdaterar med det nångång ikväll.
Tomasco är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)