Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-18, 14:24   #61
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Höll på skratta ihjäl mig när jag såg vem som skulle slå straffen. Vi skickar fram en julgransfot!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 14:35   #62
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Höll på skratta ihjäl mig när jag såg vem som skulle slå straffen. Vi skickar fram en julgransfot!
Säger väl allt om målfarligheten i laget straffen var dock mycket bra!

Tråkigt om vi bara ska lyckas med ett straffmål och bli "räddade" på det. Inte ett spelmål på evigheter ju.
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 14:37   #63
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Skräll, visste inte att dem hade video granskning i VM. Positivt överraskad.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:00   #64
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Två observationer. Heter alla i Sydkorea Kee eller Lee? Det var ju hela tiden Kee Leee Keee Leee Keeeeee

Shit vad hårlösa sydkoreanerna är på kroppen? Helt släta ben.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:01   #65
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Håller med om att han inte direkt är den vassaste, men helt ärligt, vad är alternativet?

Kiese thelin är den sämsta spelare jag någonsin sett i landslaget. Guidetti har viljan och inställningen, men är tyvärr alldeles för långsam och om möjligt ännu sämre på att göra mål än Marcus Berg

Inte ens bland folk som inte är med i truppen hittar jag något bra alternativ. Rosenberg kanske? Synd att Ghoddos valde Iran
Nä, det är inte lätt att vara svensk förbundskapten. Nästan att man hade satsat på en formstark allsvensk spelare istället. Problemet då blir att det skickar fel signaler till hela truppen. Ska man plötsligt peta en erfaren spelare som visserligen nöter bänk i klubblaget men som var med och tog oss till VM?

Han gör nog rätt Janne boy men det är trist att se Berg och Toivonen ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Berg är helt gjuten forward i min bok. Då han hittar sitt flow så sätter han de bollarna.

En forward ska ju göra mer än bara sätta tån på bollen och få den förbi målvakten. Han ska ju hitta ytor där det kan bli en farlighet också. Hade vi haft en annan forward på planen i första halvlek så hade han kanske inte ens haft tre bra lägen, eftersom han inte tagit sig till samma ytor som Berg gjorde.

Med det sagt så borde han absolut satt det första läget.
Håller med om att hans stora kvalitet är att hitta lägen. Han får alltid massa chanser, men det har alltid krävts två för många innan han råkar sparka förbi målvakten. Det är som att han blundar och skjuter när bollen kommer.

Med det sagt kan jag torrt konstatera att den fina Var-tekniken lär bli vår viktigaste spelare i det här mästerskapet. Forsberg gjorde ingen glad och Toivonen ska bara ut. Matchbilden blir dock en annan mot Tyskland och Mexico och det passar oss bättre att slå ur underläge, att behöva höja oss till motståndarens nivå. Där är vi slitstarka.

Men inte fan bådar det gott. Sydkorea var ett riktigt dåligt lag och det kändes som vi mötte typ Azerbajdzjan på neutral plan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-06-18 klockan 15:06.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:08   #66
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Forsberg verkar ju tyvärr vara i en riktigt djup formsvacka. Tycker det verkar vara mer än bara mentalt. Tycker inte han riktigt har klippet i steget heller...

Jag skulle nästan hellre se Durmaz därute som det såg ut i denna matchen.

Berg tycker jag ändå ser rätt bra ut. Han behöver bara hinka dit en balja eller två för att få lite mer självförtroende.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:09   #67
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
På sätt och vis blir jag lite skeptisk till VAR nu när jag sett det i effekt. Inte för att besluten som tas är fel utan vad som det tittas på. Kör man en slowmotion på en hörna så kommer man antagligen kunna hitta en straff precis varje gång om man vill och det är rent krasst sett ingen skillnad mot hur man nu tittar på situationer annat än att man inte tittar på hörnorna på samma sätt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:10   #68
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Helt okej spel av Sverige med många fina chanser som skapas, men sjukt dåliga avslut!
Kul med en seger men ifall vårt enda mål i en match vi har sån hög press i är på straff så har vi inte en chans på åttondel. Inget någon är förvånad över dock ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:12   #69
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Helt okej spel av Sverige med många fina chanser som skapas, men sjukt dåliga avslut!
Kul med en seger men ifall vårt enda mål i en match vi har sån hög press i är på straff så har vi inte en chans på åttondel. Inget någon är förvånad över dock ^^
Du får tänka på att Sverige inte är vana att komma till avslut.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:18   #70
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Två observationer. Heter alla i Sydkorea Kee eller Lee?
Nope, vissa heter Park också
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:24   #71
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Kul att Sverige hade spelet, synd bara att avsluten var så himla tama. Det är liksom inte bra när ens mittback är den som skaffar sig bäst lägen genom att ta sig igenom försvaret...

Som vanligt vågar inte svenskarna skjuta och när de väl skjuter är det låg kvalite, fattar inte hur svårt det ska vara att trycka av bössorna. Är redan två stycken målvakter som gjort tabbar en av dom "världens bästa", att man då inte vågar skjuta mot en no-name Korean är lite skamligt. Skott ger alltid lägen för styrning, retur och tabbar....

Sen hade jag hoppats på mera mål och behov av att pressa, för man måste nog utgå från att man behöver målskillnad mot Mexiko och Tyskland...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2018-06-18 klockan 15:25.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:42   #72
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
På sätt och vis blir jag lite skeptisk till VAR nu när jag sett det i effekt. Inte för att besluten som tas är fel utan vad som det tittas på. Kör man en slowmotion på en hörna så kommer man antagligen kunna hitta en straff precis varje gång om man vill och det är rent krasst sett ingen skillnad mot hur man nu tittar på situationer annat än att man inte tittar på hörnorna på samma sätt.
VAR är ett otyg. Det kommer finnas massor av situationer där man kan spola videoklipp fram och tillbaka och det kommer ändå finnas argument både för och emot straff.

Visst att det blev rätt i just denna situationen. Men det kommer såklart finnas situationer där man väljer att inte använda VAR (fastän alla i publiken kan se att det egentligen skulle varit straff), och så kommer det bli att man använder VAR i fler och fler situationer. Och så blir det bara en stor hockeyspya av alltihop med konstanta avbrott.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:48   #73
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Det borde bli färre filmningar med VAR och det vore ju jättebra i så fall!
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:55   #74
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
VAR är ett otyg. Det kommer finnas massor av situationer där man kan spola videoklipp fram och tillbaka och det kommer ändå finnas argument både för och emot straff.

Visst att det blev rätt i just denna situationen. Men det kommer såklart finnas situationer där man väljer att inte använda VAR (fastän alla i publiken kan se att det egentligen skulle varit straff), och så kommer det bli att man använder VAR i fler och fler situationer. Och så blir det bara en stor hockeyspya av alltihop med konstanta avbrott.
Japp man kan nu avgöra matcherna i den riktning man vill helt regelmässigt om man nu skulle vilja rigga matcher.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 15:59   #75
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Det borde bli färre filmningar med VAR och det vore ju jättebra i så fall!
Majoriteten av filmningarna nuförtiden är ju lite mer subtila än den klassiska filmningen av Glen Strömberg.



Dvs spelare lägger sig då de bara fått en liten liten touch på foten och egentligen hade kunnat stå upp. Det kommer fortfarande vara svårt att se ifall det är en filmning eller inte.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)